Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 07:28
Ik gebruik momenteel een smartwares VD40 deurbeul, werkt prima maar is niet optimaal, dingen die ik mis

- wel starten met recorden bij de bewegingsdetectie voordeur maar geen notificatie op je telefoon, momenteel krijg ik tig notificaties per dag, vrij irritant. ik wil enkel een notificatie als iemand aanbelt.
- 2way gelijktijdige audio, het is nu zo dat 1 kant wat kan zeggen, op het moment dat je op de praat knop in de app drukt hoor je niets meer.

Features die ik wel wil hebben/houden:
- lokale opslag of mogelijkheid tot cloud opslag via bestaande partijen (dropbox of google drive, heb een betaald abonnement op beide), niet nog eens een extra abonnement af moeten sluiten.

Heeft iemand ervaring met wat verschillende merken en kan je wat aanbevelen?

Alle reacties

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:48
Ik heb goede ervaring met DoorBird.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Forza11 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:02:
- wel starten met recorden bij de bewegingsdetectie voordeur maar geen notificatie op je telefoon, momenteel krijg ik tig notificaties per dag, vrij irritant. ik wil enkel een notificatie als iemand aanbelt.
Is dit niet ergens in te stellen? Lees namelijk op b.v. Coolblue
"Wanneer iemand aanbelt, krijgen maximaal 4 personen een melding via de app."
Wat insinueert dat je ergens kunt instellen pas een pushbericht te krijgen bij daadwerkelijk aanbellen.
- 2way gelijktijdige audio, het is nu zo dat 1 kant wat kan zeggen, op het moment dat je op de praat knop in de app drukt hoor je niets meer.
Ideaal toch? Enige wat je toevoegt door deze functie weg te halen is dat je door elkaar heen kunt praten. Lijkt me weinig voordelen geven :)
Features die ik wel wil hebben/houden:
- lokale opslag of mogelijkheid tot cloud opslag via bestaande partijen (dropbox of google drive, heb een betaald abonnement op beide), niet nog eens een extra abonnement af moeten sluiten.
Als je geen problemen hebt met cloudopslag zou dit persoonlijk mijn voorkeur genieten. Bij lokaal wegschrijven op sd volstaat het voor elke kwaadwillende om de deurbel mee te nemen en weg zijn je beelden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:44

HeroS

SmartHome Nerd

Heb goede ervaring met ring. Enige nadeel is dat er een abonnement aanhangt. Zie mijn website.

[ Voor 34% gewijzigd door HeroS op 08-04-2017 00:14 ]

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Forza11
Switchie schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:02:
[...]

Is dit niet ergens in te stellen? Lees namelijk op b.v. Coolblue
"Wanneer iemand aanbelt, krijgen maximaal 4 personen een melding via de app."
Wat insinueert dat je ergens kunt instellen pas een pushbericht te krijgen bij daadwerkelijk aanbellen.
Nope, alles of niets, contact gehad met smartwares en die bevestigen dit. Ze hebben er een soort van feature request voor gedaan, maar de ontwikkeling van deze app staat volgens mij al een jaar stil dus ik verwacht er weinig van.
Ideaal toch? Enige wat je toevoegt door deze functie weg te halen is dat je door elkaar heen kunt praten. Lijkt me weinig voordelen geven :)
ik vraag me af hoe dat bij andere bellen werkt, ik merk dat het niet echt werkt, wellicht ook door wat vertraging. ik zie de postbode praten maar hoor niet wat hij zegt omdat ik net daarvoor of daarna de praat knop indruk.
Als je geen problemen hebt met cloudopslag zou dit persoonlijk mijn voorkeur genieten. Bij lokaal wegschrijven op sd volstaat het voor elke kwaadwillende om de deurbel mee te nemen en weg zijn je beelden.

• Forza11
HeroS schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:47:
Heb goede ervaring met ring. Enige nadeel is dat er een abonnement aanhangt. Zie mijn website.
leuke site, voor wat betreft Ring; kan je de telefoon notificaties bij PIR detectie uitzetten zonder dat ook direct de recording functie wordt uitgeschakeld? Ik wil een situatie dat de bel elke beweging vast legt maar dat onze telefoons enkel een melding maken wanneer er daadwerkelijk aangebeld wordt.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:44

HeroS

SmartHome Nerd

Forza11 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 13:31:
[...]

leuke site, voor wat betreft Ring; kan je de telefoon notificaties bij PIR detectie uitzetten zonder dat ook direct de recording functie wordt uitgeschakeld? Ik wil een situatie dat de bel elke beweging vast legt maar dat onze telefoons enkel een melding maken wanneer er daadwerkelijk aangebeld wordt.
Ja, dat kan. Hij neemt altijd elke beweging op.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik meen uit wat ik gelezen heb andere Ring eigenaren te bespeuren.
Ik heb aan hun een vraag, kijken jullie ook elke dag wat er zoal voorbij is komen lopen? En wat doe je als je verdachte zaken waarneemt?
de 24e liepen er om 3 uur 's nachts drie ongure types in een uitgerekte rij kijkend en loerend naar ramen en deuren langs, de eerste spotte het kenmerkende blauwe verlichte cirkeltje van de Ring en schermde onmiddellijk zijn gezicht af, en liep snel door.
Toen de tweede passeerde riep de eerste iets onverstaanbaars naar de andere twee, en het hele spul liep weer terug, nummer 1 wederom met een hand voor zijn gezicht.
Je moet het werkelijk zien om een idee te krijgen van hoe onguur dat er uitzag.
Ik heb voorzichtigheidshalve melding gemaakt bij een van de wijkagenten via de wijkagenten contact website, maar ja, daar leg je net als ik nu doe kort uit wat er gebeurde, veel duidelijkheid schaft het niet.
Ik heb de Ring (samen met een Neatmo Security voor de achtertuin) btw gekocht omdat bij onze directe buren het slot getrokken was, en de beneden boel leeggeroofd, terwijl zij zelf met kinderen boven sliepen (3 weken geleden) dus het zou best kunnen dat ik wat paranoïde reageer [diepe zucht]
Wat vinden jullie?

• art
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

art

Het is begrijpelijk dat je zenuwachtig wordt nu je merkt hoe dichtbij boefjes soms komen terwijl je ligt te slapen. Dit is de realiteit van elke straat in Nederland, en misschien wel ter wereld.

Ik had al lang de indruk dat er soms iemand 's nachts in mijn auto was geweest, dat er dingen niet op hun plek lagen. Mogelijk vergeet ik weleens om 'm op slot te doen, wie weet. Ik heb op een avond maar eens een van de draadloze bewegingsmelders van ons huisalarm op het dashboard gezet, en nog dezelfde nacht was het prijs! Om drie uur begon het alarm te loeien, ik besefte meteen wat er aan de hand was en stond binnen een paar seconden aan het raam (we slapen aan de voorkant) waar ik zo'n onguur type net van de openstaande rechterdeur naar achteren zag lopen en de klep openen. Daar gaat je hartslag wel van omhoog!

Toen gingen in huis alle lampen aan en was 'ie weg :-P

Natuurlijk meld je het de volgende dag even bij de wijkagent, voor de statistieken. Maar je krijgt de politie vooral in beweging met de mogelijkheid van een heterdaadje, want dat is makkelijk scoren.Ik vertrouw zelf op de combinatie van goed hang- en sluitwerk, camera's en alarm. Ik weet van inbraken waar ik bij de nasleep betrokken was dat inbrekers camera's heel vervelend vinden, en grote haast krijgen als het alarm afgaat. Meer kun je niet doen.

l'art pour l'art

Pagina: 1