BIOS loopt vast!

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:09
hoi hoi allemaal,

Ik zit met een groot probleem Mijn PC :'( kan ik niets mee beginnen. Als ik mijn AMD Athlon 1200 MHz opstart en de win2000 setup draai, loopt ie vast :( . Ik dach, ff de bios in kijken. Maar oeps, de bios loopt ook vast. Misschien geen gode koeling? ik heb de computer aangezet en nar ongeveer 1 minuut stijft de temperatuur tot 50 graden!!

Misschien het voltage te hoor? staat op 1,82 volt? klopt dat voor een Athlon 1,2 Ghz? wat kan nog meer het probleem zijn? wie helpt mij????????

Pleaze help me, ik kan niets met deze computer beginnen!

greets,

Maarten

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 17:58
Hoe heb je die temp gemeten?? heb je de computer aangezet en in de Bios gekeken? Zo ja, dan lijkt die 50 graden me aan de hoge kant (als je in de bios-setup zit, zou je proc idle moeten zijn denk ik). Mijn tip is dus: check je koeler (zit die recht, draait de fan, etc)..

Success

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:09
nou gewoon in de bios kijke. Daar staat de temeratuur van het systeem en de processor. Processor word toch echt wel 50 graden hoor. Trouwens, in de bios staat: CPU Fan: 4480 RMP dus de koeler doe wel goed. Misschien omdat ik op dit hete zolderkamertje zit? het is hier gloeiend heet, dus ik ga zo weer weg, want ik stik hier zowat.

Maarten

• Homerius
Ik bedoel: als de cpu 50 graden wordt terwijl dat ding bijna niets te doen heeft, dan is dat niet goed. Ik twijfelde niet aan de correctheid van je metingen :) Ik denk dus dat je koeling inderdaad niet helemaal goed is.

Dat je op een het zolderkamertje zit, helpt je dan van de regen in de drup, omdat je proc. z'n warmte nog moeilijker kwijt kan.

Kortom: check of je koeler wel recht zit, en of de koeler goed contact maakt met je proc.

Verwijderd

Mwaah 50 graden is niet echt extreem. Volgens AMD-specs mag een athlon maximaal 90 graden worden!

Verwijderd

50 graden kan geen kwaad, ik ken het probleem heb het ook een keer gehad toen ik voor een vriend een pc bouwde. Het probleem was dat de koeler op een of andere manier telkens kortsluiting maakte en dat dat ding zelfs in het bios vastklapte, coolertje vervangen en het probleem was over.

• Homerius
Op woensdag 04 juli 2001 22:40 schreef tineau het volgende:
Mwaah 50 graden is niet echt extreem. Volgens AMD-specs mag een athlon maximaal 90 graden worden!
Klopt, maar bedenk dat zo'n temperatuur sensortje vaak een eindje van de core afzit. De werkelijke temp van de core zal dus hoger zijn. Neem daarbij mee dat je als je in je bios-setup scherm zit, je proc niets te doen heeft. Als dat ding wel iets te doen krijgt, stijgt de temp bij mij met zo'n 50%. Als dat bij maartenb ook zo is, zit ie al op de 75 graden. Dat wordt toch wat veel naar mijn mening.

Verwijderd

AMD gaat er van uit dat de cpu 90 kan en mag worden. Maar als de sensor van je cpu onder de cpu zit mag die volgens de waaren van de sensor niet heeter worden dan 70-75 graden. :7

Bron: AMD support

Verwijderd

Ik had een keertje een soortgelijk geval, ik weet het niet meer precies want het is alweer 3 jaar terug, maar toen liep mijn netwerkkaart te kloten (was net op mijn eerste LAN-party :( ). De computer ging vaak tot aan windows en bleef dan hangen, soms in, soms net voor windows. toen ik mijn netwerk kaart eruit haalde was dat over, en toen ik hem er weer in deed begon het weer. ook opnieuw windows installeren hielp niet want daarbij hing het ook.
Maarja dat zal bij jou wel niet het geval zijn,maar je kunt het altijd proberen om die twee NIC's eruit te gooien
Pagina: 1