Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,
Op mijn laptop is er 8GB RAM geinstalleerd, maar de maximale RAM die beschikbaar is 16GB.
Mijn vraag is: Hoe kan ik mijn RAM verhogen?

Ik heb de laptop Lenovo G70

Alvast bedankt

Alle reacties

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Hoe bedoel je dit? Er kan natuurlijk nooit meer RAM beschikbaar zijn dan dat er daadwerkelijk geïnstalleerd is. Wellicht doel je op tot hoever je het RAM zelf nog zou kunnen uitbreiden? Hiervoor dien je zelf het juiste type DDR-geheugen aan te schaffen en bij te prikken, als ik snel kijk zijn dat DDR3L SODIMM modules. Hier een video van hoe je fysiek RAM erbij prikt.

...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:53:
Beste tweakers,
Op mijn laptop is er 8GB RAM geinstalleerd, maar de maximale RAM die beschikbaar is 16GB.
Dat kan niet.

Als er 8 GB inzit, dan is er ook 8 GB beschikbaar.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
Ga naar een winkel

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je verwart beschikbaar met maximaal mogelijk. Als je meer RAM wil zal je het er in moeten zetten. Verder zou ik eerst eens kijken of je er iets aan hebt. Als je geen hele zware programma's draait en je RAM gebruik nooit boven de 7.5GB komt heeft RAM toevoegen geen enkel nut.
Reageer dan gewoon niet. Je hebt wel een punt, maar deze reactie is ook nutteloos. Reageer normaal of reageer niet en maak een TR aan.

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 07-04-2017 17:05 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Om RAM te verhogen ga je naar een winkel, daar koop je 16GB en laat je het erin zetten. Succes.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-11 13:06
PilatuS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:04:
Reageer dan gewoon niet. Je hebt wel een punt, maar deze reactie is ook nutteloos. Reageer normaal of reageer niet en maak een TR aan.
Tja TS is 5 dagen geleden geregistreerd, maakt een topic aan voor laptop advies waarbij hij aangeeft deze gekocht te hebben. Vervolgens heeft hij hier weer een andere laptop en weet niet hoe hij zijn 8 GB RAM moet upgraden naar 16GB. In weer een nieuwe topic wil hij ook nog een eigen PC gaan bouwen, waarbij je toch wel wat kennis moet hebben hoe het nou werkt met geheugenmodules... :?

[ Voor 12% gewijzigd door EdwinB op 07-04-2017 17:14 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
EdwinB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:12:
[...]

Tja TS is 5 dagen geleden geregistreerd, maakt een topic aan voor laptop advies waarbij hij aangeeft deze gekocht te hebben. Vervolgens heeft hij hier weer een andere laptop en weet niet hoe hij zijn 8 GB RAM moet upgraden naar 16GB. In weer een nieuwe topic wil hij ook nog een eigen PC gaan bouwen, waarbij je toch wel wat kennis moet hebben hoe het nou werkt met geheugenmodules... :?
Dan vertel je hem dit verhaal op een normale manier. Daar hebben wij en de TS wat aan. Aan die eerste reactie heeft niemand iets en lokt alleen maar nog meer slechte reacties uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TS, als je een vraagtopic als deze aanmaakt krijg je niet voor niets een template te zien waar je relevante informatie in kunt vullen om een goede topicstart te maken. In plaats daarvan heb je dat alles weggelaten en eindig je met een onvolledige topicstart die meer vragen oproept dan dat het verheldert.

Gevolg is dat mensen het meer hebben over wat je bedoelt dan inhoudelijk antword te geven. Juist om dat te voorkomen vragen we dat je de moeite doet om een goede topicstart neer te zetten met zowel de relevante info over je situatie als wat je zelf opgezocht en geprobeerd hebt voordat je hier een topic opende. Dan weten we precies waar je aan toe bent en kunnen we gericht antwoord geven, en ontspoort je topic niet.

Daarom sluit ik dit topic. Voor de volgende keer graag lezen
Het algemeen beleid #quickstart

Veder voor de rest, vooral PilatuS: laat het modereren aan de modjes over. Als je vindt dat iemand iets post wat niet hoort, maak een topicreport aan en laat het daarbij.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.