Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

EVGA GeForce GTX 970 kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• paarsch
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16-08 21:36
Hallo allemaal,

Afgelopen week viel mijn computer uit tijdens het gamen. Alles lijkt erop dat het aan de videokaart ligt, maar ik zou dit graag even hier checken voordat ik onnodig een nieuwe videokaart ga kopen. De videokaart die ik nu heb is een EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0.

Tijdens het gamen viel de pc dus uit. Het leek alsof de stekker er ineens werd uitgetrokken: scherm op zwart en alles in één klap uit.

Ik heb geprobeerd:
  • stroom eraf en erop en opnieuw aan/uit schakelaar indrukken: geen effect.
  • CMOS clear van moederbord: geen effect: pc start nog steeds niet op.
  • videokaart eruit halen en beeldscherm aansluiten op integrated graphics cpu: pc schakelt aan en werkt gewoon.
Het lijkt er dus wel erg sterk op dat mijn videokaart het probleem veroorzaakt. Is uit deze informatie zeker dat mijn videokaart kapot is, of zie ik iets over het hoofd? Is er misschien nog iets anders dat ik kan proberen?

Het totaalplaatje van mijn pc ziet er zo uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 258,45€ 258,45
1Gigabyte GA-Z97X-SLI€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 71,50€ 71,50
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 4€ 42,95€ 42,95
1Gelid Solutions WING 14 UV Blue, 140mm€ 8,08€ 8,08
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,85€ 62,85
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 104,95€ 104,95
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 614,73

Beste antwoord (via paarsch op 20-04-2017 22:04)

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 25-08 21:07
De rotte kaarten van EVGA en Inno3D rond de 2/3jaar die ik binnen kreeg hadden bijna allemaal sluiting.
Zonder kaart en/of PEG-power geen probleem maar bij insteken van de kaart of aansluiten van de spanning gaat heel het systeem niet meer aan.

Met een beetje geluk is het met de neus of ogen al op te sporen en anders idd testen in een ander systeem.

De wat oudere Corsair voedingen (pre 2006) hadden hier schijt aan en pompten gewoon door, altijd leuk steekvlammen van videokaarten af zien spatten.

Let er wel op om geen zegels te verbreken of zelf schade te veroorzaken bij het koekeloeren, evga geeft vrij uitgebreide/lange garantie op hun luxere kaarten, zelf aanmelden bij evga en als ze ruime voorraad hebben met een weekje een andere retour, als je geluk hebt en de stock is op kun je soms zelfs een upgrade krijgen.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Werkt de pc wel na het uitvallen en met videokaart of gaat-ie niet meer aan?

Ander PCIe slot geprobeerd?

Meestal als de PC helemaal uitvalt is dat een voedingsprobleem, dat-ie het dan wel doet met de IGP bewijst dan niets.

I reject your reality and substitute my own

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10:11
Het lijkt me meer een geval van als de voeding zwaarder belast wordt, hij dan uitvalt. Je kunt de videokaart ook even testen in een andere pc.

• paarsch
quote:
nelizmastr schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:27:
Werkt de pc wel na het uitvallen en met videokaart of gaat-ie niet meer aan?

Ander PCIe slot geprobeerd?

Meestal als de PC helemaal uitvalt is dat een voedingsprobleem, dat-ie het dan wel doet met de IGP bewijst dan niets.
Als de videokaart is aangesloten gaat de pc niet meer aan. Volgens mij is er maar 1 slot waar ik de videokaart op kan aansluiten.
quote:
marcel4332 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:35:
Het lijkt me meer een geval van als de voeding zwaarder belast wordt, hij dan uitvalt. Je kunt de videokaart ook even testen in een andere pc.
Dat zou inderdaad ook goed kunnen. Ga ik eens proberen :)

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
ik heb het zelf ook gehad met een videokaart pc starte niet meer op, videokaart eruit en het werkte.
volgens mij als de voeding het niet trekt en je bent aan het gamen en je voeding zou het niet trekken .
dan kom je terug in windows en volgens mij sluit hij het systeem niet af.
ik gebruik de zelfde processor met een gtx 1080 op een sfx 450 watt voeding overgeklokt en wel.
geen probleem .

Ryzen 1500x 1600 1700x 2600x Vega 56 Vega 64 Vega vii rx480

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 10:11
quote:
Beaudog schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:42:
ik heb het zelf ook gehad met een videokaart pc starte niet meer op, videokaart eruit en het werkte.
volgens mij als de voeding het niet trekt en je bent aan het gamen en je voeding zou het niet trekken .
dan kom je terug in windows en volgens mij sluit hij het systeem niet af.
ik gebruik de zelfde processor met een gtx 1080 op een sfx 450 watt voeding overgeklokt en wel.
geen probleem .
Kan zijn dat hij dan terug gaat naar je bureau blad, maar ik heb vooral gezien dat de psu helemaal uitvalt. Maar totdat TS zijn videokaart getest heeft in een ander systeem kunnen we meer zeggen.

• Beaudog
  • Registratie: augustus 2015
  • Nu online
Zou kunnen ik heb zelf nooit coolermaster voedingen gehad .
Misschien dat die voeding wel de boel plat legt.

Ryzen 1500x 1600 1700x 2600x Vega 56 Vega 64 Vega vii rx480

• HenkdeFries
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-08 15:47
quote:
Beaudog schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:09:
Zou kunnen ik heb zelf nooit coolermaster voedingen gehad .
Misschien dat die voeding wel de boel plat legt.
Volgens mij is dat model gemaakt door seasonic, of iig eentje met dezelfde modelnaam(v550)

• paarsch
Hmm, ik kan nu niet de videokaart in een andere pc stoppen. Ik heb hier geen andere pc met de juiste aansluitmogelijkheden en mijn vrienden gebruiken vooral laptops. Hopelijk kan ik komende week een keer de gpu testen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• rdejongjr
De rotte kaarten van EVGA en Inno3D rond de 2/3jaar die ik binnen kreeg hadden bijna allemaal sluiting.
Zonder kaart en/of PEG-power geen probleem maar bij insteken van de kaart of aansluiten van de spanning gaat heel het systeem niet meer aan.

Met een beetje geluk is het met de neus of ogen al op te sporen en anders idd testen in een ander systeem.

De wat oudere Corsair voedingen (pre 2006) hadden hier schijt aan en pompten gewoon door, altijd leuk steekvlammen van videokaarten af zien spatten.

Let er wel op om geen zegels te verbreken of zelf schade te veroorzaken bij het koekeloeren, evga geeft vrij uitgebreide/lange garantie op hun luxere kaarten, zelf aanmelden bij evga en als ze ruime voorraad hebben met een weekje een andere retour, als je geluk hebt en de stock is op kun je soms zelfs een upgrade krijgen.

• paarsch
Ik heb uiteindelijk niet in een ander systeem kunnen testen of de videokaart of de voeding het probleem was, dus heb ik maar de gok gewaagd en de videokaart RMA gestuurd naar EVGA. Er zat inderdaad nog garantie op. Uitstekende klantenservice moet ik zeggen, ik kreeg zeer snel antwoord en de conclusie kwam al snel dat ik de kaart naar hen op kon sturen. Na iets meer dan een week een zelfde kaart retour gekregen, en mijn pc doet het weer :)

• SuitKnol
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 25-01 13:14
ik heb precise hetzelfde problem, maar ik kan niet vinden waar ik de gpu aan moet melden bij evga.. zou iemand mij a.u.b willen helpen?
en ik heb de gpu tweedehands gekocht, maakt dat uit qua garantie?

• rdejongjr
https://eu.evga.com/support/

Bij de meeste rekenen ze 3 jaar vanaf productie en als je geluk hebt pikken ze de factuurdatum.
De originele winkel is eventueel ook een optie?

rdejongjr wijzigde deze reactie 07-10-2017 09:40 (72%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Samsung

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True