Wenslijst: prijsverhoging en -verlaging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
Zo'n eind december en begin januari heb ik een wenslijst opgesteld, voor een pc build.
Achter mijn wenslijst titel, heb ik zelf het eindbedrag van deze build genoteerd.

Nu vier maanden verder, zie ik dat de het eind pc build nog steeds in prijs is verhoogd.
Ik kan niet bepalen om welke producten dat dan zijn. En hoeveel de prijsverhoging en verlaging was,

Een idee.
Wanneer je de wenslijst openklapt. Er naast het kolom 'subtotaal' een pijltje boven of onder komt komt te staan, met de prijsverhoging of verlaging verschil.

Dit gebaseerd dat je een wenslijst hebt aanmaakt en op het moment je de wenslijst openklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Klinkt leuk, maar wat wil je met die informatie gaan doen? Je kunt het ook uitgebreider maken door de minimale, maximale, gemiddelde en meridiaan-prijzen te tonen, maar dan nog, wat ga je er mee doen?

Een webshop mailen dat een product 4 maanden geleden goedkoper was? Hun antwoord kun je denk ik wel raden. En als je het prijsverloop wilt weten, daarvan staat gewoon een grafiekje op de productpagina.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
Ik snap wel wat Noud zou willen. Hij zou zoals ik het begrijp een pijltje achter de prijs van het onderdeel willen zodat hij niet elk onderdeel af hoeft om te kijken welke duurder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 13:58
@ Kalekat. Je slaat de spijker op de kop.

Dat grafiekje laat globaal de prijzenschommeling zien. Ik vind hem niet secuur genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

noud schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:22:
Dat grafiekje laat globaal de prijzenschommeling zien. Ik vind hem niet secuur genoeg.
Goed verhaal; maar is het dan jouw wens om elke prijs tot op de cent nauwkeurig te loggen, tot op 10 cent nauwkeurig, tot op 2% van de verandering nauwkeurig?

Je snapt desondanks zelf ook wel in de wereld, of het nou over PC's gaat, benzine of zelfs kerstzegels; elke dag is het een andere prijs dus om nou prijzen te gaan vergelijken (en te mopperen) over 4 maanden geleden, is een beetje overbodig? Had je beter een screenshot kunnen nemen 4 maanden geleden en klaar.

Vroegah was patat 1 gulden 25 met een toefje mayo; of je het nou inflatie of prijsverhoging wil noemen, je betaalt er nu ook rustig 2 Euro 50 voor. Grote gok; de PC waar je het over hebt is duurder geworden door marktwerking en waarschijnlijk de SSD en RAM. Of de vraag naar een specifieke CPU. Of die mooie kast. etc. etc. etc.

Imho, als je niet definieert hoe hoog/laag de wijziging mag zijn in een lijstje, moet je je afvragen of je niet langer had moeten sparen voordat je een lijstje opstelt. Inclusief inflatie en BTW-wijzigingen, wordt een PC van 1000 Euro "ongeveer" 30 Euro per jaar duurder. Als je dat niet kan missen en daardoor de PC niet kan kopen, heb je wel een uitdaging.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Eigenlijk zouden we de prijsgrafiek die ook op de productpagina wordt weergegeven moeten moderniseren zodat je als gebruiker zelf een periode (maand, kwartaal, jaar, volledige historie) kunt kiezen om meer detail in de grafiek te kunnen zien. Het toegankelijk maken van die grafiek vanuit de wenslijst zou dan niet zo moeilijk moeten zijn.

Voorlopig is dat echter toekomstmuziek. De wenslijsten en inventarissen zijn verouderd en nodeloos complex. We moeten eigenlijk het hele systeem refactoren om er wat aan te kunnen verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 09:44

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Femme schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:38:
Eigenlijk zouden we de prijsgrafiek die ook op de productpagina wordt weergegeven moeten moderniseren zodat je als gebruiker zelf een periode (maand, kwartaal, jaar, volledige historie) kunt kiezen om meer detail in de grafiek te kunnen zien. Het toegankelijk maken van die grafiek vanuit de wenslijst zou dan niet zo moeilijk moeten zijn.
Ik dacht juist dat het de bedoeling was dat die grafiek niet veel detail liet zien vanwege concurrentie gevoelig informatie :? (crisp in "[PW] Eenheid/schaal bij "Views" in prijsverloop-grafiek")

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

_David_ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:02:
[...]

Ik dacht juist dat het de bedoeling was dat die grafiek niet veel detail liet zien vanwege concurrentie gevoelig informatie :? (crisp in "[PW] Eenheid/schaal bij "Views" in prijsverloop-grafiek")
Zou kunnen, Pricewatch is niet mijn ownership en ik ben niet helemaal bekend met de belangen wat betreft weergave van prijshistorie :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
MAX3400 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:28:
[...]

....
Vroegah was patat 1 gulden 25 met een toefje mayo; of je het nou inflatie of prijsverhoging wil noemen, je betaalt er nu ook rustig 2 Euro 50 voor. Grote gok; de PC waar je het over hebt is duurder geworden door marktwerking en waarschijnlijk de SSD en RAM. Of de vraag naar een specifieke CPU. Of die mooie kast. etc. etc. etc.

Imho, als je niet definieert hoe hoog/laag de wijziging mag zijn in een lijstje, moet je je afvragen of je niet langer had moeten sparen voordat je een lijstje opstelt. Inclusief inflatie en BTW-wijzigingen, wordt een PC van 1000 Euro "ongeveer" 30 Euro per jaar duurder. Als je dat niet kan missen en daardoor de PC niet kan kopen, heb je wel een uitdaging.
Je gebruikt een voorbeeld waar flink wat jaren overheen zijn gegaan. (de Euro kwam in 2000/2001 als ik mij niet vergis). Dit is niet echt een goed voorbeeld.
Daar naast wat je aangeeft: ...Grote gok; de PC waar je het over hebt is duurder geworden door marktwerking en waarschijnlijk de SSD en RAM. Of de vraag naar een specifieke CPU. Of die mooie kast. etc. etc. etc....

Dat is dus wat hij met dit soort "kleine" toevoegingen wil kunnen zien in 1 oogopslag. Als je dan ziet dat het allemaal wat gestegen is, tja dan had je wat langer door moeten sparen. Maar als je hebt zitten twijfelen tussen 2 vergelijkbare componenten en de ene is gestegen en de ander niet, dan kan je dus snel zien of dat je voor de goedkopere of eventueel een tweedehands moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:37:
[...]

Zou kunnen, Pricewatch is niet mijn ownership en ik ben niet helemaal bekend met de belangen wat betreft weergave van prijshistorie :+ .
Het gaat daar ook niet om de prijshistorie, maar om de views ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1