Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:32

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Mijn vraag

De laatste dagen ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe receiver omdat mijn huidige pricewatch: Yamaha RX-V773 zwart niet meer voldoet omdat deze HDMI 1.4 aansluitingen en ik HDMI 2.0 aansluitingen wil.

De receiver moet ook mijn Dali Zensor speakers goed kunnen aansturen en in de toekomst een goeie subwoofer.

Wat ik ook wel belangrijk vind is dat de receiver straks Dolby Vision ondersteunt.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Dali Zensor 7
Dali Zensor 3
Dali Zensor Vokal
PS4 Pro
Nvidia Shield

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb zelf al heel wat rondgekeken en hier en daar wat rondgevraagd en kwam ik uit bij deze.

pricewatch: Denon AVR-X3300W €690
Deze krijgt eind dit jaar of volgend jaar firmware update naar Dolby Vision en op alle HDMI ingangen heeft deze HDMI 2.0 (HDCP2.2).

pricewatch: Marantz SR5011 Zwart €577
Deze krijgt net als de Denon ook via firmware update naar Dolby Vision. En deze heeft op alle HDMI ingangen ook HDMI 2.0 (HDCP2.2)

pricewatch: Yamaha RX-V781 Zwart €650
Bij deze weet ik niet of deze een update krijgt naar Dolby Vision. Bij deze heeft maar 3 van de 5 HDMI 2.0 (HDCP2.2) en dat vind ik dan weer jammer. Het liefst heb ik op alle gangen 2.0.

En de laatste Yamaha RX-V683, is het nieuwste model dit jaar en komt volgende maand uit als het goed is. Deze heeft ook Dolby Vision en Hybrid Log Gamma. Alleen hiervan is de prijs nog niet echt bekend maar als ik kijk op de Yamaha site komt deze op $649.95. Het jammere bijdeze is dan ook weer dat 3 van de 5 HDMI ingangen 2.0 zijn en niet alle 5.

Welke raden jullie aan? En waarom?

Zelf neig ik enorm naar de Denon.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Een versterker met Dolby Vision? Denk dat je Atmos bedoeld.
Dolby vision is een HDR versie en die zullen ze allen wel doorlaten (moet je alleen nog een TV hebben die het ondersteund :) )

Zelf een Marantz fan. Maar ook de Denon is goed.
Draai zelf een NR1606 die mijn B&W DM604 S3's aanstuurt. Ondanks dat deze klein is aangenaam verrast er door.

Verder idd zorgen dat ze HDMI 2.0 met HDR en HDCP 2.2 hebben. Dan kan je iig alles nu aan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Hmm ok. Mijn marantz heeft HDR. Maar meldt niets over dolby vision. Maar dat doet het gewoon.

Het HDR signaal is volgens mij generiek. Pas bij de TV wordt er gezien wat voor soort HDR signaal het is. HDR 10, HLG of Dolby vision etc.

Maar iig prima dat het specifiek vermeld word.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in CEA. Het topic schuift dus die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Iemand? :P
Pagina: 1