Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Broko
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-04-2017
Hallo allemaal,

Ik ben Mark en ik ben nu 32 jaar. Nu wil ik graag MBO ICT 4 als studie oppakken.
Graag wil ik wat advies vragen aan mensen met ervaring in dit gebied, over de verschillende richtingen in deze opleiding. Wat ligt nu bijvoorbeeld goed in de markt en heeft grote kans op een baan. Het liefst wil ik hierna door met HBO Software Development, dus mischien is een bepaalde richting het handigst.

Alsvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Mark,

Waarom wil je op MBO beginnen ?
Je zou eventueel ook meteen naar HBO kunnen gaan, als je software development wilt doen dan zou ik niet MBO ICT Beheerder gaan doen maar MBO applicatie ontwikkelaar.
Ik weet niet of je al kan programmeren anders zou ik een paar cursussen volgen via Coursera of edx ( is gratis ).
Als je het puur voor het geld doet dan zou ik iets kiezen wat je goed kan en wat je interesseert anders is het lastig in de ICT.
Dus ik zou eerst wat cursussen volgen en kijken wat je echt leuk lijkt aan software development of ICT in het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Mr_Broko schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:48:
Nu wil ik graag MBO ICT 4 als studie oppakken.
Zoals @Verwijderd ook aangeeft zou ik eerst kijken of HBO een mogelijkheid is.
Graag wil ik wat advies vragen aan mensen met ervaring in dit gebied, over de verschillende richtingen in deze opleiding.
Imho is dit de omgekeerde wereld. Zou je adviseren om voor jezelf duidelijk te krijgen welke richting je op wilt en zoek vervolgens een studie die hierin kan voorzien.

Gezien je leeftijd, ga je nog >35 jaar doorbrengen op de arbeidsmarkt. Kan je verklappen dat dit lange jaren zijn als je werkt om het werken ipv betaald krijgen voor het doen wat je leuk vind.
Wat ligt nu bijvoorbeeld goed in de markt en heeft grote kans op een baan.
Kun je makkelijk zelf uitzoeken door te kijken naar beschikbare vacatures ;)
Het liefst wil ik hierna door met HBO Software Development, dus mischien is een bepaalde richting het handigst.
Wat zijn de toelatingseisen? Als je die inzichtelijk hebt kun je volgens mij vrij makkelijk uitvinden welke mbo opleiding jou de juiste bagage mee kan geven.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als ik jou was zou ik een Hbo 21+ toelatingstest aanvragen/doen. Jij bent nu 32 jaar, om nu eerst een Mbo opleiding te gaan volgen van 2 tot max 4 jaar en daarna nog een Hbo opleiding dan ben je inmiddels al 6 tot 8 jaar verder. Of je moet een talent zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Op je 32e aan een MBO opleiding beginnen is wel wat laat. Kijk of je direct bij HBO kan instromen, als je toch die kant op wilt.

MBO ICT Beheer en Applicatie ontwikkelaar zijn beiden niveau 4 opleidingen. Meestal zijn dat 3-4 jarige opleidingen en dan moet je daarna HBO nog eens gaan doen, wat ook weer zo'n 4 jaar is, zo uit mijn hoofd. Dan ben je dus rond je 40e klaar met de opleiding... En je bouwt een minder grote studieschuld op. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 08-04-2017 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar vrind, wat heb je zelf al gedaan?

Ik wil niet vervelend doen, maar jij hebt een vraag en wij schijnen die op te moeten lossen...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook kunnen kijken of je ergens een traineeship kunt volgen. Dan ben je eerder aan het werk en heb je gewoon inkomsten.
Pagina: 1