Alditalk België (Medionmobile) stopt per 07 juni 2017.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 18:41
Alditalk België (Medionmobile) stopt per 07 juni 2017, dus beltegoed foetsie. Het alternatief is dat ze 15 euro geven als beltegoed voor Base, die echter schreeuwend duur is en dus een soort vergiftigd geschenk is.

Ik heb over meerdere simkaartjes meer dan 50 euro tegoed bij Alditalk (o.a. voor alarmsystemen en mijn GSM) en bij zelfs bij de goedkoopste prepaid provider, die ik vond, ben ik zeker meer dan 3x zo duur uit (oplaadbeurt maar 6 maanden geldig ipv 1 jaar, minimum oplaadwaarde is 8 ipv 5 euro: voor alarmsysteem, dat maar heel zelden een sms stuurt als die afgaat, is dit natuurlijk te gek voor woorden).

Dan heb je die idiote databundels: bij Alditalk was dat 4 euro voor 400 MB (was voor mij meer dan genoeg om af en toe mail te checken en een website te bezoeken voor wat informatie, nooit boven de 300 MB gekomen per maand). Bij Base: 5 euro voor 100 MB (lach niet) of anders 10 euro voor 2 GB, dat ik dus NOOIT zal gebruiken. Dus 2,5x duurder. Ze weten donders goed waar de sweetspot zit voor dataverbruik.

Er is een concurrent die al wat beter is: Scarlet (van Proximus, dus ben benieuwd, wanneer die de stekker eruit zal trekken...) met 5 euro voor 500 MB, waar ik wel mee kan leven. Echter voor de simskaartjes voor mijn alarmsystemen, zijn ze wel meer dan 3x duurder: 16 euro (2x8 euro per half jaar opladen) per jaar ipv 5 euro per jaar (Alditalk: 5 euro 1 jaar geldig).

Hoe krijg ik mijn beltegoed terug ??? Als ik zelf overstapt naar een andere prepaid provider met nummeroverdracht, weet ik ook dat mijn beltegoed vervalt, maar nu dwingen zij mij om weg te gaan: het is gewoon schandalig :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:01
pharmacist schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 06:58:
Alditalk België (Medionmobile) stopt per 07 juni 2017, dus beltegoed foetsie. Het alternatief is dat ze 15 euro geven als beltegoed voor Base, die echter schreeuwend duur is en dus een soort vergiftigd geschenk is.

Ik heb over meerdere simkaartjes meer dan 50 euro tegoed bij Alditalk (o.a. voor alarmsystemen en mijn GSM) en bij zelfs bij de goedkoopste prepaid provider, die ik vond, ben ik zeker meer dan 3x zo duur uit (oplaadbeurt maar 6 maanden geldig ipv 1 jaar, minimum oplaadwaarde is 8 ipv 5 euro: voor alarmsysteem, dat maar heel zelden een sms stuurt als die afgaat, is dit natuurlijk te gek voor woorden).

Dan heb je die idiote databundels: bij Alditalk was dat 4 euro voor 400 MB (was voor mij meer dan genoeg om af en toe mail te checken en een website te bezoeken voor wat informatie, nooit boven de 300 MB gekomen per maand). Bij Base: 5 euro voor 100 MB (lach niet) of anders 10 euro voor 2 GB, dat ik dus NOOIT zal gebruiken. Dus 2,5x duurder. Ze weten donders goed waar de sweetspot zit voor dataverbruik.

Er is een concurrent die al wat beter is: Scarlet (van Proximus, dus ben benieuwd, wanneer die de stekker eruit zal trekken...) met 5 euro voor 500 MB, waar ik wel mee kan leven. Echter voor de simskaartjes voor mijn alarmsystemen, zijn ze wel meer dan 3x duurder: 16 euro (2x8 euro per half jaar opladen) per jaar ipv 5 euro per jaar (Alditalk: 5 euro 1 jaar geldig).

Hoe krijg ik mijn beltegoed terug ??? Als ik zelf overstapt naar een andere prepaid provider met nummeroverdracht, weet ik ook dat mijn beltegoed vervalt, maar nu dwingen zij mij om weg te gaan: het is gewoon schandalig :( .
toon volledige bericht
http://www.betaallijn.be/

Kan je je beltegoed die je nu nog hebt opbellen en dat krijg je dan terug gestort naar je rekening.

Reden dat ze stoppen kan zijn dat het voor ze duur wordt als ze de nieuwe eu regels van 15 juni moeten gaan naleven? of een te klein klanten bestand.

[ Voor 197% gewijzigd door dutchnltweaker op 08-04-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dutchnltweaker schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 18:49:
Reden dat ze stoppen kan zijn dat het voor ze duur wordt als ze de nieuwe eu regels van 15 juni moeten gaan naleven?
De reden is dat het verplicht wordt om prepaid kaarten te registreren: nieuws: Aldi Talk en Simyo stoppen in België wegens registratieplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-07 20:20
pharmacist schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 06:58:
voor alarmsysteem, dat maar heel zelden een sms stuurt als die afgaat, is dit natuurlijk te gek voor woorden).
Je zou kunnen gebruik maken van Dommel. Zij hebben een abonnement zonder maandelijkse kost waarbij enkel het verbruik wordt aangerekend. (€0,02/sms geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-07 18:41
rens-br schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:28:
[...]

De reden is dat het verplicht wordt om prepaid kaarten te registreren: nieuws: Aldi Talk en Simyo stoppen in België wegens registratieplicht.
Op één of andere manier klopt er iets niet: Eind 2016 kregen heel veel gebruikers een sms om je prepaid simkaartje te registreren online (met je E-ID kaart met een kaartlezer: dit ging perfect en heel eenvoudig). Het was toen al bekend dat het verplicht ging worden en nu pas zo veel maanden later gaan ze zeggen: we gaan stoppen. En bovendien de timing: exact 1 week nadat het Europese Parlement beslist heeft om de roamingkosten af te schaffen (de echte melkkoe voor providers tot juni dan) en onlangs heeft Telenet BASE overgenomen. Allemaal feiten waarom ik sterk het vermoeden heeft dat Telent die kleine luisjes eruit wilt mikkeren, zodat iedereen naar het BASE netwerk wordt gelokt. Inderdaad: enkel een tegoedbon van 15 euro als je naar BASE gaat, niet naar een concurrerende provider, die vaak een stuk goedkoper is.

En waarom stopt men niet bij Medion Mobile Duitsland, waar men ook verplicht is te registreren en die als virtuele provider ook gebruikt maakt van een echte provider ???