Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Een tijdje terug ging mijn laptop (HP Elitebook 9470m) niet meer aan. Hij reageerde nergens op. Een behulpzame tweaker heeft me toen de tip gegeven om de laptop open te maken en het ramgeheugen te verwijderen en weer opnieuw te plaatsen. Tot grote blijdschap (ik wou de laptop bijna weggooien) werkte de laptop hierna tot behoren. Echter, hierna heeft hij nog twee keer hetzelfde probleem gehad. Opzich geen ramp, want schroevendraaier erbij, openmaken, ram geheugen loskoppelen en ramgeheugen er weer in en alles is weer gefikst. Echter ben ik bang dat ik dit probleem ook ga krijgen op school. Ik studeer biomedische wetenschappen en heb nu het vak bioinformatica. Bij dit vak heb ik elke dag m'n laptop nodig. Nu ben ik bang dat de laptop er een keer mee ophoud terwijl ik een werkcollege heb.

Dus daarom vroeg ik me af wat de oorzaak van dit probleem is, zodat ik met een gerust hart elke dag naar m'n werkcolleges kan zonder bang te hoeven zijn dat m'n laptop ermee ophoud. :'(

Alvast bedankt voor de moeite,

Ibrahim

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wizxt
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:31
Heb je al een memtest gedraaid om te kijken of je ram misschien niet kapot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik heb de memtest gedraaid. Als resultaat kreeg ik dat er geen errors waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Al geprobeerd het ram te vervangen? Als dit niet werkt denk ik aan geoxideerde Ram contacten.

Het eruit en in doen zorgt dan voor een schuur effect wat er weer voor zorgt dat het koper elkaar weer raakt. Al komt dit nauwelijks tot niet voor zonder echte waterschade.(en dan zijn er meestal zat andere dingen die eerder sneuvelen)

[ Voor 10% gewijzigd door PaRaDoX4 op 07-04-2017 14:44 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:29
ibiben95 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:41:
Ik heb de memtest gedraaid. Als resultaat kreeg ik dat er geen errors waren.
Welke memtest heb je gedaan? Ik kan memtest86+ aanraden en dan laten lopen voor tenminste 7 passes.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
batumulia schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:46:
[...]

Welke memtest heb je gedaan? Ik kan memtest86+ aanraden en dan laten lopen voor tenminste 7 passes.
Ik heb inderdaad de memtest86+ gebruikt. Ik heb hem ongeveer een uur laten lopen. Na een uur gaf die aan dat die klaar was
Pagina: 1