Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
In de afgelopen week heb ik een tweetal Eminent EM6550 z-wave stekkers overgenomen van een medetweaker. Eénmodule kon ik probleemloos opnemen in mijn z-wave netwerk. De andere geeft wat problemen. Hij wil met geen mogelijkheid in de include stand.

Na contact met de tweaker bleek dat ze niet geexclude zijn voor het versturen en dat dit door omstandigheden ook niet meer mogelijk is. In dergelijke gevallen is alleen een factory reset mogelijk om een stap verder te komen. De vraag is alleen hoe?!

De handleiding die op internet circuleert legt dat niet uit: https://www.gebruikershan...w-handleiding-472568.html

Aangezien de Eminent EM6550 identiek is aan de Everspring AN157, ook die handleiding opgezocht:
http://bftmagistropage.co...verspring-AN157-OnOff.pdf

Daar staat mooi dat hij te resetten is, maar niet hoe |:( Heeft iemand ervaring met een EM6550 of An157 en weet hoe die gereset moet worden?

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via e-Domotica.com zou je ondersteuning moeten kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:30
Hallo,

Ik heb hier een Everspring AN157-2 (gekocht via marktplaats), die ik niet kan includen in mijn z-wave netwerk.
Waarschijnlijk is hij ook niet juist geexclude voor verzenden.

Heb je nog een oplossing gevonden voor je probleem? En zou je die hier willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
@Whazaer @siepeltjuh had de plugs van mij gekocht, de oplossing die hij destijds noemde was:
Ik gebruik een Aeon z-stick:
Deze ontkoppelen, twee seconden de knop ingedrukt houden. (hij gaat snel oranje knipperen)
EM6550 stekker in het stopcontact 3x snel indrukken.
De z-stick reageert hierop met blauwe flitsen en gaat weer terug naar snel oranje knipperen. De EM6550 reageert ook en gaat na wat random geknipper opeens langzaam knipperen.

Daarna kan je een normale netwerk inclusion uitvoeren. Blijkbaar is in tegenstelling totdat wat ik dacht en wat ik op internet las, het toch mogelijk om exclusion uit te voeren vanaf elke willekeurige controller. Een factory default procedure heeft deze stick niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Toevoeging op bovenstaande: stekker en stick moeten dus wel binnen enkele tientallen centimeters zijn.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazaer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 12:30
Top, bedankt!

Inderdaad exclusion kun je vanaf iedere willekeurige controller uitvoeren. Had ik ook niet verwacht.
Daarna inclusion gedaan, en nu doet hij het.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino65
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-05-2021
Hallo,

PROBLEEM : EMINENT EM6550 KOPPELEN AAN HOME-CENTER 2.

Ik zit met een soortgelijk probleem.
Heb 6 EMINENT EM6550 tussen-stekkers van MP gekocht.
Wil deze koppelen aan mijn HOME-CENTER 2.
Bij één exemplaar ging dit probleemloos.
Stekker in het stopcontact, HC op toevoegen, stekker 3x kort indrukken en de HC herkende de stekker gelijk.
Echter bij de andere 5 lukt dit NIET.
Wat ik (tot nu toe) ook probeer.
Geen resultaat.
Kan de schakelaar handmatig aan/uit zetten maar verder kom ik niet.
HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino65
OPMERKING:
De afstand tussen de eminent en de HC is niet meer dan 50 cm !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Dan moet je ze eerst excluden via je hc2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tino65
Klopt helemaal!!
Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb.
Ik kreeg vanmiddag een spontane brainwave en heb toen idd eerst alle tussenstekkers ge-exclude (zeg ik dat goed?)
Daarna was het appeltje eitje.
Evengoed hartelijk dank voor je feedback.
Pagina: 1