Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05 17:12
Gaming PC Red/Black Build advies
Al enige tijd zit ik er over te denken om een eigen game PC te bouwen voor het eerst. Het is er telkens niet aan toegekomen en nooit zover gekomen dan alleen informatie opdoen over alles. Ik heb dan wel mijn nodige research gedaan en heb knopen door gehakt. Ben er dan nog niet zeker uit of het waard is en dat ik met al deze componenten het beste resultaat kan behalen. Bij mezelf dacht ik als ik het nu dan doe wil ik het wel goed doen en heb daarom voor de Red/Black thema gekozen. Ik zou o.a advies willen over verbeteringen zoals het moederbord of daar nog een verbetering in zit en de combinatie met mijn CPU en GPU.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou met mijn nieuwe systeem zou ik willen kunnen gamen met goede FPS zonder dat ik op lage instellingen moet spelen. Ook doe ik af en toe photoshoppen maar is niet veel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als kosten zou ik willen zitten tussen de €1000 en €1600. Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen anderen componenten die ik mee wil nemen. Van randapparatuur heb ik alles en hoef ik dus niks nieuw te kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, Moederbord, Behuizing, Voeding, Ramgeheugen, Opslag (HDD, SSD), koeling en software

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een voorkeur van mij is de Be quiet Silent base 800 rood/zwart. Dit is mijn voorkeur want je hebt hier nog plaats voor een optische drive en hou van stilte. Als CPU ben ik er zeker van voor het merk Intel en niet voor AMD. Dat staat zeker vast en ben ik ook niet vanaf te brengen. Veder is mijn voorkeur is natuurlijk rood en zwart. Ik sta zeker open voor ideeën over alles behalve de CPU want dat weet ik zeker.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
één van mijn eisen is een mooie look in dit thema. Ook vind ik een clean build van belang. Ook vind ik dus stilte zeer belangrijk en een zuinige PC is altijd beter. Later zou ik er altijd nog een SSD bij willen zetten o.a.

Ga je overklokken?
Weet ik niet hangt er van af.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is dus aan jullie zijn er nog betere aanpassingen voor minder? En is deze build goed in jullie ogen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 253,-€ 253,-
1MSI Z270 Gaming M3€ 163,95€ 163,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1be quiet! Silent Base Silent Base 800€ 141,42€ 141,42
1be quiet! Dark Rock 3€ 62,-€ 62,-
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R€ 137,75€ 137,75
1Corsair RM650x€ 104,95€ 104,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.460,97

[ Voor 3% gewijzigd door TechVolger op 08-04-2017 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-07 17:19
pricewatch: MSI Z270 Gaming M3
Deze support je i5 uit de doos.

pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood
Goedkoper? Best een leuk ding. Glazen ruit.

pricewatch: Corsair RM550x
Dat is zat wattage en kwaliteit

pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
meer voor minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:14
Wacht op de R5 Ryzen cpu's. De i5 is nu al kantje boord voor bepaalde games, zoals Battlefield 1, terwijl de Ryzen daar geen enkele moeite mee heeft doordat deze meer kernen en threads heeft voor dezelfde prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dialastical
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-06 11:31
Ik zal willen adviseren goed op te letten welke windows licentie je neemt. Dit is een OEM en zal conflicteren met hardware upgrades in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-05 22:21

UltiemePCNerd

Banaan.

TechVolger schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:20:
Gaming PC Red/Black Build advies
Al enige tijd zit ik er over te denken om een eigen game PC te bouwen voor het eerst. Het is er telkens niet aan toegekomen en nooit zover gekomen dan alleen informatie opdoen over alles. Ik heb dan wel mijn nodige research gedaan en heb knopen door gehakt. Ben er dan nog niet zeker uit of het waard is en dat ik met al deze componenten het beste resultaat kan behalen. Bij mezelf dacht ik als ik het nu dan doe wil ik het wel goed doen en heb daarom voor de Red/Black thema gekozen. Ik zou o.a advies willen over verbeteringen zoals het moederbord of daar nog een verbetering in zit en de combinatie met mijn CPU en GPU.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou met mijn nieuwe systeem zou ik willen kunnen gamen met goede FPS zonder dat ik op lage instellingen moet spelen. Ook doe ik af en toe photoshoppen maar is niet veel.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Als kosten zou ik willen zitten tussen de €1000 en €1600. Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen anderen componenten die ik mee wil nemen. Van randapparatuur heb ik alles en hoef ik dus niks nieuw te kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, GPU, Moederbord, Behuizing, Voeding, Ramgeheugen, Opslag (HDD, SSD), koeling en software

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een voorkeur van mij is de Be quiet Silent base 800 rood/zwart. Dit is mijn voorkeur want je hebt hier nog plaats voor een optische drive en hou van stilte. Als CPU ben ik er zeker van voor het merk Intel en niet voor AMD. Dat staat zeker vast en ben ik ook niet vanaf te brengen. Veder is mijn voorkeur is natuurlijk rood en zwart. Ik sta zeker open voor ideeën over alles behalve de CPU want dat weet ik zeker.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
één van mijn eisen is een mooie look in dit thema. Ook vind ik een clean build van belang. Ook vind ik dus stilte zeer belangrijk en een zuinige PC is altijd beter. Later zou ik er altijd nog een SSD bij willen zetten o.a.

Ga je overklokken?
Weet ik niet hangt er van af.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is dus aan jullie zijn er nog betere aanpassingen voor minder? En is deze build goed in jullie ogen?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 253,-€ 253,-
1MSI Z170A GAMING M3€ 139,89€ 139,89
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 450,-€ 450,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1be quiet! Silent Base Silent Base 800€ 141,42€ 141,42
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 15,90€ 15,90
1be quiet! Dark Rock 3€ 62,-€ 62,-
1Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2A2666C16R€ 137,75€ 137,75
1be quiet! Straight Power 10 CM 700W€ 125,01€ 125,01
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.471,92
Waarom AMD haten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Dialastical schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:33:
Ik zal willen adviseren goed op te letten welke windows licentie je neemt. Dit is een OEM en zal conflicteren met hardware upgrades in de toekomst.
Alleen het moederbord, voor de rest kan je wijzigen wat je wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:44
Voor het bedrag van een retail versie kan je genoeg keren een nieuwe OEM licentie kopen. Mocht je licentie lastig gaan doen bij een upgrade van je hardware.

Alleen belangrijk om te melden is dat je met een OEM versie op de systeembouwer bent aangewezen voor windows support. Ben je dat zelf dan moet je het zelf fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 07:02
Je build ziet er prima uit(al zou ik zelf voor een Asus moederboord en videokaart gaan)
En ik zou een m2 ssd nemen pricewatch: Crucial MX300 m.2 525GB
En de mechanishe hdd niet nemen het is inmiddels 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
maus3142 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 08:43:
Je build ziet er prima uit(al zou ik zelf voor een Asus moederboord en videokaart gaan)
Kul. De prijs/GB van een mechanische drive is nog ongeëvenaard. Een 1TB SSD gaat als ik snel kijk voor 300+, tegenover 50 voor een mechanische.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
Nat-Water schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:02:
[...]

Kul. De prijs/GB van een mechanische drive is nog ongeëvenaard. Een 1TB SSD gaat als ik snel kijk voor 300+, tegenover 50 voor een mechanische.
Bent u zijn boekhouder,of wil je dat hij een mooie build gaat maken.
Ik denk dat je voorlopig genoeg heeft aan een 500gb ssd.
Er kan altijd nog een hdd bijgehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
UltiemePCNerd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:55:
[...]

Waarom AMD haten?
Ik heb nooit gezegd dat ik AMD haat. Snap niet waar u dat vandaan haalt. Als u goed leest is dat mijn voorkeur. En mijn voorkeur is dus Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
Bedankt voor uw reactie en zal het waarschijnlijk ook aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
Het moederbord heb ik verandert en de voeding ook. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
offtopic:
Er is ook zoiets als een Wijzig-knop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
a.boogerd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 08:15:
[...]

Voor het bedrag van een retail versie kan je genoeg keren een nieuwe OEM licentie kopen. Mocht je licentie lastig gaan doen bij een upgrade van je hardware.

Alleen belangrijk om te melden is dat je met een OEM versie op de systeembouwer bent aangewezen voor windows support. Ben je dat zelf dan moet je het zelf fixen.
Bedankt voor vedere toelichting en zal er dus nog over denken om het aantepassen en me er wat meer in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
maus3142 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 08:43:
welke van Asus raadt u dan aan? Van de moederbord en videokaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Deze videokaart bedoelt hij.

Qua moederbord weet ik het zo net nog niet. Moederborden die het zwart en rode thema hebben en van asus zijn, zijn nogal duur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
maus3142 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:13:
[...]

Beetje rustig aan nou. We werken hier gewoon met een budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
youridv1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:02:
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
Deze videokaart bedoelt hij.

Qua moederbord weet ik het zo net nog niet. Moederborden die het zwart en rode thema hebben en van asus zijn, zijn nogal duur...
Bedankt voor uw hulp! Ik ga nu kijken wat de beste optie is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechVolger
maus3142 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 09:13:
[...]

Hij is mijn boekhouder niet en begrijp hem en sta ook achter het argument van Nat-Water. Tegenwoordig zit ik op 3/4 van mijn 1 TB van mijn HDD en heb dan niet genoeg aan een 500GB SSD. Overigens zit ook nog met een budget. Misschien is het niet van deze tijd maar kwa prijs is voor mij een kleinere SSD grootte met een 1 TB de beste optie en hoef ik niet diep te graven naar geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
ParaDroid2 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:32:
Wacht op de R5 Ryzen cpu's. De i5 is nu al kantje boord voor bepaalde games, zoals Battlefield 1, terwijl de Ryzen daar geen enkele moeite mee heeft doordat deze meer kernen en threads heeft voor dezelfde prijs.
is dit geen bullshit?
Ik heb hier een I5 4760k .. en alles draait nog perfect.
Intel is nog steeds beter voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
Nee, Battlefield 1 heeft moeite op een i5, omdat die eigenlijk al meer dan 4 threads wil. Daarom draait die wel goed op een i7, of een Ryzen. En dat Intel beter is voor games is met Ryzen weer onzin, misschien alleen als je 300 fps op lage settings wil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
ParaDroid2 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:42:
Nee, Battlefield 1 heeft moeite op een i5, omdat die eigenlijk al meer dan 4 threads wil. Daarom draait die wel goed op een i7, of een Ryzen. En dat Intel beter is voor games is met Ryzen weer onzin, misschien alleen als je 300 fps op lage settings wil halen.
Ik heb nergens problemen mee.. en amd is momenteel gewoon te duur.

reviews: AMD's Ryzen 7 1700: plus de gameprestaties van Ryzen

Volgens mij is de i5 meer dan genoeg
En hij heeft ook nog een K versie.. dus hij kan hem eventueel later een stukje overklokken

[ Voor 6% gewijzigd door Aggressor op 08-04-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Aggressor schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:40:
[...]

is dit geen bullshit?
Ik heb hier een I5 4760k .. en alles draait nog perfect.
Intel is nog steeds beter voor games
Dit is zeker geen bullshit. de 6600K van een vriend va me loopt nog wel eens tegen zn 100% load aan als hij zijn gtx 1070 bij moet houden in volle bf1 servers. Het ligt niet alleen aan de game, maar ook aan hoe snel de videokaart nieuwe info nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Aggressor schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:43:
[...]

Ik heb nergens problemen mee.. en amd is momenteel gewoon te duur.

reviews: AMD's Ryzen 7 1700: plus de gameprestaties van Ryzen

Volgens mij is de i5 meer dan genoeg
En hij heeft ook nog een K versie.. dus hij kan hem eventueel later een stukje overklokken
Volgensmij komen er over een paar dagen Ryzen 5 chips uit voor 250 en minder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maus3142
TechVolger schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:30:
[...]

Hij is mijn boekhouder niet en begrijp hem en sta ook achter het argument van Nat-Water. Tegenwoordig zit ik op 3/4 van mijn 1 TB van mijn HDD en heb dan niet genoeg aan een 500GB SSD. Overigens zit ook nog met een budget. Misschien is het niet van deze tijd maar kwa prijs is voor mij een kleinere SSD grootte met een 1 TB de beste optie en hoef ik niet diep te graven naar geld.
Als je op een budget zit is het mischien ook verstandiger om bij MSI te blijven,de Asus strix videokaart is gemmidelt duurder,ga je toch voor asus is dit mischien wel wat pricewatch: Asus ROG Strix Z270H Gaming(zitten alleen niet veel rode accenten in behalve de leds).
Mischien kun je je oude hdd ook wel gebruiken in je nieuwe build.

[ Voor 3% gewijzigd door maus3142 op 08-04-2017 11:28 ]

Pagina: 1