Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Anet a8 defect heatbed omzeilen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rhaph
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-08 09:25
Hallo

Ik heb sinds vorige week men Anet A8 binnen. Enkele uren eraan gebouwd. En daarna de befaamde DEF error. Na wat nameten met de multimeter blijkt het heatbed (thermistor) de oorzaak. Na is men vraag of ik het heatbed kan omzeilen/negeren om toch iets (PLA) geprint te krijgen? Ik wil alvast wat experimenteren voordat ik een oplossing heb voor het heatbed. Om PLA te printen is dit niet echt nodig toch?
Ik zou dus een oplossing willen zodat de extruder toch warm wordt (de thermistor is wel in orde) en ik zonder heatbed pla zou kunnen printen.
Suggesties?

Beste antwoord (via Rhaph op 07-04-2017 23:33)

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou een potmeter erop zetten, waarschijnlijk gaat de software proberen om een bepaalde temperatuur te bereiken, met die potmeter kan je vervolgens een beetje draaien tot de software vind dat de temperatuur bereikt is.

Tenzij je in de software het heatbed uit kan schakelen, dan zal een 100k weerstand prima werken inderdaad.
Als het een 100k thermistor is zal hij dan ongeveer kamertemperatuur aangeven.

In beide gevallen wil je het heatbed zelf loskoppelen, als hij besluit 'm aan te zitten is hij ongeregeld en kan dus oververhitten.

Klok is stuk :(

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01:04
100K weerstand tussen zetten moet werken als ik me niet vergis, het zijn gewoon standaard 100K ohm thermistors.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou een potmeter erop zetten, waarschijnlijk gaat de software proberen om een bepaalde temperatuur te bereiken, met die potmeter kan je vervolgens een beetje draaien tot de software vind dat de temperatuur bereikt is.

Tenzij je in de software het heatbed uit kan schakelen, dan zal een 100k weerstand prima werken inderdaad.
Als het een 100k thermistor is zal hij dan ongeveer kamertemperatuur aangeven.

In beide gevallen wil je het heatbed zelf loskoppelen, als hij besluit 'm aan te zitten is hij ongeregeld en kan dus oververhitten.

Klok is stuk :(

• Rhaph
In die richting was ik aan het denken, maar ik was niet zeker of ik zomaar het heatbed kon loskoppelen zonder dat dit gevolgen zou hebben voor het mainboard. Ik ken te weinig van electronica om veel te experimenteren, maar nu heb ik een houvast.
Bedankt!

• sanscorp
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10-10 21:39
Mag ik vragen waar en voor hoeveel je hem gekocht hebt?
Ik zie aanbiedingen voor 120 euro incl. verzenden maar met het risico op importkosten.

Voor 120 euro wil ik het wel eens proberen :)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Misschien ten overvloede, maar hier vind je nog wat extra tips qua safety

YouTube: [007] Anet A8 3D Printer - Review, Upgrades and Experiments

• HomeAut
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 25-01 00:23
Je kunt ook gwn een nieuwe thermistor bestellen. Als je dat bv. bij 123-3d doet, heb je m morgen binnen. (geen aandelen, wel ervaring)

• Dobey
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08-10 14:55
Het is sowieso aan te raden de connector die standaard meegeleverd wordt te demonteren en de draden direct aan het bed vast te solderen.

Dit om brandgevaar tegen de gaan, ben zelf ruime tijd in het bezit van de A8 en je zit na verloop van tijd dat de connector bij langere prints te warm wordt (zwarte plekjes krijgt). Dat komt omdat de connector voor max 10A geschikt is en er ook 10A door de draden heen gaat. Zelf na het solderen geen problemen meer gehad.

• Rhaph
Ondertussen ben ik al verder gevorderd (het was al even geleden en ondertussen veel bijgeleerd!). Een soldeerbout gekocht en het heatbed zelf gerepareerd met een andere thermistor en men bedrading naar het heatbed via XT60 connectors gemonteerd.
Nu lijkt het allemaal al wat degelijker dan voorheen.
Ik heb de anet a8 via gearbest gekocht. Uiteindelijk met importkosten en dergelijke rond de 200 betaald.
Na allerhande aanpassingen print die nu toch echt wel degelijk.

Volgend projectje gaat de Hypercube evolution worden:https://www.thingiverse.com/thing:2254103
Verschillende delen kan ik zelf printen.

Rhaph wijzigde deze reactie 12-01-2018 19:25 (19%)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True