Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 744969

Topicstarter
hallo,

We zijn van plan om een nieuwe parketvloer te leggen. Gisteren verwijderden we het oude parket. Nu hangt de betonnen ondegrond vol met oude lijmresten en is hier en daar het beton wat beschadigd. De bedoeling is om het nieuwe parket te lijmen maar daarvoor is een egale ondergrond voor vereist. Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen? Lijmresten afschuren, egaliseren, met een ondergrondfolie,.. laat maar jullie ervaringen of tips weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:17
Er zijn in de bouwmarkt wel diverse middeltjes te krijgen om deze lijmresten te verwijderen. In principe kun je ook op de folie een ondervloer leggen die egaliseert, hierdoor hoef je de betonnen vloer niet meer te egaliseren.

edit: Wat voor soort parketvloer is het specifiek?

[ Voor 10% gewijzigd door Wizxt op 07-04-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:14

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Kan het niet met een stripper ? https://www.boels.nl/hure...rrenovatie/tapijtstripper

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 07-04-2017 13:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:52
Ik ben geen expert maar als je iets wilt verlijmen met de ondergrond dan gaat een folie er tussen liggen een probleem opleveren. Dan verlijm je je parket met een stuk folie lijkt me zo.

Lijmrestenverwijderaar is ontzettend chemisch spul maar werkt vaak wel. Dus het lijkt me handig als lijmresten verwijderd en (grote) gaten opvult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 20:11

Ligone

Moeha!

Ik heb in mijn living tapijt verwijderd wat de nodige lijmresten had. Ik heb een paar soorten van dat chemisch spul geprobeerd maar elke vierkante meter dat ik deed was ik bijna klaar om afgevoerd te worden naar het ziekenhuis. bovendien zorgde dat ervoor dat er nog meer uitgesmeerd werd naar de kale plekken. Vanalles geprobeerd: Schuurmachine, slijptol en weet ik wat nog allemaal.

Uiteindelijk heb ik met een stevig plamuurmes dat ik telkens scherp zette met een slijptol alles afgestoken. tuurlijk waren er nog steeds lijmresten maar alles was wel glad!
Daar egalisé over gekapt en nieuwe parketvloer gelijmd.

Folies en ondervloer kunnen wel, dan moet je in de tand en groef gaan lijmen maar dat klinkt en voelt bijlange niet zo robuust als een aan de grond gelijmde parket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 14:26
Belangrijkste vraag: wat voor parket wil je? In geval van tapis parket wordt er een spaanplaat ondervloer gelijmd en gespijkerd en deze wordt vlakgeschuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 14:32
Egaliseren met egaline. Eventueel met een vezelversterkte. Doet de vloerboer ook wel.
Pagina: 1