Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:27
Vooreerst excuus als ik dit niet in het juiste subforum plaats, ik kon niet echt een betere plaats vinden voor deze hardware-gerelateerde vraag mbt laptops.

Het probleem: mijn 10 maanden oude dochter heeft accidenteel (uiteraard...) door een ongecontroleerde beweging ervoor gezorgd dat de -enkele maanden oude- HP Spectre x360 13-4106nb van mijn moeder tegen de grond is gegaan, scherm gebarsten maar nog werkende. Het is/was een prachtig laptopje van 1400 euro...pijnlijk.

Ermee naar de lokale elektroboer geweest waar hij is aangekocht en daar krijgt ze de mededeling dat herstelling vrijwel onmogelijk is of dat dit een zeer dure zaak zal zijn waardoor een nieuwe kopen eigenlijk te prefereren valt.

Ik ben even wezen zoeken op het internet en daaruit blijkt inderdaad dat het een dure herstelling zou zijn (prijzen in USD van 700) en zelfs dat het beter is het volledige deksel te vervangen want het scherm is gelijmd en bovendien touch.

Nu goed, het zal kostelijk worden dat is duidelijk...maar het lijkt mij echt overdreven de laptop bij het grof vuil te zetten...

Ik ga ook eens bij onze laptopleverancier van het werk horen als second opinion, maar ik verneem ondertussen graag nog meer suggesties van mensen met meer praktijkervaring.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Heb je geen inboedelverzekering? Dit soort ongelukken zijn dan gewoon gedekt.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dit type laptop is bij een klant beschadigd geraakt door de douane bij verzending, omdat die grapjassen daar met een mes een vrij diepe beschadiging alleen in de deksel hebben gemaakt. (en dan gewoon de doos dichtplakken en wegwezen met het pakket). Daarbij moest namelijk eigenlijk de deksel vervangen worden, maar dat kan niet omdat het gelijmd is dus ook het scherm moest meteen vervangen worden. Dat komt op materiaalkosten op ruim € 1.000,00 ofwel totalloss.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
RWK__ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:02:
Heb je geen inboedelverzekering? Dit soort ongelukken zijn dan gewoon gedekt.
Ja ik ga maandag naar mijn verzekeringsagent om dit geval te bespreken, kan wel ingebracht worden. Dat stukje franchise dat we moeten laten vallen is laag ivm een volledig nieuw toestel kopen. Maar ik wil desondanks toch zeker weten dat ik alle opties voor herstelling bekeken heb. De kans is evenwel klein.
itsalex schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:04:
Dit type laptop is bij een klant beschadigd geraakt door de douane bij verzending, omdat die grapjassen daar met een mes een vrij diepe beschadiging alleen in de deksel hebben gemaakt. (en dan gewoon de doos dichtplakken en wegwezen met het pakket). Daarbij moest namelijk eigenlijk de deksel vervangen worden, maar dat kan niet omdat het gelijmd is dus ook het scherm moest meteen vervangen worden. Dat komt op materiaalkosten op ruim € 1.000,00 ofwel totalloss.
Ja, in dat geval is het een afgeschreven zaak. € 1.000 zeg... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Drwho1 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:19:
[...]

Ja ik ga maandag naar mijn verzekeringsagent om dit geval te bespreken, kan wel ingebracht worden. Dat stukje franchise dat we moeten laten vallen is laag ivm een volledig nieuw toestel kopen. Maar ik wil desondanks toch zeker weten dat ik alle opties voor herstelling bekeken heb. De kans is evenwel klein.
Tja, mijn ervaring is dat de verzekeraar altijd eerst vraagt om de herstelkosten. Als deze te hoog zijn, wordt er afhankelijk van waar je verzekerd bent, de nieuwwaarde uitgekeerd. Je geeft aan dat de laptop enkele maanden oud is, dus dan wordt sowieso de nieuwwaarde vergoed.

Ik vraag me trouwens wel af waarom je alle herstelopties wilt bekijken? Ik zou zo'n laptop bijv niet bij de plaatselijke elektro zaak voor goedkoop laten repareren, omdat je bijv je garantie verliest en je ook de garantie niet hebt dat het goed gebeurt. Als je hem kan repareren, laat het dan doen bij de officiële reparateur zodat de wettelijke en fabrieksgarantie behouden blijft.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
RWK__ schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:36:
[...]

Tja, mijn ervaring is dat de verzekeraar altijd eerst vraagt om de herstelkosten. Als deze te hoog zijn, wordt er afhankelijk van waar je verzekerd bent, de nieuwwaarde uitgekeerd. Je geeft aan dat de laptop enkele maanden oud is, dus dan wordt sowieso de nieuwwaarde vergoed.

Ik vraag me trouwens wel af waarom je alle herstelopties wilt bekijken? Ik zou zo'n laptop bijv niet bij de plaatselijke elektro zaak voor goedkoop laten repareren, omdat je bijv je garantie verliest en je ook de garantie niet hebt dat het goed gebeurt. Als je hem kan repareren, laat het dan doen bij de officiële reparateur zodat de wettelijke en fabrieksgarantie behouden blijft.
Al is het maar dat het toestel nog gerecupereerd kan worden zonder touch, dan heb je nog steeds een uitstekende laptop. Dan koop je met het geld van de verzekering gewoon een nieuwe.

Ik zoek hem ook niet te laten maken voor een schijntje, maar het lijkt een verloren zaak te worden...1000€ is ver buiten proportie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888629

Drwho1 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:40:
[...]

Al is het maar dat het toestel nog gerecupereerd kan worden zonder touch, dan heb je nog steeds een uitstekende laptop. Dan koop je met het geld van de verzekering gewoon een nieuwe.

Ik zoek hem ook niet te laten maken voor een schijntje, maar het lijkt een verloren zaak te worden...1000€ is ver buiten proportie.
Ik begrijp niet zo goed waarom je het niet gelijk via je verzekering hebt geregeld, en eerst zelf uit wilt zoeken wat reparatie zou moeten kosten.

Beetje vreemd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Anoniem: 888629 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 10:46:
[...]
Ik begrijp niet zo goed waarom je het niet gelijk via je verzekering hebt geregeld, en eerst zelf uit wilt zoeken wat reparatie zou moeten kosten.

Beetje vreemd. 8)7
Wat vreemd? Het is gebeurd op een vrijdag latere namiddag, berichtje naar mijn agent voor afspraak maandag en terloops ook even bij de elektro zaak hier een straat verder binnen voor info over mogelijke reparatiekost. En dan zelf nog wat info zoeken in afwachting...maakt toch helemaal niets uit? 8)7
Iedereen die hier zit is toch van 'het type' even alle mogelijkheden uitpluizen ipv klakkeloos aan te nemen wat 1 partij zegt.

Ik zal sowieso toch een bestek voor herstelling moeten binnen leveren bij de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1007343

beste drwho

Hoe heb je het opgelost? is het gerepareerd?

Ik heb nu namelijk zelfde probleem . Is gevallen , scherm nit beschadigd maar de touch screen wel . Hij drukt soms zelf knopen enzo.

Ik heb doorgezocht maar er zijn weinig tot geen reparateur die HP spectre repareren.

gr
Frunz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Via winkel van aankoop binnen voor herstelling naar HP. Weet niet meer wat de kost was, maar dacht enkele honderden.
Pagina: 1