Netwerkkaart zonder Wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladyskull
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-04-2021
Mijn vraag
Wat is de beste optie voor wifi op mijn desktop PC?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb vorig jaar dus een Desktop PC bij elkaar besteld, maar heb mijn domme kop dus een 1Gbit netwerkkaart besteld zonder Wifi mogelijkheden (ontzettend dom dus). Dus ik heb al maanden een lelijke ethernetkabel door de gang en nu dwars door de kamer lopen waar mijn PC dus staat.

Nu dacht mijn vader me te kunnen helpen door een gat in de muur te boren, maar uiteindelijk toch maar van afgezien, want tja, lelijk en een beetje zonde van de muur.

De modem en mijn desktop computer zijn gescheiden door een muur, dus het is niet zo dat hij aan de andere kant van mijn woning staat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel al wat rond gekeken, maar mijn ICT-kennis is een beetje naar de achtergrond gezakt, dus ik ben de weg een beetje kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 09:10
Je kunt ook gewoon een USB stick kopen die je Wifi mogelijkheden geeft.

categorie: Netwerkadapters

Met antenne heb je beter ontvangst.
Het is maar wat je er voor over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12
Kabel geeft de stabielste verbinding.

Dat gezegd hebbende, welke router heb je? En hoe ver zit je ervan af?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladyskull
Jumpman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:13:
Kabel geeft de stabielste verbinding.

Dat gezegd hebbende, welke router heb je? En hoe ver zit je ervan af?
Ja, dat weet ik dat de kabel de stabielste verbinding geeft, maar een gat in de muur boren is geen optie en de kabel ligt echt gewoon dwars door de kamer heen, wat absoluut geen gezicht is.

KPN Experia box V10.. En zonder de muur misschien 2 á 2,5 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladyskull
kh65 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:13:
Je kunt ook gewoon een USB stick kopen die je Wifi mogelijkheden geeft.

categorie: Netwerkadapters

Met antenne heb je beter ontvangst.
Het is maar wat je er voor over hebt...
Oké, dank je voor het advies. Heb je misschien wat suggesties voor me?
Zoals ik al zei betekenen veel van die specificaties me dus helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:12
Ladyskull schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:17:
[...]

Ja, dat weet ik dat de kabel de stabielste verbinding geeft, maar een gat in de muur boren is geen optie en de kabel ligt echt gewoon dwars door de kamer heen, wat absoluut geen gezicht is.

KPN Experia box V10.. En zonder de muur misschien 2 á 2,5 meter
Ik zou dan voor een goede 5 GHz USB stick gaan, als je de PC niet wilt openen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladyskull
Jumpman schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:21:
[...]

Ik zou dan voor een goede 5 GHz USB stick gaan, als je de PC niet wilt openen.
Oké, dank je. Hoewel ik niet echt een probleem heb om de PC te openen en eventueel een nieuwe netwerkkaart er in te gooien. Maar ik geloof dat de USB-stick dan een van de goedkopere optie is, die ik maar al te graag aanneem, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
Punt is wel met die USB-sticks dat je met een erg kleine antenne zit, en daarmee potentieel slecht ontvangst. Heb je een harde maximum prijs in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
Niets mis toch met een gat door de muur heen boren? Je kan het netjes wegwerken zo dicht mogelijk in een hoek boren, dan zie je er verder niets van. Plus als het ooit dicht moet is het ook zo weer opgevuld. Is de makkelijkste, goedkoopste en stabielste oplossing, helemaal als je pa je er mee wil helpen.. ;)

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Niemand hier gaat begrijpen dat je de kabel niet wil wegwerken, ik inclusief, omdat het uiteindelijk goedkoper is en meer internetzekerheid geeft. Maar, je vraag is duidelijk.

Rechtstreeks in een PCIe slot geeft meer 'zekerheid' (i.v.m. USB) en de meeste van die kaartjes hebben de mogelijkheid een losse antenne aan te sluiten, terwijl USb adapter vaak vastzitten aan een zeer matig ingebouwd exemplaar. Specs in pricewatch zijn niet altijd perfect, check bij de fabrikant/webshop voor de aansluiting. 5Ghz ondersteuning is wel aan te bevelen, veel minder kans op problemen door andere netwerken.

De goedkoopste oplossing voor wifi is meestal de meest frustrerende, dus pas op met hoe gierig je bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Cio op 07-04-2017 00:43 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladyskull
ShitHappens schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:32:
Punt is wel met die USB-sticks dat je met een erg kleine antenne zit, en daarmee potentieel slecht ontvangst. Heb je een harde maximum prijs in gedachte?
Nee, ik heb niet echt een harde maximum prijs in gedachte, maar ik ga zoals ieder ander voor de beste optie voor het minste geld, haha. Er zit niet echt haast bij hoor. Ik kan ook echt wel een paar maanden wachten totdat ik het geld heb om uit te geven.

En tja zoals ik al eerder zei, staat mijn pc zo'n 2 á 2,5 meter van mijn modem af als er geen muur tussen zat, dus best dichtbij. Maar misschien is het ontvangst dan wel slecht doordat er dus een muur tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vaste apparaten - zoals vaste computers - verdienen zoals gezegd vaste aansluitingen. Dat is het snelst, eenvoudigst, betrouwbaarst en op termijn het goedkoopst.

Maar...

Wil je toch WiFi in plaats daarvan, dan hangt beste oplossing helemaal af van wat je daar nu hebt staan. Geef eens aan wat voor PC het is - heeft het nog PCIe sloten over, heeft het USB-poorten en zo ja welk standaard (2.0? 3.0?). En wat is je budget?

Ik geef in de regel voorkeur aan PCIe kaarten met losse antennes aan een kabel, zoals de Asus PCE-AC68. Of dat hier beste optie is, hangt af van bovenstaande punten.

En mbt die muur: wat is de invloed daarvan op draadloze dingen die je al hebt, zoasl mobiele telefoon? Als dat werkt op locatie PC gaat het in de regel (zolang er geen interferentie is enzo) ook werken met WiFi-adapter op zelfde locatie.

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 07-04-2017 00:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladyskull
Steephh schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:34:
Niets mis toch met een gat door de muur heen boren? Je kan het netjes wegwerken zo dicht mogelijk in een hoek boren, dan zie je er verder niets van. Plus als het ooit dicht moet is het ook zo weer opgevuld. Is de makkelijkste, goedkoopste en stabielste oplossing, helemaal als je pa je er mee wil helpen.. ;)
Haha, nee dat klopt. Maar ik geloof dat mensen ook vaak vergeten dat er nog zo'n clip-dingetje aan het uiteinde van de kabel zit en dat vaak lastig is om dat door een rond gaatje heen te duwen. Mijn vader wil het echt wel voor me doen als ik het vraag, maar ik zelf wil hem niet te veel moeite laten doen voor zoiets kleins, weet je.

Naja, als iedereen hier begint aan te dringen dat ik alsnog een gat in de muur moet boren, dan geef ik me echt wel gewonnen hoor. Maar mij leek er toch een nettere en makkelijker oplossing te zijn dan een gat te boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Elke muur kan een gat hebben, zelfs gipsmuurtjes kunnen overeind blijven met een gat erin ;)
Als je vader al een gat wil maken zou ik gewoon even kijken hoe je het netjes kan wegwerken.
Wifi is prima, kabel = werkt altijd, elk weer, wordt niet door de buren IPcam/Wifi/babymonitor gestoort en is goedkoop :)
Wifi kan, maar zou absoluut nog eens naar een kabel kijken, daar zit overigens geen clip ding aan, zelfs geen RJ45 maar alleen de kabel (dus klein gat) leen een krimptang van de buren oid (of een tweaker in de buurt, zat die je willen helpen), haal de kabel door de muur en krimp er een RJ45 stekkertje omheen, gat van 4 of 5 mm is meer dan zat :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01:39
PowerLan adapters van Devolu.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 09:42
WeHoDo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:53:
PowerLan adapters van Devolu.
Dit is de duurste oplossing en geeft waarschijnlijk de minst stabiele verbinding. Nog los van het feit dat als er een radio-amateur in je buurt woont die wel kan stoppen met zijn hobby.

Daarnaast, de kleine wifi-antennes in een usb-dongeltje hoeven geen probleem te zijn. Smartphones hebben ook flink kleine antennes, en het gaat hier om een afstand van niks. Ik zou gewoon een wifi dingetje halen van een tientje of twee. Hup klaar.

Wil je toch meer moeite doen, buur dan gewoon dat gat. Dan kun je nog kiezen of je gewoon pvc pijp erin doet of het netjes afwerkt met twee wcd's tegenover elkaar - maar dat is alweer snel duurder dan gewoon wifi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

RGAT schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:50:
... de kabel (dus klein gat) leen een krimptang van de buren oid (of een tweaker in de buurt, zat die je willen helpen), haal de kabel door de muur en krimp er een RJ45 stekkertje omheen, gat van 4 of 5 mm is meer dan zat :)
Mweh, doe het dan meteen goed en koop twee opbouw (of inbouw) doosjes met RJ45
Plaats die over het gat, dan is dat meteen aan het oog onttrokken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:21:
[...]

Mweh, doe het dan meteen goed en koop twee opbouw (of inbouw) doosjes met RJ45
Plaats die over het gat, dan is dat meteen aan het oog onttrokken
Dat is natuurlijk het meest nette, maar kost ook gelijk weer extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:00
Ladyskull schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 00:48:
[...]

Haha, nee dat klopt. Maar ik geloof dat mensen ook vaak vergeten dat er nog zo'n clip-dingetje aan het uiteinde van de kabel zit en dat vaak lastig is om dat door een rond gaatje heen te duwen. Mijn vader wil het echt wel voor me doen als ik het vraag, maar ik zelf wil hem niet te veel moeite laten doen voor zoiets kleins, weet je.

Naja, als iedereen hier begint aan te dringen dat ik alsnog een gat in de muur moet boren, dan geef ik me echt wel gewonnen hoor. Maar mij leek er toch een nettere en makkelijker oplossing te zijn dan een gat te boren.
Ah, dat clipje ja.. :P Met een kant en klare kabel moet het gat inderdaad groot genoeg zijn om er doorheen te duwen. Dan wordt het ook wel een lelijk en "groot" gat.

Om maar een heel klein gat te hoeven boren waar de kabel precies doorheen kan, is het wat praktischer om dat clipje (RJ45 schoentje) van je kabel af te knippen en dan een los kabelschoentje aan de andere kant erop te plaatsen. Dat is relatief eenvoudig en vaak kan je als je een RJ45 schoentje haalt bij de electra zaak om de hoek daar wel een tang lenen. Ben je voor maximaal een paar euro klaar. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:12

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RGAT schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 01:24:
[...]

Dat is natuurlijk het meest nette, maar kost ook gelijk weer extra :)
Dan nog is een luxe wifi-kaart zoals de eerder genoemde Asus duurder.
@Ladyskull
Beetje afhankelijk waar je woont, maar er is vast wel iemand die even het gereedschap kan uitlenen en misschien wel een paar meter vaste kabel.

Verder 2 keer dit nodig en losse patchkabels.

[ Voor 37% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 07-04-2017 07:14 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-05 15:33
Houd er wel rekening mee dat als je gamed, dat je met Wi-Fi wel eventueel een slechtere ping hebt. Volgens mij moet je wel investeren in een beetje Wi-Fi kaart en geen USB dongeltje. En het liefst zoals aangeven op de 5GHz band.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 18:38
Haha, echt hilarisch hoe iedereen zegt 'doe dat gat maar'.

Als je vader dat graag voor je wilt doen, doe dat maar. Levert een betere en stabielere internetverbinding op dan wifi! Een klein cadeautje en meehelpen zou je vader ook blij maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 06:55
JerX schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:02:
Houd er wel rekening mee dat als je gamed, dat je met Wi-Fi wel eventueel een slechtere ping hebt. Volgens mij moet je wel investeren in een beetje Wi-Fi kaart en geen USB dongeltje. En het liefst zoals aangeven op de 5GHz band.
Een slechtere ping kan zeker, maar als je goede hardware aanschaft dan zou ik daar niet meteen over inzitten. Ik doe op 5Ghz AC een ping van 16 wat ik niet schrikbarend hoog vind. Dat is met een USB stick van TP-Link(Archer T4U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
MartijnAbel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:55:
[...]

Een slechtere ping kan zeker, maar als je goede hardware aanschaft dan zou ik daar niet meteen over inzitten. Ik doe op 5Ghz AC een ping van 16 wat ik niet schrikbarend hoog vind. Dat is met een USB stick van TP-Link(Archer T4U)
Hier met een goede Wifi kaart (AC7620) en een Netgear WC7520 met een paar WNDAP360's 8ms naar Google.nl. Lage ping kan zeker, maar is volledig afhankelijk van of je goed of goedkoop spul koopt :/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:10
De oplossing mag duidelijk zijn: een grote fles speciaalbier.

Voor je vader dan he, onder het mom "dan drinken we die samen wel op in de zon in de zomer". Vaders krijgt kwaliteits vader-zoon tijd, en jij hebt een kabel naar je PC liggen voor nop. Dit heeft mij al een paar keer een hoop werk gescheeld en speciaalbier opgeleverd. Een soort win-win-win situatie.

PS: voor in de zomer kan ik je de La Chouffe Blond aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 20:14
Ik zou verhuizen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03 17:51
Ik zou gewoon een kabel pakken. Geen gedoe met SSID en wachtwoorden die veranderen na een reset. Geen interferentie omdat iemand in de buurt amateurisch aan het zenden is op een verkeerde frequentie. Het is wat veiliger, aangezien wachtwoorden gewoon te achterhalen zijn. Je snelheid blijft stabiel. Kleine moeite doen en lang plezier ervan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 23:11

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik heb vorige week 'grote kuis' gehouden in m'n bureel en naast een héleboel overbodig geworden kabels zoals VGA , mini-USB en PS kabels voor muis/toetsenbord en prehistorisch beige CD-ROM drives, ook nog een -voor mij- overbodige wifi-kaart (D-link dacht ik) die in m'n vorige PC zat weg gegooid!... had ik dit bericht toen gelezen, had ik je je adres gevraagd en ze kostenloos naar je opgestuurd... maar helaas... veigen na pasen...

En ja, ethernet is stabieler en sneller, maar het moet gaan in je thuissituatie he, als de kabel gewoon los over de vloer ligt en zelfs midden door een kamer loopt, tussen de deur zit etc., kan ik goed begrijpen dat je draadloos verkiest.

PS: voor een slechtere ping over WIFI -dat klopt ontegensprekelijk- maar vertraging in ping zal nauwelijks merkbaar zijn in normale situaties bij 'normaal gebruik', op piekmomenten mogelijks wel. (wanneer de studenten thuiskomen van school/unief en massaal beginnen te Overwatchen :P )

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 07-04-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Ach die ping valt écht wel mee met een USB WiFi ontvanger.. Ikzelf heb puur voor de test eens een ontvanger uit China gehaald en guess what? Totaal geen verschil. 18 ping, wat ik ook op andere apparaten haal. Zolang je netwerk een beetje goed zit, hoef je je er echt niet zo'n zorgen over te maken. Al helemaal niet als je modem letterlijk 2.5 meter verderop zit. :P

Kabel is altijd de beste keus, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik zelf ook wifi en powerline adapters voor de apparaten op de bovenste 2 verdiepingen, omdat een netwerkkabel netjes wegwerken over die afstand best wat werk is.

Echter....als de enige beperking een gaatje boren door een muur is dan wist ik het wel. Zou gewoon dat kabeltje trekken. Zoals zoveel hier al aangeven is dat gewoon veel stabieler. Mijn wifi en powerline werken ook best goed, maar toch af en toe om onverklaarbare reden dat het even niet werkt, En dat is altijd als je even snel iets wilt doen en geen zin hebt in troubleshooting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-06 23:11

PinusRigida

I put the p in pool.

Palomar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:27:
Ik gebruik zelf ook wifi en powerline adapters voor de apparaten op de bovenste 2 verdiepingen, omdat een netwerkkabel netjes wegwerken over die afstand best wat werk is.

Echter....als de enige beperking een gaatje boren door een muur is dan wist ik het wel. Zou gewoon dat kabeltje trekken. Zoals zoveel hier al aangeven is dat gewoon veel stabieler. Mijn wifi en powerline werken ook best goed, maar toch af en toe om onverklaarbare reden dat het even niet werkt, En dat is altijd als je even snel iets wilt doen en geen zin hebt in troubleshooting ;)
...of je juist in het spannendste en beslissende moment van je online game zit! Dat had ik constant met Evolve of hoe heette die game ook alweer... net op wanneer je op het punt staat om het monster te capturen word je terug naar de wachtkamer geflikkerd omwille van "network error"... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Koop gewoon dit:

pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter

En dan kan je later wel zien of het goed werkt. Met een beetje pech is het muurtje van gips en is de luchtvochtigheid vrij hoog of is het een dragende muur met metaal er in. Dan blijft er van Wifi signaal niks over en moet je alsnog kabel.

Als je een Android phone hebt kan je ook even van te voren meten of WiFi inderdaad wel de oplossing is:
http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wifi-analyzer/

En je kan ook een mooi gat in je muur maken en dan 2x dit kopen:
https://www.gamma.nl/zoeken/?text=kabel+doorvoer
Of mooier:
2 x Dit:
http://beverwijkkeukens.n...eldoorvoer-Kunststof.html

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Micktator schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:08:
PS: voor in de zomer kan ik je de La Chouffe Blond aanraden
Niet alleen in de zomer.... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:10
Buiten de zomer ook niet vies nee :9 Maar in het zonnetje geniet je er nog een beetje dat extra van. Of zou t komen doordat we als Nederlanders ons meteen beter voelen als de zon schijnt? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
8 cm boren voor een kabeltje van een 5mm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Shaggie_NB schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 21:25:
[...]

8 cm boren voor een kabeltje van een 5mm??
Ik zou het ook niet doen voor 1 kabel. Maar het is om even aan te geven dat het mooi weggewerkt kam worden. Je kan ook brede rubberen doppen doen voor een gat van 10mm.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ladyskull
Nou, jongens. Mijn probleem is opgelost. Mijn vader stond op te stoep met een flinke boor. Toevallig vond ik nog een kabel met een iets smallere poortjes. Dus binnen no-time zat er een gat in de muur, kabeltje erdoor en ingeplugd zoal in de modem en mijn PC.

Maar dank je voor jullie antwoorden en suggesties ;)
Pagina: 1