Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook verwijdert contacten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:02
Mijn vraag
Een client van me (ik werk in de zorg) heeft een laptop met daarop Windows 7. Ze heeft een hotmail account (volgens mij is dat tegenwoordig outlook online geworden) en loopt sinds deze week tegen het probleem aan dat plotseling haar contacten worden verwijdert.Deze staan dan in de map "verwijderde items". Ze zet ze dan terug maar een minuut later zijn de contacten wederom verwijderd en staan wederom in de map "verwijderde items". Ook wordt er een map "archiveren" aangemaakt. Iemand hier ervaring mee en me een kant op kan wijzen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Laptop, W7, Firefox V52.0.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled maar zelf volslagen geen ervaring met outlook

Beste antwoord (via maartend op 09-04-2017 21:37)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

maartend schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:05:
[...]

Idd, dat het webbased was begrepen we. Cl. heeft account ook op telefoon maar daar staan ook geen vreemde instellingen op. Alle instellingen doorgelopen van M-soft, Outlook/Live en Skype. We zijn gaan proberen, contacten terug gezet vanuit verwijderde items. Op 4 na, bleven ze nu weg. Er werden er 4 wel terug in verwijderde items gezet. Reden? Geen idee. Tevens stonden er 8 items in die verwijderde items die geen naam hadden en leeg waren. Deze verwijderd, komen niet terug.
Dus op 4 items na, is het probleem opgelost. Reden van ontstaan, totaal geen idee.
Die lege items heb ik me ook over verbaasd. Ik houdt het op sync issues.

Overigens is het soms best wel maf en lijkt synchronisatie soms niet echt goed te werken. Met name contacten die ik ooit via mijn Samsung had aangemaakt gaven altijd problemen met synchronisaties.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50

TheVMaster

Moderator WOS
Aangezien dit een Outlook dingetje is en geen Windows verplaats ik hem naar CSA.

• maartend
Thnx

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sorry Maarten, maar ik ben wat teleurgesteld over je eigen inzet.
Beetje gegoogled, mweeh, zegt me allemaal niks, weet je wat? we gooien het op t.net

't Is jouw klant en als je het serieus had opgepakt had je allang een Hotmail/Outlook client kunnen openen.
En dan had je tot je afgrijzen gezien dat er ruim 200 add-ins beschikbaar zijn die allemaal vreselijk mooie dingen kunnen doen. Op die 200 zijn er vast wel een paar met lelijke bugs er in en er zullen ook wel een paar zijn waar - mits kundig ingesteld - allerlei ongewenste bij-effecten optreden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Wim-Bart

Wim-Bart

Ik ken dit probleem. Een gebruiker had een outlook account en gebruikte dit op twee systemen. Maar dacht dat het ene zakelijk was en de andere prive. En dacht, jee dit heb ik prive niet nodig, dus wiste alle zakelijke contacten zonder in de gaten te hebben dat het het zelfde account was.

Dit kan ook optreden doordat mensen niet denken in e-mail accounts maar in "Outlook", "Webmail", "Windows Mail", "Telefoon mail". Dat het toevallig het zelfde is in veel gevallen.

Overigens die Archief folder zegt mij meer dat het zelfde account ook in Windows 10 Mail en contactpersonen app wordt gebruikt op andere computer.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• maartend
Wim-Bart schreef op zondag 9 april 2017 @ 03:49:
Ik ken dit probleem. Een gebruiker had een outlook account en gebruikte dit op twee systemen. Maar dacht dat het ene zakelijk was en de andere prive. En dacht, jee dit heb ik prive niet nodig, dus wiste alle zakelijke contacten zonder in de gaten te hebben dat het het zelfde account was.

Dit kan ook optreden doordat mensen niet denken in e-mail accounts maar in "Outlook", "Webmail", "Windows Mail", "Telefoon mail". Dat het toevallig het zelfde is in veel gevallen.

Overigens die Archief folder zegt mij meer dat het zelfde account ook in Windows 10 Mail en contactpersonen app wordt gebruikt op andere computer.
Idd, dat het webbased was begrepen we. Cl. heeft account ook op telefoon maar daar staan ook geen vreemde instellingen op. Alle instellingen doorgelopen van M-soft, Outlook/Live en Skype. We zijn gaan proberen, contacten terug gezet vanuit verwijderde items. Op 4 na, bleven ze nu weg. Er werden er 4 wel terug in verwijderde items gezet. Reden? Geen idee. Tevens stonden er 8 items in die verwijderde items die geen naam hadden en leeg waren. Deze verwijderd, komen niet terug.
Dus op 4 items na, is het probleem opgelost. Reden van ontstaan, totaal geen idee.

Acties:
  • Beste antwoord

• Wim-Bart

Wim-Bart

maartend schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:05:
[...]

Overigens is het soms best wel maf en lijkt synchronisatie soms niet echt goed te werken. Met name contacten die ik ooit via mijn Samsung had aangemaakt gaven altijd problemen met synchronisaties.

• maartend
Wim-Bart schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:24:
[...]

Toevallig. Of niet. Telefoon van cl. is ook een Samsung.

• Wim-Bart

Wim-Bart

maartend schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:32:
[...]

Toevallig. Of niet. Telefoon van cl. is ook een Samsung.
Dan zal je ook wel last hebben van telefoon nummers die opeens binnen een vcard verwisseld zijn. Opeens een aantal lege contacten erbij.

Overigens is dat gewoon een Android mail issue.

• maartend
Wim-Bart schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:37:
[...]

Dan zal je ook wel last hebben van telefoon nummers die opeens binnen een vcard verwisseld zijn. Opeens een aantal lege contacten erbij.

Overigens is dat gewoon een Android mail issue.
Ja, dat weet ik niet. Haar niet over gehoord. Maar ik ga het wel onthouden. Wij zochten het vandaag wel steed sop de PC, goed te weten dat ik ook eens goed naar haar telefoon ga kijken. Maar nog belangrijker voor haar, dat we nu een stuk uitleg kunnen geven hoe het komt en waar het vandaan komt.
Pagina: 1