Vreemde afschrijving itunes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik zat net mijn creditcard gegevens te bekijken en zag dat er 5 april en 6 april door Apple 1,98€ afgeschreven is.
Als ik in Itunes bij mijn facturen kijk zie ik hier niets van terug.

hoort dat, of zit er iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:17
Gezien het bedrag vermoed ik een iOS app. Maar als je van niks weet zou ik even contact opnemen met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:16
Is dat niet een reservering om te controleren of je credit card nog geldig is? Ik heb laatst mijn betalingsgegevens bij Apple aangepast en toen zag ik ook dit soort 'afschrijvingen'. UIteindelijk wordt die reservering dan teruggedraaid en je betaalt dus niets.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Het is wel een reservering ja, maar 2x is ook wel een beetje veel?
In mijn downloadlijst zie ik ook geen apps met bedragen.
Ik zal het ook eens navragen bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Apple doet inderdaad een reservering van 1,98 als je je creditcard gegevens valideert. Dit doen ze ook als je een gezinslid toevoegt aan je gezin (om aankopen te kunnen delen). Misschien dat er nog wel wat andere acties zijn wanneer ze dit doen maar dit zijn de enige 2 die ik zo kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Niet online
Ik heb wel Gezinsdelen aangezet.
Hiervoor moest ik ook mijn validatiecode aangeven.
Dit heb ik eerst voor mijn nieuwe Ipad gedaan afgelopen woensdag, en daarna de telefoon van mijn vrouw gisteren.

Dit doet Apple dan weer terugstorten als het gevalideerd is?
Of is het iedere keer dat je valideert dat ze 1,98€ kado krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Nee; je krijgt het geld gewoon terug. Na x aantal dagen zal het weer teruggedraaid worden. Vandaar dat het als reservering er in staat.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Crxtreem schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:00:
Ik heb wel Gezinsdelen aangezet.
Hiervoor moest ik ook mijn validatiecode aangeven.
Dit heb ik eerst voor mijn nieuwe Ipad gedaan afgelopen woensdag, en daarna de telefoon van mijn vrouw gisteren.

Dit doet Apple dan weer terugstorten als het gevalideerd is?
Of is het iedere keer dat je valideert dat ze 1,98€ kado krijgen?
Een reservering is geen betaling, een reservering kan omgezet worden in een betaling maar dat gaat in dit geval niet gebeuren. Er hoeft dus niet terug gestort te worden, je betaald immers niets.

Het is eigenlijk hetzelfde als een reservering op je kaart als je incheckt in een hotel. Het gaat wel van je bestedingslimiet maar het kost geen geld. Na uitchecken wordt de reservering weer vrijgegeven (of na max 10 werkdagen in geval van mijn creditcard).

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als het wel een aankoop was geweest, dan nog had je nu nog geen factuur gekregen als t op de 6e was besteld hoor :P Doen ze meestal een paar dagen over.
Je kan op reportaproblem wel exact al je aankopen inzien.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1