Een nieuwe oude of toch een nieuwe nieuwe??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 08:26
Beste Tweakers,

Graag jullie meningen en/of inzichten gevraagd!

We zijn op zoek naar een nieuwe tv, echter hebben we een (zeer) beperkt budget (max €450, hoe lager hoe beter).
Vanwege de relatief kleine ruimte van onze tv kamer zoeken we iets in de maat van 42 a 43 (voorkeur) tot max 46 inch.
En om alle randapparatuur makkelijk aan te sluiten graag minimaal 3, maar liever 4 hdmi poorten.
Qua merken niet hele sterke voorkeuren, Philips ben ik echter al jaren niet meer van onder de indruk.

Nu volg ik al een lange tijd alle reviews etc op de site en vond n paar jaar terug de Panasonic TX-P42VT30 een geweldig apparaat. Plasma sprak me altijd al erg aan. En hoe tof is het dan dat ie nog steeds nieuw te krijgen is!?

Natuurlijk gedateerd in styling en software, bezels van ongehoorde afmetingen maar volgens mij technisch eigenlijk nog steeds een top product en nu dus binnen ons budget!

Of zijn er volgens jullie modernere alternatieven die voldoen aan onze wensen en budget? Ik kon ze iig niet makkelijk vinden in de pricewatch. Vooral het aantal hdmi poorten Is echt om te huilen op budget tvs (why?? O-) wie heeft er nou genoeg aan 1 poort???)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Die vt30 is al vier jaar uit de handel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke randapparatuur heb je dat je zoveel poorten nodig denkt te hebben?
En met jouw budget moet je best iets kunnen krijgen. Plasma was leuk maar de hedendaagse led tv's zijn ook lang niet slecht meer.
Welke had je verder al gezocht en gevonden? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-09 14:26
pmkoning schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:57:
wie heeft er nou genoeg aan 1 poort???)
Mensen die alle randapparatuur aansluiten op een receiver. :Y

Verder zou ik niet meer naar plasma kijken maar toch echt een LED nemen, zelfs de goedkopere LED tv's hebben nog best een goeie beeldkwaliteit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:02
Niks mis met plasma. Inbranden kan je gewoon zien. Dus dat is geen risico. Een LCD komt echt niet in de buurt van een Plasma TV wat betreft beeld kwaliteit. Enige echte nadeel zijn gebruikskosten (elektra verbruik). Als het budget erg krap is, dan kan ik mij die afweging wel voorstellen. Voor de kwaliteit/euro verhouding wint een LCD het echt niet van een Plasma, zeker niet van een Panasonic plasma.

*Een LED tv is gewoon een LCD, ondanks wat er soms beweerd wordt. Enkel de backlight techniek is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:15
Als budget echt een issue is moet je gewoon naar tweedehands kijken. Ga naar marktplaats en kijk in de buurt waar je woont, grote kans dat er verschillende opstaan die aan je verwachtingen voldoen en waarmee je rustig (met wat geluk) een paar jaartjes tv mee kan kijken. 42 inch televisies kan je al vinden tussen de 75 (oud)en 200 euro(smart en meerdere hdmi poorten en aansluitingen, full hd tvs van pak hem beet 3 of 4 jaar geleden). Mocht het budget later wat mEer worden kan je de tv altijd nog verkopen voor 80% van de waarde waar je het voor gekocht hebt. Die bang for the Buck zal je nooit vinden met een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
Uhh dvd recorder, spelcomputer, medi8tor en zo af en toe wat vd laptop dus dan is 3 zo bezet en vier dus wel handig. ;-)

Verder denk ik op basis van vele discussies hier idd nog steeds van mening te zijn dat plasma van die kwaliteit (het was een van de toptoestellen) het zeker moet redden tegen een goedkoop lcd/led paneel. Maar ik ben geen expert ;-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Plasma is super, maar niet in de budget reeks. De Panasonic heb ik zelf zien spelen, er bestaat(of bestond) wel beter materiaal in plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:33
Misschien mis ik iets, maar ik zie helemaal geen plasma meer in de pricewatch.
Ik ben vorig jaar overgestapt en geen problemen.
Probeer een echt 100Hz scherm te vinden (refresh rate in de pricewatch) en pas de instellingen aan.

Even gecheckt: eigenlijk alleen de LG pricewatch: LG 49LH630V Zwart voldoet hieraan en die is al duur.
Alternatief is pricewatch: LG 43LH604V Zwart wel binnen budget, maar 50Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
Volgens Tweakers zelf was dit toch n topmodel en zeker geen budget plasma?
reviews: Panasonic Viera VT30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat was idd een prima TV maar dus zoals gezegd al even niet meer te krijgen.
Laatst bekende prijs voor de 42" was in feb 2013.

Doe jezelf en ons een lol: vertel even waar je die (nieuw of tweedehands) had gezien, en zo niet, hou op over de plasma. Want dan dus niet te koop en je zoekt een alternatief :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmkoning
http://www.winkelmodellen...onic-tx-p42vt30-8069.html

Overigens inmiddels ook met hen contact gehad en blijkt om n inruiltv te gaan :-(
Dat stond er niet bij, maar goed when it looks to good to be true, it probably is. ;-)

Dan toch maar op zoek naar n modern betaalbaar alternatief zoals de vermelde LG, jammer dat daar de 43'' niet meer leverbaar van is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De site heet winkelmodellen.nl en geeft in niet mis te verstane letters aan dat het om winkelmodellen, occasions en beursvloermodellen gaat.
En dan denk jij dat het ding nieuw is? _/-\o_ voor een stukje naiviteit (nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfirebn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-02-2023
Ik zou voor een nieuwe oude oude oude gaan
Pagina: 1