Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc ultrawide 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

• RutgerKe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 11:34
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, 'oude' spellen zoals Supreme Commander, en the Witcher 3 staan sowieso op de planning, maar ik wil ook nieuwere spellen op high kunnen spelen.

Daarnaast hobby ik nog wel eens met programmeren, machine learning en ook af en toe virtualisatie. Een redelijk CPU en RAM zijn dus ook nodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De build is nu zo rond de 1300, dit mag evt. nog meer worden als het veel oplevert, maar liever natuurlijk wat minder ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Dell ultrawide monitor met een 3440x1440 resolutie. Hierop wil ik dus ook kunnen gamen. Daarnaast heb ik wel een muis, toetsenbord en headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik kwam zelf op het volgende uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 236,95€ 236,95
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 574,-€ 574,-
1Fractal Design Define C Window€ 82,95€ 82,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,50€ 147,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.310,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik ook graag met wat machine learning technieken experimenteer een Nvidia kaart (CUDA).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het systeem even mee kan, ik zou graag de komende 2 jaar weinig aandacht besteden aan upgrades e.d.

Ga je overklokken?
Nee. In het verleden wel eens gedaan, als het voor een kleine meerprijs kan is de mogelijkheid een leuke extra, maar geen vereiste.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat iemand eens kan kijken of ik iets over het hoofd zie, zoals RAM dat niet klopt etc. En of er misschien ergens beter onderdelen te kiezen zijn; dan wel meer bang for buck als een betere kleurstelling (het is een kast met window). Vooral mbt videokaart heb ik geen goed beeld van waarin de verschillende uitvoeringen echt verschillen.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ik denk dat je het ook wel redt met een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Menno02 op 08-04-2017 15:37 ]

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
Menno02 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:36:
Ik denk dat je het ook wel redt met een MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Mwah, ultrawide komt in de buurt van 4K en volgens de reviews van de GTX 1070 zit de kaart daar zo'n beetje aan z'n limiet. Met oog op de toekomst lijkt de GTX 1080 een veiligere optie.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Menno02 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:36:
De GTX1080 is geen overbodige luxe hier. Ik draai zelf met 2x GTX980 wat vrijwel even snel is als een GTX1080 en ik kan niet alles op de max draaien en 60fps halen op 3440x1440. Zelfs een GTX1080Ti zou geen overkill zijn voor deze resolutie.

• Artaex
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-08 16:14
PilatuS schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:11:
[...]

De GTX1080 is geen overbodige luxe hier. (...)
Precies. De impact van schermresolutie op performance wordt vaak onderschat.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:39
Ik zou persoonlijk even kijken of je een zwart met rood achtig moederbordje zou kunnen vinden gewoon omdat je een window hebt en de videokaart anders nogal afsteekt. Hoeft natuurlijk niet, het is maar een idee.

Wat ik ook zou doen, is met behulp van iets als msi afterburner of evga precisionX (evga's tool werkt ook met kaarten van andere merken) de powerlimit en de temperature limit van je kaart verhogen. Je hebt dan 95% van de extra performance die manueel overclocken geeft en je doet er bijna niks voor.

• EpicnezzMarijn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 14:45
ik zou sowieso wachten op de amd ryzen 5 lijn die morgen uitkomt en dan de 1600 of als je eventueel wil overklokken de 1600x te halen, heb je 1,5x zoveel cores en 3x zoveel threads voor ongeveer dezelfde prijs.

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:44
Ik heb een ultra wide 34 inch en haal met een 6700k op standaard 4 gig prima 60 fps met een beetje fatsoenlijke geoptimaliseerde games. Mass effect is bijvoorbeeld geen probleem. Dat op een msi 1070 x8. Maar als je het budget hebt om voor een 1080 te gaan zou ik het zeker doen kijkend naar de toekomst.

Mogelijk dat ik de mijne uiteindelijk over een jaar ook omruil voor een 1080 ti.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
EpicnezzMarijn schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:02:
ik zou sowieso wachten op de amd ryzen 5 lijn die morgen uitkomt en dan de 1600 of als je eventueel wil overklokken de 1600x te halen, heb je 1,5x zoveel cores en 3x zoveel threads voor ongeveer dezelfde prijs.
Je hoeft geen X te hebben om te overklokken, ze klokken haast allemaal tot 3,9Ghz, X of geen X, de X'en draaien alleen meestal iets koeler/zuiniger.

Verder wel goed advies, maar de AMD vs iNtel discussie wordt in al genoeg draadjes gehouden, dus als de TS voorkeur voor iNtel heeft dan moet ie dat vooral doen, als hij ook open staat voor AMD zou hij zeker ze eens naast elkaar leggen, wat reviews lezen, en zijn eigen conclusies daaraan verbinden. Zeker voor programmeren, en zeker voor virtualisatie kan je eigenlijk niet om de Ryzen heen op dat vlak.
Singlethread performance only == iNtel
Multithread Performance == AMD
(bij hetzelfde budget)

EDIT:
Sowieso is dit eigenlijk nét niet de maand om een nieuwe PC te kopen, de geruchtenmolen draait op volle toeren, maar ook de onwtikkeling op dit moment, met als belangrijkste punten:
RX Vega wordt verwacht voor begin mei (weinig over bekend, maar volgens AMD up to par met 1080(TI), voor vermoedelijk minder geld. (maarja, daar moet je AMD dan maar op zijn mooie blauwe ogen op geloven)
Áls dit zo is, kan je wachten op prijsdalingen van nVidia, of nieuwe uitgaves van nVidia, of dus ws goedkoper een RX Vega aanschaffen.
nVidia loopt nog niet helemaal lekker icm Ryzen, maar een driverupdate is beloofd door nVidia, of ze die ook leveren, dat zal de komende tijd dus uitwijzen.
Er wordt heel hard geprogrammeerd om nieuwe firmwares te maken voor het nieuwe AMD Platform, waardoor de geheugenproblemen (niet op de 3200Mhz komen) opgelost moeten worden, en Ryzen heeft zéér veel baat bij sneller DDR4 geheugen. Ook deze worden deze maand verwacht.

Ergo:
wil je sowieso Intel/Nvidia combo: wacht een maand voor evt. prijsdalingen.
Kijk je ook naar een AMD/AMD of AMD/Nvidia oplossing: wacht een maand voor optimalisaties.
Ergo Ergo: Wacht een maand :+

[ Voor 38% gewijzigd door zion op 13-04-2017 10:03 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• EpicnezzMarijn
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-11 14:45
zion schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:43:
[...]

Je hoeft geen X te hebben om te overklokken, ze klokken haast allemaal tot 3,9Ghz, X of geen X, de X'en draaien alleen meestal iets koeler/zuiniger.

Verder wel goed advies, maar de AMD vs iNtel discussie wordt in al genoeg draadjes gehouden, dus als de TS voorkeur voor iNtel heeft dan moet ie dat vooral doen, als hij ook open staat voor AMD zou hij zeker ze eens naast elkaar leggen, wat reviews lezen, en zijn eigen conclusies daaraan verbinden. Zeker voor programmeren, en zeker voor virtualisatie kan je eigenlijk niet om de Ryzen heen op dat vlak.
Singlethread performance only == iNtel
Multithread Performance == AMD
(bij hetzelfde budget)
Klopt, je hebt gelijk met het overklokken. Ik raad de amd 1600 zeker aan, omdat de koeler die erbij zit goed genoeg is en je daarom ook geen nieuwe koeler hoeft te kopen. Verder beginnen de games meer gebruik te maken van meerdere cores en threads. Als je een pc op de toekomst wil bouwen is een van de amd processors zeker aan te raden.

• RutgerKe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 11:34
Bedankt voor de reacties! Die worden erg gewaardeerd.

Ik heb niet per se een voorkeur voor Intel, misschien nog wel meer voor AMD. Ik had eerder begrepen dat Intel beter was in games, vandaar de eerdere keuze. Maar na nog wat verder onderzoeken lijkt het verschil wel klein. Voordelen voor virtualisatie etc. lijken mij er wel tegen op te wegen.

De moederbord en RAM keuze heb ik nog wel mijn vragen bij. De am4 moederborden hebben nog niet veel reviews, en ik lees iets over voldoende koeling op VRMs hebben? Heeft de onderstaande dat? En zijn er nog andere (goedkopere?) rode opties?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 234,99€ 234,99
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 124,-€ 124,-
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 577,-€ 577,-
1Fractal Design Define C Window€ 82,95€ 82,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 124,-€ 124,-
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.344,84

Verwijderd

Een CX450M is een leuke voeding voor een budget gamesysteem. Aangezien dit systeem dat segment ver voorbij is mag de voeding daar ook wel in mee gaan. pricewatch: Corsair TX550M V2, pricewatch: Corsair RM550x.

pricewatch: Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 heeft gedeeltelijk ongekoelde VRM's. Bij pricewatch: MSI B350 Tomahawk en pricewatch: ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4 is de stroomvoorziening iets beter voor elkaar. Met deze borden doe je echter wel een stapje terug in audiokwaliteit.
Pagina: 1