TestDisk vind geen partitie

Pagina: 1
Acties:

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12-2025

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag mijn USB-stick gesloopt, omdat de schoolgebouw ging sluiten.
5 minuten voor sluitingstijd wilde ik de het bestand opslaan. Na 5 minuten was het opslaan nog niet afgerond.
Toen moest ik in alle stress de USB-stick uit de computer trekken. En nu is het inhoud van de USB-stick niet meer af te lezen.

Testdisk 6.13 en 7.0 vonden niets. :'(
Wel meldde beiden dat de endmark 0xAA55 ontbreekt.
En verder zijn er geen partities gevonden. :'(
Misschien heb ik de verkeerde partition table geselecteerd:
Je heb keuze uit Intel, EFI GPT, Humax, Mac, None, Sun en Xbox
(het is een 16 GB USB-stick, waarschijnlijk geformatteerd op FAT32)

Weet iemand nog een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door MedionAkoya op 08-04-2017 13:50 ]

Trein?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
USB-sticks hoeven niet perse geen partitietabel te hebben.

Heb je het broertje van Testdisk, Photorec ook geprobeerd?
Oh, en het kan natuurlijk nooit kwaad om eerst met DD een kopie te trekken en vervolgens Photorec op die kopie los te laten.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
RiDo78 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:26:
USB-sticks hoeven niet perse geen partitietabel te hebben.

Heb je het broertje van Testdisk, Photorec ook geprobeerd?
Oh, en het kan natuurlijk nooit kwaad om eerst met DD een kopie te trekken en vervolgens Photorec op die kopie los te laten.
DD?
Photerec zit volgens mij ook in bij zip-file van Testdisk inbegrepen. 8)7

Trein?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sorry, ik heb testdisk en photorec vooral als Linux-varianten gebruikt.... dd is een linux-tooltje wat even simpel als krachtig is: het maakt gewoon een blockwise-kopie van of naar een file of device.

Zo kun je je USB-drive dus kopieeren naar een file en vervolgens TestDisk of Photorec daar op loslaten. Buiten dat je zo minder kwaad kunt doen op je USB-drive, kan het ook nog eens een stukje sneller zijn. Zeker als je USB-disk kleiner is dan je interne geheugen en je de kopie in een ramdisk kwijt kunt.

En ja, Photorec is van dezelfde maker en zit bij die zipfile inbegrepen, maar heeft een heel andere werkwijze dan Testdisk. Ik noemde het ook niet voor niets het broertje van. Waar Testdisk probeert om een partitietabel en/of filesystem te vinden en waar mogelijk te repareren, gaat Photorec gewoon de hele disk afscannen naar filesignatures. Bij een gedefragmenteerd volume maakt het dan ook minder uit welk filesystem er gebruikt is. Als Photorec de header van het bestand vind dan zal hij deze proberen te herstellen. Als er wel fragmentatie is, dan wordt het lastiger en ligt het aan het filesystem of het hele bestand gevonden kan worden.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
RiDo78 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:38:
Sorry, ik heb testdisk en photorec vooral als Linux-varianten gebruikt.... dd is een linux-tooltje wat even simpel als krachtig is: het maakt gewoon een blockwise-kopie van of naar een file of device.

Zo kun je je USB-drive dus kopieeren naar een file en vervolgens TestDisk of Photorec daar op loslaten. Buiten dat je zo minder kwaad kunt doen op je USB-drive, kan het ook nog eens een stukje sneller zijn. Zeker als je USB-disk kleiner is dan je interne geheugen en je de kopie in een ramdisk kwijt kunt.

En ja, Photorec is van dezelfde maker en zit bij die zipfile inbegrepen, maar heeft een heel andere werkwijze dan Testdisk. Ik noemde het ook niet voor niets het broertje van. Waar Testdisk probeert om een partitietabel en/of filesystem te vinden en waar mogelijk te repareren, gaat Photorec gewoon de hele disk afscannen naar filesignatures. Bij een gedefragmenteerd volume maakt het dan ook minder uit welk filesystem er gebruikt is. Als Photorec de header van het bestand vind dan zal hij deze proberen te herstellen. Als er wel fragmentatie is, dan wordt het lastiger en ligt het aan het filesystem of het hele bestand gevonden kan worden.
Photorec heeft inderdaad een hoop bestanden gevonden, maar de bestandsnamen worden vervangen door nummers. :'(
Testdisk kan zelf nog niets vinden hoewel ik een maand verder ben. Docent wil deze week graag het bestand zien, wat ik heb gemaakt. :F
Volgende kopieer ik gewoon elke week de inhoud en gebruik ik voortaan een USB 3.0 stick.
Want er werden bestanden geschreven van 100 MB groot en die pastte nooit op de schijf van de schoolcomputer. :/

Trein?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
Ook nog andere recovery software geprobeerd?
Bijvoorbeeld Runtime's software GetDataBack
Pagina: 1