Toon posts:

MSI K7T pro conflicten?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een MSI K7T pro plank te kopen maar ik hoorde dat die wel eens conflicten geven met een soundblaster live. :(

Heeft iemand hier ervaring mee of weet hoe je dat kan verhelpen? :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoe komt iedereen er toch bij dat dit een msi probleem is?

voor de duidelijkheid: het is een via probleem.

oh en je zal de pro 2a of de turbo bedoelen, de pro 1 wordt niet meer gemaakt en de pro 2(a) is volgens mij EOL

Verwijderd

Topicstarter
MSI K7T-266 Pro :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je dit via probleem oplossen dan? als dat kan :P

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ja das ook een leuk bordje (en ik zeg altijd alles uit eigen ervaring)

als het goed is wordt alles opgelost door de via 4.31 drivers. er zijn ook al bios fixes voor.

maar ik zie nu op de site dat de 266 pro helemaal geen 686B southbridge heeft...
en daar zit de fout in. dus ik denk dat je geeneens last hebt van de bug met dat mobo. http://tw.msi.com.tw/showroom/mainboard/eng/6380.htm

zowieso kan je eens aan een andere kaart denken dan de live. bijvoorbeeld een guillemot fortissimo II. leuk kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Soundblaster live heb ik al en ik wil er ff een nieuwer systeem omheen bouwen dan dan waar die nu in zit :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Jep,..
Is wel leuk mobotje, enne er zit al geluid op het mobo zelf.
Maar dat is AC 97 en dat vindt ik klotespul :r
Misschien dat het nu al wel wat verbeterd is maar goed. Het is wel flex als je ff die soundblasterlive erin gooit en die onboard dus uitschakelt :)
Enne ik vind het wel vaag dat dat ding geen southbrige heeft,.. is dat die nieuwe generatie chipsets dan?
Verder zou ik zeggen kopen dat mobo! *D

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Chipset van de MSI 6330 Turbo
VIA(R)KT133A chipset. (552 BGA)
-- FSB @200 / 266MHz
-- AGP 4x and PCI Advanced high performance
memory controller
-- Supports PC100/133 SDRAM, & VCM technology

VIA(R)VT82C686B chipset. (352 BGA)
-- Enhanced Power Management Features
-- Integrated Super I/O (FDC/LPT/COM 1&2/IR)
-- Dual bus Master IDE Ultra DMA33/66/100
-- Integrated Hardware Soundblaster
-- DirectSound AC'97 Audio
-- ACPI@
Zoals je ziet met de 686B southbridge

De chipset van de MSI 6380
VIA(R) VT8366 chipset. (552 BGA)
-- FSB @ 200/266MHz
-- AGP 4x and PCI Advanced high performance memory Controller

VIA(R) VT8233 chipset. (376 BGA)
-- High Bandwidth Vlink Client controller
-- Integrated Faster Ethernet LPC (Optional CNR card support)
-- Integrated Hardware Sound Blaster /Direct Sound ACf97 audio
-- Ultra DMA 33/66/100 master mode PCI EIDE controller
-- ACPI
Zoals je ziet een andere chipset. Deze heeft dus niet die 686B data corruption bug. Maar dat is ook wel logisch aangezien dit een andere chip is...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Aha,.. thnx,.
Dus het mobo dat spike wil kopen ( MSI K7T-266 Pro 6380 ) Dat heeft helemaal geen last van die bug met de SBlive omdat er maar 1 bridge op zit van de chipset en dus helemaal geen conflict kan krijgen met je SBlive.
En ALS je toch dat andere bordje koopt hoeft het NIET eens zo te zijn dat je een conflict krijgt door die VIA. En zo JA dan kan je alsnog de 4in1 driver downe,..

Problem Solved :7

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 09:34
Zelf heb ik een MSI K7T pro 2, weinig problemen moet ik zeggen .... de gewone MSI K7T pro had dat geloof ik wel eens jah , maar als je 1 koopt koop dan de Pro 2 !!!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 06 juli 2001 15:07 schreef Manic het volgende:
Zelf heb ik een MSI K7T pro 2, weinig problemen moet ik zeggen .... de gewone MSI K7T pro had dat geloof ik wel eens jah , maar als je 1 koopt koop dan de Pro 2 !!!
Scheelt het veel in kosten?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 09:34
Hm... ik heb hem gekocht voor F350,- ofzo... kost nu misschien F250,- (??) ik zou direkt wel een goede kopen, dan maar F50,- meer voor de Pro 2. Oja nog iets, LET OP ! koop geen met spraak functie ofzo want die lopen er ook rond en lijkt het je leuk...hm miscchien een week daarna DRAMA !

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:45
No probs here.
heb de live nu 1 maand ongeveer
vanaf t begin geen probleem.
geen patches of bios gedoe hoeven te doen.
ik ben uitermate tevreden over de stabiliteit van de pro2a.
nog nooit hangers of wat dan ook.
dit onder win2k sp1+via4in1 29/32(beiden liepen perfect).
me live deelt irq wel met usb, maar geen probs daarmee.
vind t op zich vaag dat ik nog nooit die problemen heb gehad.
ik voel me echt een "lucky bird" want waar die stabiliteit vandaan komt is me echt een :?
maar tot zover :) :)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1