Ik zoek een?
Upgradeset (moederbord, RAM, CPU)
De rest heb ik nog liggen en is nog geschikt.
Wat is je budget?
€500 maximaal, maar liever niet meer dan nodig
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een nieuw systeem bouwen dat hoofdzakelijk mijn oude laptop moet vervangen. Deze wordt doordeweeks bijna niet verplaatst, dus qua prijs-prestatie kan er beter een desktop komen.
De PC gaat gebruikt worden voor studie en webbrowsen. Voor de studie moet ik nu toch wel een aantal programmas gebruiken die echt te traag zijn op mijn huidige laptop (ANSYS Fluent, steviger MATLAB werk etc.). Dit zijn programmas die voor mijn gebruik nog niet veel hebben aan multi-core setups. Daarnaast gewoon browsen, het gaat nogal stroperig nu. Grafisch doet het er niet zoveel toe, zolang 1080p vloeiend op het scherm komt ben ik tevreden. Er zijn geen programmas die het nu echt niet doen op een overjarige dual core laptop, maar veel vraagt wel erg veel geduld.
Wat ik nog heb:
Vragen
Een i3 lijkt me niet sneller voor mijn gebruik, en is echt veel duurder, en een i5 lijkt me al helemaal overkill. Dus er lijkt me geen andere keus voor de processor. Ik heb de wenslijst al een tijdje geleden opgesteld, misschien dat er inmiddels een betere keus voor het moederbord is?
Upgradeset (moederbord, RAM, CPU)
De rest heb ik nog liggen en is nog geschikt.
Wat is je budget?
€500 maximaal, maar liever niet meer dan nodig
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Een recente Intel CPU, vanwege het stroomverbruik en singlecore prestaties. Vanwege het budget, beoogde taken en prijs-prestatie gaat de voorkeur uit naar een dual-core.
- HDMI uit op het moederbord, VGA is een pre.
- Wake on lan zou handig zijn omdat ik geen nieuwe laptop koop, maar zo wel overal van de PC gebruik kan maken (via Teamviewer bijv.)
- Ik denk geen aftermarket koeler nodig te hebben, ik heb nog casefans liggen en aan het geluid stoor ik me niet.
- Er is bedraad internet, dus geen Wi-Fi kaart nodig
- Ik wil nog een of twee harde schijven bijkopen, dus minimaal 3 sata poorten
Ik wil een nieuw systeem bouwen dat hoofdzakelijk mijn oude laptop moet vervangen. Deze wordt doordeweeks bijna niet verplaatst, dus qua prijs-prestatie kan er beter een desktop komen.
De PC gaat gebruikt worden voor studie en webbrowsen. Voor de studie moet ik nu toch wel een aantal programmas gebruiken die echt te traag zijn op mijn huidige laptop (ANSYS Fluent, steviger MATLAB werk etc.). Dit zijn programmas die voor mijn gebruik nog niet veel hebben aan multi-core setups. Daarnaast gewoon browsen, het gaat nogal stroperig nu. Grafisch doet het er niet zoveel toe, zolang 1080p vloeiend op het scherm komt ben ik tevreden. Er zijn geen programmas die het nu echt niet doen op een overjarige dual core laptop, maar veel vraagt wel erg veel geduld.
Wat ik nog heb:
- pricewatch: be quiet! System Power 7 400W
- pricewatch: Crucial MX100 256GB
- Daarnaast nog een Micro-ATX case en alle randapparatuur.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G4560 Boxed | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 61,- | € 61,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 174,95 | |
Vragen
Een i3 lijkt me niet sneller voor mijn gebruik, en is echt veel duurder, en een i5 lijkt me al helemaal overkill. Dus er lijkt me geen andere keus voor de processor. Ik heb de wenslijst al een tijdje geleden opgesteld, misschien dat er inmiddels een betere keus voor het moederbord is?
[ Voor 29% gewijzigd door HallonRubus op 08-04-2017 18:47 ]