Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenadine
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07-2021
Ik ben op dit moment op zoek naar een upgrade voor mijn processor, moederbord en RAM geheugen. De onderdelen van mijn computer die ik nu heb zijn allemaal best oud, dus ik probeer hem nu stap voor stap te upgraden.

Mijn huidige computer:
ASUS P6T SE moederbord
Intel Core i7 950 CPU
8GB (4x2) DDR3 RAM (combinatie van Kingston en Crucial kaarten)
OCZ Agility3 60gb SSD
Seagate Barracuda Green 2TB HDD
MSI GeForce GTX 560 TI Hawk GPU.
Chieftek (onbekend model) 550W PSU

Mijn budget voor processor is rond de €200,-
Mijn budget voor moederbord is rond de €100,-
De RAM wordt betaald door mijn ouders nog als een laat verjaardagscadeu (25 maart)

Ik weet alleen niet zeker of ik hierbij ook nog een nieuwe voeding moet halen.

Ik was aan het zoeken voor upgrades, en ik had dit gevonden als opties:
  • Optie 1: haal een Intel Core i5 7500 samen met een MSI B150M NIGH ELF of MSI Z170A GAMING M3.
  • Optie 2: wacht voor de Ryzen 5 om uit te komen, en haal een Ryzen 5 1500X of 1600, afhankelijk van de uiteindelijke verkoopprijs in Nederland. Ik weet alleen nog niet met welk moederbord ik de Ryzen samen zou moeten doen.
Ik weet niet zo zeer welke van deze opties ik moet doen. Ik ben nog relatief nieuw met computers, en weet nog niet veel van alle onderdelen, en wat mogelijk het beste zou zijn voor mij. Als iemand weet welke optie ik moet doen, of een andere optie heeft, vertel het mij graag, want ik wil het liefst ergens aankomende week alles bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-05 16:16
Ik denk dat dit thuishoort in "Componenten Aankoopadvies". Als je hier een topic start, krijg je de volgende tekst te zien:

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Je hebt de meeste vragen al beantwoord, dus dat is mooi.

[ Voor 3% gewijzigd door Bennnie op 08-04-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bennnie schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:49:
Ik denk dat dit thuishoort in "Componenten Aankoopadvies".
Inderdaad, zie ook: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ik verplaats even.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40
Wacht even drie dagen tot de reviews komen :)

Ik zou voor ryzen gaan vanwege de hogere hoeveelheid cores, multithreading en de mogelijkheid later je cpu te upgraden. Daarmee ben je een stuk toekomstbestendiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenadine
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-07-2021
Bennnie schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:49:
Ik denk dat dit thuishoort in "Componenten Aankoopadvies". Als je hier een topic start, krijg je de volgende tekst te zien:

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Je hebt de meeste vragen al beantwoord, dus dat is mooi.
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe processor, moederbord en RAM combinatie voor mijn oude computer waarvan de meeste onderdelen nog uit 2008 komen. Ik begin de laatste tijd te merken dat mijn computer niet meer even snel is als voorheen. Hij wordt steeds slomer, en dat begint mij een beetje te hinderen.

PS: mijn 60gb SSD van mijn computer zit nu vol. Misschien is dit de boosdoener van waarom mijn computer slomer is geworden. Ik zat er ook al over na te denken om een 250GB SSD te halen i.p.v. een processor-moederbord-RAM combinatie.

Wat is je budget?
Voor de processor is mijn budget rond de €200,-.
Voor het moederbord is mijn budget rond de €100,-
De RAM wordt betaald door mijn ouders als een laat verjaardagscadeau.

Als ik ook nog een nieuwe voeding moet halen, dan zal ik nog even moeten doorsparen.

Voor processor heb ik niet echt een voorkeur. Maar voor moederborden heb ik ontdekt dat ik een beetje een voorkeur voor MSI moederborden heb, vooral vanwege het uiterlijk die ze hun moederborden geven.

Ik ben van plan om vooral niet-zo zware games te gaan spelen, zoals League of Legends en Rocket League. Af en toe speel ik wel een wat meer vragend spel, zoals GTA V. Tot nu toe gaat dat prima, maar wel op medium settings. Voor de rest was ik ook van plan om fotoediting en videoediting te doen op deze computer, maar niet op super hoge kwaliteit, bv. voor videoediting 1080P 60FPS op Sony Vegas Pro 13. En mogelijk wilde ik ook hier en daar wat streamen op websites zoals Twitch.

[ Voor 6% gewijzigd door Greenadine op 08-04-2017 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je ssd nu vol zit zou ik eerst die upgraden, windows zit wrs nu veel te swappen richten een andere tragere schijf.

Als je nu een grotere upgrade doe neem dan de voeding mee, die cheaptek is wrs op het einde van zijn latijn aan't lopen.

En de looks van een mobo zeggen niets over de specs.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlnl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-03 23:33
I5 7500 samen met B250/B150 als moederboard. De ryzen is op papier goed maar uit testen in de praktijk blijkt het zoals vaker een grote hype maar het uiteindelijke resultaat valt tegen, intel blijf beter op het gebied van constante fps. Ongeacht het aantal cores of whatever ryzen vertelt blijkt het in de praktijk niet beter te zijn dan een i5 van dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 09:53

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

nlnl schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:38:
I5 7500 samen met B250/B150 als moederboard. De ryzen is op papier goed maar uit testen in de praktijk blijkt het zoals vaker een grote hype maar het uiteindelijke resultaat valt tegen, intel blijf beter op het gebied van constante fps. Ongeacht het aantal cores of whatever ryzen vertelt blijkt het in de praktijk niet beter te zijn dan een i5 van dezelfde prijs.
dat wil ik nog wel eens zien, de benchmarks van Ryzen 3 en 5 zijn namelijk nog niet uit.
Er zijn zoals je zegt inderdaad een paar nadelen aan de Ryzen architectuur, maar dat is zo afhankelijk van wat je er mee gaat doen, en zelfs dan houden ze de intel s2011-3 CPU's bij. voor gamen is de Ryzen 7 serie echter minder geschikt dan de 7600K en de 7700K, omdat deze hogere kloksnelheden halen, maar he; dat is niet nieuw. intels HEDT (s2011-3) is ook minder geschikt voor gamen dan 1151.
wat ik wil zeggen is dat de Ryzen 7 serie en de X99-i7's een hele andere doelgroep hebben, en 't resultaat van die Ryzen's is geen "hype".

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1