Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC Tweakers buyguide, maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Zenda
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 16:17

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Ik heb wat onderdelen besteld (reviews: Desktop Best Buy Guide - Maart 2017 maar zonder videokaart. Heb hem voor een nieuwe medewerker gekocht en hij moet er eerst wat langer werken voordat hij mag mee-gamen ;-).

Ik heb de PC in elkaar gezet, heb dat vaker gedaan en vaak werkt het dan ook wel. Dit keer helaas niet. Ik snap alleen niet waarom. Heb alles aangesloten naar mijn weten. De twee fans (case en proc) gaan draaien. De led lampjes van processor en geheugen knipperen. Led verlichting aan de buitekant werkt ook, power button werkt etc. Het lijkt dus alsof hij opstart maar ik krijg geen beeld.

Wat ik heb geprobeerd;

- HDMI kabel
- DVI-D kabel
- VGA kabel
- Drie verschillende monitoren
- Geheugen omgewisseld
- Eén geheugen bankje er in gedaan (en daarna van bankje gewisseld)

Ik heb hier wat foto's, heb ik iets niet goed aangesloten of ben ik misschien iets vergeten aan te sluiten? :/ Alvast bedankt!!

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cTsotv/pc2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ithXLa/pc1.jpg

Zenda likes some milk every now and then..

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-10 12:37

UltiemePCNerd

Banaan.

BIOS update.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wat @UltiemePCNerd zegt klopt waarschijnlijk. Het moederbord is ouder dan de CPU, dus waarschijnlijk ondersteunt de BIOS de CPU nog niet. Regel een andere (oudere) CPU en update de BIOS!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 19:12

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Hm ik ga het proberen maandag met een cpu van een andere pc, thanks!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Hadden ze er wel even bij mogen zetten imo, maar dat ter zijde

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:19

rdejongjr

Gnome

Zenda schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:36:
Hm ik ga het proberen maandag met een cpu van een andere pc, thanks!
Laat het aub door een kundig persoon in elkaar zetten
- Standoff/schroeven missen op plekken
- Moederbord vastgeschroefd met een Standoff ipv een schroef, hoe dan?!
- Clipjes van je ioShield zitten in de weg.

Zomaar een paar puntjes van 2 foto's waaruit blijkt dat je nog aardig wat hulp kunt gebruiken.

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Thanks voor je reply. Moet het moederbord met alle schroeven vastzitten om het te laten werken (maw; om beeld te krijgen)? Ik zie inderdaad dat die goudkleurige dingen bedoeld zijn om in de kast te zetten zodat het moederbord met normale schroefjes kan worden vastgezet. Kan het zijn dat er daarom geen beeld is? Als dat zo is dan ga ik er nog even mee bezig voordat ik het moederbord terugstuur .. Zo leer ik weer wat bij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zenda op 10-04-2017 09:08 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Zenda schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:07:
Thanks voor je reply. Moet het moederbord met alle schroeven vastzitten om het te laten werken (maw; om beeld te krijgen)?
Niet per se, maar als je het als compleet systeem wil draaien moet dat wel. Als je wil testen kan je hem beter op de doos van het mobo zetten.
Ik zie inderdaad dat die goudkleurige dingen bedoeld zijn om in de kast te zetten zodat het moederbord met normale schroefjes kan worden vastgezet. Kan het zijn dat er daarom geen beeld is? Als dat zo is dan ga ik er nog even mee bezig voordat ik het moederbord terugstuur .. Zo leer ik weer wat bij :)
Die goudkleurige dingen schroef je in de kast op de plekken waar het moederbord gaten heeft voor montage. Ik weet niet wat je nu hebt gedaan, maar dit is niet handig. Het zou er overigens niet om stuk gaan, tenzij je heel veel pech hebt en het is gaan geleiden, maar meestal zijn die montageplekken wel geisoleerd.

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Thanks, ik stuur hem terug en ga een ander mobo regelen. Heb de processor in een andere PC gedaan en daar werkt het wel. Dus moet echt aan het mobo liggen. Zal voortaan de juiste schroefjes gebruiken :)

Verwijderd

Ik zou het dan ook degelijk in elkaar zetten - die standoffs die jij gebruikt hebt om het moederbord vast te schroeven horen ONDER het moederbord. Nu zal 'ie wel rechtstreeks op de achterplaat gezeten hebben, en heb je hem kort laten sluiten en om zeep geholpen.

• Zenda

Zenda

goes milk!

Topicstarter
Moederbord is niet stuk Intelligo, hij geeft alleen geen beeld. In die andere PC heb ik ze daar ook mee vastgedraaid, ook maar even omdraaien :). De check led lampjes knipperen. Standoff opmerkingen was inmiddels genoteerd!

Ik heb inmiddels dezelfde mobo gekocht als in die andere PC zit en waarop de processor wel werkt. Wel ietsjes duurder:

pricewatch: MSI B250 PC Mate

[ Voor 33% gewijzigd door Zenda op 10-04-2017 09:46 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 19:12
Zenda schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:30:

Ik heb inmiddels dezelfde mobo gekocht als in die andere PC zit en waarop de processor wel werkt. Wel ietsjes duurder:

pricewatch: MSI B250 PC Mate
Klopt, omdat dat bord geen BIOS update nodig heeft om de CPU te ondersteunen ;) :)
Pagina: 1