Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl
Je hebt 2 modems, welke reset je?
Wat is langzaam internet? hoe, wat, waar, wat zie , wij zien zien niet wat jij ziet.
Probeer eens een andere dns in je router te zetten.
Ik heb een modem van ziggo deze reset ik, de sitecom is een router. Het internet wordt onwerkbaar traag. zo traag dat ik niet eens meer naar een speedtest oid kan gaan.jan99999 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:23:
Meer info je verteld niks.
Je hebt 2 modems, welke reset je?
Wat is langzaam internet? hoe, wat, waar, wat zie , wij zien zien niet wat jij ziet.
Probeer eens een andere dns in je router te zetten.
Onze glazen bol is nog steeds stuk...luckremers schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:33:
[...]
Ik heb een modem van ziggo deze reset ik, de sitecom is een router. Het internet wordt onwerkbaar traag. zo traag dat ik niet eens meer naar een speedtest oid kan gaan.
Zoals eerder gevraagd:
- exact welke modem van Ziggo? (geef typenr op sticker onderop) En staat het in bridge of routermode?
- exact welke router van Sitecom? (ook hier: typenr geven, dus WLxxx, niet "300x2 oid:)
- exact welke airport Express? (welk van de drie?)
Verder heb je het over niet naar sites kunnen. Dat hoeft geen trage verbinding te zijn, dat kan ook een DNS-issue zijn (wat bij Ziggo vaker voorgekomen is de laatste tijd). Probeer eens in een computer een andere DNS server in te stellen als het weer raak is (8.8.8.8 en 8.8.4.4 van Google zijn altijd makkelijke keuzes) en kijk of dat wat uitmaakt.
Oslik blyat! Oslik!
De ziggo modem is de tc7200.u, deze staat in bridge modus. De sitecom is een 300n.dion_b schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 11:45:
[...]
Onze glazen bol is nog steeds stuk...
Zoals eerder gevraagd:
- exact welke modem van Ziggo? (geef typenr op sticker onderop) En staat het in bridge of routermode?
- exact welke router van Sitecom? (ook hier: typenr geven, dus WLxxx, niet "300x2 oid:)
- exact welke airport Express? (welk van de drie?)
Verder heb je het over niet naar sites kunnen. Dat hoeft geen trage verbinding te zijn, dat kan ook een DNS-issue zijn (wat bij Ziggo vaker voorgekomen is de laatste tijd). Probeer eens in een computer een andere DNS server in te stellen als het weer raak is (8.8.8.8 en 8.8.4.4 van Google zijn altijd makkelijke keuzes) en kijk of dat wat uitmaakt.
En de AirPort expres uit 2012.
Als het probleem zich voordoet, begint het "online" lampje op de modem te knipperen.
[ Voor 4% gewijzigd door luckremers op 08-04-2017 13:39 ]
Eerst het probleem, dan de oplossing
Wat ik bedoel te zeggen, het kan nog steeds alles zijn. Eerst ziggo bellen als dat trage gebeurd en hun een up/down meting naar je modem laten doen. Leest de modem goed uit dan zit het probleem na de modem.
Ik gok namelijk op een probleem met DCHP en lease, soms helpt het ook om alle routers handmatig in te stellen. Modem en routers resetten en internet protocollen op pc resetten en langzaam het netwerk weer opbouwen, kan dat je het probleem dan al tegenkomt. Dubbele DCHP op routers of pc? Kan ook lastig zijn.
Nadat ik alles handmatig van ip tot dns zelf heb ingevoerd en fixed ip's heb weggeven zijn bij mij in iedergal netwerk isseus verleden tijd.
Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'
OK, duidelijkluckremers schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:36:
[...]
De ziggo modem is de tc7200.u, deze staat in bridge modus.
Dat is dus niet de naam maar een van Sitecom's geweldige snelheidsaanduidingen dat nog steeds van alles kan zijn. Geef eens de naam, dat dus met "WL" begint dat op de sticker onderop zit.De sitecom is een 300n.
Uitgerekend in 2012 heeft Apple een nieuwe type AirPort Express geintroduceerd. Ook hier: geef modelnr op de sticker, dan weten we waar je het over hebt. Dat zal "A1xxx" zijn en/of "MxxxxLL/A". Apple apparaten hebben namelijk steeds twee modelnr's.En de AirPort expres uit 2012.
Interessant. Dat geeft aan dat er iets tussen modem en CMTS mis gaat wat niet rechtstreeks aan het signaal zelf ligt.Als het probleem zich voordoet, begint het "online" lampje op de modem te knipperen.
Kun je eens in de modem inloggen (192.168.100.1) en kijken naar:
- signaalwaardes (vooral de upstream Tx level is interessant) - gewoon de hele pagina hier als text copy/pasten is makkelijkst
- modem log. Dat laatste geeft hopelijk text en uitleg bij wat er gebeurd is.
Verder is die Sitecom ongeacht type met een "300n" aanduiding niet beter qua WiFi dan de TC7200, en Sitecom heeft ook geen betere naam mbt routering of stabiliteit, dus je verliest weinig als je de Sitecom router er tussenuit haalt en de modem terug in routed mode zet. Als uit signaalwaardes en logs niets duidelijk naar voren komt lijkt dit me in ieder geval de volgende stap qua troubleshooting.
Oslik blyat! Oslik!
Dat probleem bestaat pas sinds een paar dagen en niet zoals bij jou reeds een half jaar.luckremers schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:18:
Waarschijnlijk was/is het geen probleem met mijn netwerk. Het probleem doet zich nu alleen nog voor op YouTube. Het lijkt hierop Request timeouts naar Google en Youtube
[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 11-04-2017 08:13 ]
Ik denk dat ik last heb van beide problemen. Ik heb de modem gereset (om het eerste probleem op te lossen) hierna heb ik ook last van het andere probleem. YouTube werkt niet/slecht, de andere sites weer normaal.Lennyz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 08:13:
[...]
Dat probleem bestaat pas sinds een paar dagen en niet zoals bij jou reeds een half jaar.
Anoniem: 203842
Geef eens de naam, dat dus met "WL" begint dat op de sticker onderop zit.
En ook:
Uitgerekend in 2012 heeft Apple een nieuwe type AirPort Express geintroduceerd. Ook hier: geef modelnr op de sticker, dan weten we waar je het over hebt. Dat zal "A1xxx" zijn en/of "MxxxxLL/A". Apple apparaten hebben namelijk steeds twee modelnr's.
En deze:
- signaalwaardes (vooral de upstream Tx level is interessant) - gewoon de hele pagina hier als text copy/pasten is makkelijkst
Je geeft niet veel informatie, zo kunnen we je niet goed helpen.
Als je echt wilt dat wij jouw probleem kunnen begrijpen, moeten we echt de antwoorden hebben op de bovenstaande vragen.
De sitecom is een wlx-2000. Het model nummer van de AirPort expres weet ik niet zo. Het is het nieuwe model van 2012.Anoniem: 203842 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:40:toon volledige bericht
Nogmaals net als het verzoek van dion_b:
Geef eens de naam, dat dus met "WL" begint dat op de sticker onderop zit.
En ook:
Uitgerekend in 2012 heeft Apple een nieuwe type AirPort Express geintroduceerd. Ook hier: geef modelnr op de sticker, dan weten we waar je het over hebt. Dat zal "A1xxx" zijn en/of "MxxxxLL/A". Apple apparaten hebben namelijk steeds twee modelnr's.
En deze:
Je geeft niet veel informatie, zo kunnen we je niet goed helpen.
Als je echt wilt dat wij jouw probleem kunnen begrijpen, moeten we echt de antwoorden hebben op de bovenstaande vragen.
Op de modem kan ik niet inloggen. Deze accepteerd het wachtwoord niet.

Sites van Google niet bereikbaar is een issue bij Ziggo. Zie nieuws: Ziggo onderzoekt meldingen over verbindingsproblemen met Google-dienstenluckremers schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:24:
[...]
Ik denk dat ik last heb van beide problemen. Ik heb de modem gereset (om het eerste probleem op te lossen) hierna heb ik ook last van het andere probleem. YouTube werkt niet/slecht, de andere sites weer normaal.
Als al het andere wel goed werkt, dan werkt het prima dus.
Wat ik alleen wel raar vind is dat Online lampje dat gaat knipperen. Dit lijkt mij een duidelijk issue wat bij Ziggo zou moeten liggen aangaande dat alles in het verleden wel goed gewerkt heeft.
Controleer in ieder geval alle kabels (COAX uit de muur, naar het modem, kabel van het modem naar je router etc).
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!