Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Basis game systeem - Budget van 800 euro (ex. case/voeding)

Pagina: 1
Acties:

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Jaren geleden heb ik een desktop gebouwd en ik heb er aardig lang mee vooruit gekund. Lekker op kunnen gamen. Afgelopen jaar weinig tot niets mee gedaan vanwege mijn afstuderen. Nu dat achter de rug is, wil ik opnieuw een systeem gaan bouwen en weer gaan gamen. Echter, het is ook weer lang geleden dat ik dit gedaan heb en heb me het laatste jaar dan ook niet verdiept in de laatste trends op hardware gebied. Vandaar dat ik jullie om hulp wil vragen. Voor het nieuwe systeem dat ik ga bouwen ga ik mijn oude fractal-case hergebruiken (ATX/MicroATX) evenals mijn oude PSU van 650 watt.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem?
Het gaat vooral om het gamen. 3 spellen die ik vooral wil spelen zijn; World of Warcraft, Battlefield 4 en Battlefield 1. Het hoeft niet in ultra-hoge resolutie te spelen zijn. Gewoon gemiddeld - goed.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 800 euro kosten. Eventueel nog op te plussen naar 950 euro als er significante verbeteringen te behalen zijn voor het extra geld.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De componenten die ik al heb:
- Kast ATC/Micro ATX
- Voeding 650watt
- 2 x 1tb harddisk

De componenten die nog nodig zijn:
- Moederbord
- CPU + Fan
- Geheugen
- Videokaart
- SSD

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat adviseren jullie binnen het budget? AMD of Intel? Op welke punten zitten de afwegingen?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt me niet zo veel uit. Geluid mag het systeem maken, tenzij het het aantal decibel van een grasmaaier heeft.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de afgelopen tijd geen "Best Buy Guide" voor desktops voorbij zien komen op tweakers. Afgelopen maand stond er een systeem in van 550 euro. Ik ben nieuwsgierig wat jullie nu als "Best Buy" zouden omschrijven obv de 800 euro die ik wil besteden (exclusief de kast en cpu dan). Ben dus ook vooral op zoek naar voorbeeld systeem-samenstellingen. Doel is uiteindelijk om ongeveer 2 jaar vooruit te kunnen met de PC met focus op de eerdergenoemde games. Alvast bedankt voor jullie input, much appreciated! _/-\o_

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:24
Welke PSU is het precies? Merk/type? Zelfde met de kast.
Op welke resolutie wil je gamen?

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 08-04-2017 09:50 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• joostvanpoppel
Dat was deze volgens mij; pricewatch: Corsair VS650
Mijn monitor staat standaard op 1680x1050. Vind ik een prima resolutie!

• joostvanpoppel

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:51
Dat is geen goede voeding, je hebt dus ook een nieuwe voeding nodig, zoals een cx450m.

• joostvanpoppel
ParaDroid2 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:53:
Dat is geen goede voeding, je hebt dus ook een nieuwe voeding nodig, zoals een cx450m.
Ok, nieuwe voeding it is. Waarom is die oude niet goed trouwens?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:24
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.
Voeding advies en informatie topic - Deel 33

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 184,10€ 184,10
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 188,95€ 188,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 92,70€ 92,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 734,70

Is dat wat? Let wel op: volgende week komt Ryzen 5, en dat zal misschien het speelveld veranderen. Wacht dus nog even. Je kan nog naar een RX480 gaan als je wilt. Is wel overkill voor je resolutie, maar misschien ga je binnenkort naar fullhd

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• joostvanpoppel
Top, mooie samenstelling!!! Bedankt voor de hulp!

Die Ryzen 5? Is dat vergelijkbaar met de i5? En de verwachte prijs/kwaliteit verhouding tov intel?

Die RX480 is dan wel 7 tientjes duurder, geeft wat overkill, maar is mogelijk dan ook wat meer op de toekomst gericht. De overstap naar full hd ga ik mogelijk in de toekomst wagen, dus denk ik wel handig om voor deze te kiezen.

Nogmaals, dank!!

• joostvanpoppel
Aanvullend vraagje; zit er een standaard fan bij de cpu geleverd? En zit er tegenwoordig ook koelpasta bij cpu fan bijgeleverd?

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
joostvanpoppel schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:17:
Top, mooie samenstelling!!! Bedankt voor de hulp!

Die Ryzen 5? Is dat vergelijkbaar met de i5? En de verwachte prijs/kwaliteit verhouding tov intel?

Die RX480 is dan wel 7 tientjes duurder, geeft wat overkill, maar is mogelijk dan ook wat meer op de toekomst gericht. De overstap naar full hd ga ik mogelijk in de toekomst wagen, dus denk ik wel handig om voor deze te kiezen.

Nogmaals, dank!!
Met de RX470 kun je ook prima op full-hd kunnen gamen, maar dan moet je de settings op medium/high zetten. Met de RX480 kun je veel op ultra spelen.
joostvanpoppel schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:18:
Aanvullend vraagje; zit er een standaard fan bij de cpu geleverd? En zit er tegenwoordig ook koelpasta bij cpu fan bijgeleverd?
Bij de non-K CPU's van Intel komt standaard een koelertje en koelpasta.

[ Voor 19% gewijzigd door RubenByte op 08-04-2017 10:22 ]

• Menno02
  • Laatst online: 12-08 10:29
joostvanpoppel schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:18:
Ja, bij de boxed versies van processors krijg je een koeler en koelpasta.

• joostvanpoppel
Een tijdje geleden heb ik dit topic opgesteld. In ben nu voornemens om echt een systeem aan te schaffen, maar zie nu veel builds staan met een Ryzen processor. Mag ik jullie mening vragen; wat is het verstandigst: een Intel of een Ryzen build?

Bedankt alvast voor de reacties!
Pagina: 1