Hallo allen,
Ik heb een game pc staan uit 2011, welke behoefte heeft aan een upgrade (of vervanging).
Hieronder is het e.e.a. aangegeven hoe ik het zie als ik een upgrade zo toe willen passen. Wellicht dat jullie het anders zien en dat het vervangen van de pc een beter idee is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, multimedia streamen (games: Civ 6, SC2, Skyrim, wil in de toekomst Quake weer gaan spelen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua schatting wil het budget rond de € 500,-- houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder heb ik de oude set-up weergegeven. Ik denk dat ik de SSD en HDD wel mee zal nemen naar het nieuwe systeem. Wellicht moederbord, maar ik weet niet hoe jullie dat zien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU is verouderd, RAM geheugen zal ook een upgrade nodig hebben. Uit andere topics gelezen dat de voeding na 6 jaar aan vervanging toe is. Dus wellicht deze ook vervangen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen grote eisen, alleen dat de games weer soepel lopen, fatsoenlijk eruit zien en dat ik weer een paar jaar vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaande lijst is wat ik nu voor ogen heb. Ik weet niet of ik hiermee zo veel mogelijk bang-for-buck krijg en of wat ik geselecteerd heb, wel past in mijn systeem.
Is 8GB RAM genoeg of moet ik alvast gaan voor 16GB?
Moederbord vervangen ja/nee?
Heb ik de juiste voeding geselecteerd qua vermogen / connectors? (CPU 95W, GPU 150W, HDD 100W?)
Alvast dank voor jullie reactie(s).
Ik heb een game pc staan uit 2011, welke behoefte heeft aan een upgrade (of vervanging).
Hieronder is het e.e.a. aangegeven hoe ik het zie als ik een upgrade zo toe willen passen. Wellicht dat jullie het anders zien en dat het vervangen van de pc een beter idee is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, multimedia streamen (games: Civ 6, SC2, Skyrim, wil in de toekomst Quake weer gaan spelen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua schatting wil het budget rond de € 500,-- houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder heb ik de oude set-up weergegeven. Ik denk dat ik de SSD en HDD wel mee zal nemen naar het nieuwe systeem. Wellicht moederbord, maar ik weet niet hoe jullie dat zien.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500 Boxed | € 320,65 | € 320,65 |
| 1 | MSI P67A-GD65 (B3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club 3D GTX560 CoolStream OC Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Caviar Green WD10EARX, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ZS Series 750W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 320,65 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU is verouderd, RAM geheugen zal ook een upgrade nodig hebben. Uit andere topics gelezen dat de voeding na 6 jaar aan vervanging toe is. Dus wellicht deze ook vervangen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen grote eisen, alleen dat de games weer soepel lopen, fatsoenlijk eruit zien en dat ik weer een paar jaar vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Onderstaande lijst is wat ik nu voor ogen heb. Ik weet niet of ik hiermee zo veel mogelijk bang-for-buck krijg en of wat ik geselecteerd heb, wel past in mijn systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 265,95 | € 265,95 |
| 1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 67,70 | € 67,70 |
| 1 | Corsair CX450M | € 54,- | € 54,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 387,65 | |
Is 8GB RAM genoeg of moet ik alvast gaan voor 16GB?
Moederbord vervangen ja/nee?
Heb ik de juiste voeding geselecteerd qua vermogen / connectors? (CPU 95W, GPU 150W, HDD 100W?)
Alvast dank voor jullie reactie(s).