Toon posts:

Software nodig om fee te innen voor een licentie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik fee kan innen van klanten die bij mij een licentie willen voor een softwarepakket dat wij ontwikkeld hebben.
Het idee is dat op onze website een mogelijkheid komt ons pakket af te nemen, waarna de klant gaat betalen via een automatische incasso en die kan signaleren of er betaald is, waardoor het pakket toegankelijk blijft. We willen proberen zoveel mogelijk van dit hele beheerproces te automatiseren. Liefst ook dat na aanmelding en betaling er automatisch een wachtwoord naar de klant gaat, waardoor het programma toegankelijk wordt. Ons programma is overigens een webbased programma.

Het gaat dus om het financiële proces en klantenadministratie.

Wie kent er een pakket dat een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.

Ik hoop op een reactie.

Groeten, Catherine

Alle reacties

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:27

Detmer

Professioneel prutser

PayPal?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Verwijderd

Topicstarter
Doet Pay pal ook klantenbeheer? Dacht alleen transacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al gezocht en gevonden? Genoeg payment providers die een website of een api aanbieden.
Je interne financiele systeem wil je trouwens niet rechtstreeks an de grote boze buitenwereld hebben hangen. En dat weten payment providers ook dus wellicht dat je daarom dat gecombineerde aanbod niet vindt ;)
Sowieso, als payment provider wil ik niet eens weten wie je klanten zijn, ik wil alleen transacties afhandelen. Dan heb ik de klantgegevens vanzelf maar hoef ik ze niet voor je te beheren.
Bijkomend: als je je klantbeheer qua procedures goed op orde had gehad in je financiele systeem had je er niet om gevraagd. En als je klantbeheer, of meer algemeen stamgegevens beheer, elders moet neerleggen heb je strakke procedurs nodig, want wie doet wat bij nieuwe, en dito bij bestaande klanten. Denk adreswijzigingen etc. Paymentproviders dus niet ;)

Wat jij moet doen is gewoon zorgen dat je bij een payment provider aanhaakt die betalingen van klanten aan je door kan sturen. En dan zelf kijken of het een nieuwe of bestaande klant betreft en wat je daar mee doet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij doet bijvoorbeeld iets als WHMCS dat ook. Bedoeld voor hosting, maar kan ook licenties uitgeven geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je. Ben niet thuis in deze wereld. Voor ons nieuwe bedrijfsactiviteit. Wel gezocht, maar kan niet iets vinden wat ik herken. WHMCS zou iets kunnen zijn. Nog meer suggesties?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 22:28
En gewoon een webshop als magento, woocommerce of 1 van de duizend anderen? Ongetwijfeld dat je hier ook licenties mee kunt verkopen.

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
@Paultje3181, volgens mij is het verkopen van de licentie niet zo'n probleem.
Het gaat hier, als ik het goed heb, meer om de maandelijkse incasso van de licentiekosten en de automagische check of deze plaats heeft gevonden of niet, zodat hierop vervolgens de licentie kan worden stopgezet mits niet aan betaling is voldaan.
Pagina: 1