Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een toekomst bestendig systeem waar ik redelijk op kan gamen op 1440p met 60 fps. In de toekomst wil ik het systeem waarschijnlijk ook gebruiken voor VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn werkgever vergoed tot eind deze maand €1350 aan onderdelen dus dat zou een mooi streven zijn. Iets over budget heen gaan is geen probleem als het een groot verschil qua prestaties oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja,
Randapparatuur neem ik ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vriendin zou mijn oude kast willen gebruiken om vanuit huis te kunnen werken. Voornaamste eis aan het systeem is dat het redelijk goed overweg kan met bewerking van grote video bestanden. Mijn oude setup bestaat uit de onderstaande onderdelen:
Zou het voldoende zijn om hier een Corsair RM550x in te zetten en een WD Blue HDD van 2TB of zijn er andere onderdelen die een grote bottleneck zouden vormen met het oog op video bewerking. De behuizing zou een oude Antec 900 kast zijn.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie of het systeem dat ik heb samengesteld VR-proof is en of de onderdelen die ik heb gekozen goed bij elkaar passen. Ik twijfel nog tussen Ryzen of toch een intel CPU dus als iemand daar een sterke mening over heeft hoor ik het graag. Verder is het me niet helemaal duidelijk of mijn moederboard overweg kan met de RAM of dat het terug geklock wordt naar 2400Mhz maar ik dacht te begrijpen dat Ryzen CPU’s profijt hebben van snellere RAM.
Alvast veel dank voor het mee denken!
Ik wil graag een toekomst bestendig systeem waar ik redelijk op kan gamen op 1440p met 60 fps. In de toekomst wil ik het systeem waarschijnlijk ook gebruiken voor VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn werkgever vergoed tot eind deze maand €1350 aan onderdelen dus dat zou een mooi streven zijn. Iets over budget heen gaan is geen probleem als het een groot verschil qua prestaties oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja,
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Antec Three Hundred Two | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Corsair CX750M | € 95,90 | € 95,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 169,85 | |
Randapparatuur neem ik ook mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 350,95 | € 350,95 |
| 1 | ASRock Fatal1ty AB350 Gaming K4 | € 120,- | € 120,- |
| 1 | KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB | € 529,50 | € 529,50 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 124,- | € 124,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 147,50 | € 147,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.341,90 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn vriendin zou mijn oude kast willen gebruiken om vanuit huis te kunnen werken. Voornaamste eis aan het systeem is dat het redelijk goed overweg kan met bewerking van grote video bestanden. Mijn oude setup bestaat uit de onderstaande onderdelen:
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 210,- | € 210,- |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 109,61 | € 109,61 |
| 1 | Antec Three Hundred Two | € 73,95 | € 73,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport BLS4G3D1609DS1S00CEU | € 35,30 | € 70,60 |
| 1 | Corsair RM750 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 464,16 | |
Zou het voldoende zijn om hier een Corsair RM550x in te zetten en een WD Blue HDD van 2TB of zijn er andere onderdelen die een grote bottleneck zouden vormen met het oog op video bewerking. De behuizing zou een oude Antec 900 kast zijn.
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag van jullie of het systeem dat ik heb samengesteld VR-proof is en of de onderdelen die ik heb gekozen goed bij elkaar passen. Ik twijfel nog tussen Ryzen of toch een intel CPU dus als iemand daar een sterke mening over heeft hoor ik het graag. Verder is het me niet helemaal duidelijk of mijn moederboard overweg kan met de RAM of dat het terug geklock wordt naar 2400Mhz maar ik dacht te begrijpen dat Ryzen CPU’s profijt hebben van snellere RAM.
Alvast veel dank voor het mee denken!