Help, ik word overspoeld met mail na mijn domein registratie

Pagina: 1
Acties:
  • 7.227 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:52

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vorig weekend heb ik voor het eerst in mijn leven een domein geregistreerd, bij aanbieder TransIP. Nu krijg ik ineens allerlei mail met allerlei voorstellen om bijvoorbeeld een website te laten bouwen, mijn website te marketen, etc. ook vage dingen zoals dat ik mijn website moet registreren in een search register.

Hoe kom ik hier van af?

[ Voor 14% gewijzigd door LankHoar op 06-04-2017 22:42 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via rens-br op 28-12-2017 18:15)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 08:10:
Toch is het raar dat Gmail die mailtjes niet in je spambox neerzet. Bij mij gebeurde dat wel, waar andere spamfilters het vaak lieten afweten. Spammailtjes met titels zoals 'Domain expiration...' kwamen altijd in de spambox terecht. Je kan je Gmail ook opvoeden door op elk spammailtje op het spamicoontje te klikken. Misschien dat dat helpt op den duur.

[...]

Ik doe ook zoiets, maar dan zonder catch-all: ik maak voor elk domein waar ik een webformulier van ga invullen eerst een alias aan op mijn domein dat ik voor registraties gebruik. Bijv tweakers@mijnregdomein.nl en dan pas registreer ik me. Voordeel daarvan is dat je je alias weer kan opheffen als je het zat bent en dat het dan niet toch binnenkomt via catch-all, want dat hoef ik dan niet te gebruiken. Is wel ietsje meer werk want je moet de aliassen ook bijhouden, maar wel beter. :)
Inmiddels heb ik Gmail netjes opgevoed :+ en de mailtjes zijn er ook nog max. 1-2 per dag, dus dat scheelt al weer. De afgelopen week is er volgens mij nog maar 1 in mijn inbox terechtgekomen, dus ik boek al vooruitgang.

Eigenlijk wel een goed idee betreft accounts, echter gebruik ik voor mijn persoonlijke mail gewoon een @protonmail.com adres op dit moment. Heb er wel eens over zitten denken mijn eigen domein te gebruiken, maar tot noch toe nog niet gedaan.

Donderdag heb ik een catch all adres aangemaakt bij TransIP en daar tot nu toe nog niets op ontvangen, valt me ook weer mee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Daar kom je niet van af, daarom vinden mensen spam zo vervelend.

Dat je meteen een lading troep krijgt is vrij normaal: nieuwe registraties/mutaties in de WHOIS database gebeuren meestal door dat iemand een website begint, en iemand die een website begint is een gewild doelwit voor reclame in de hoop dat er een opdracht uit voort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zou ik een extra email adres kunnen aanmaken en daar mijn registratie op kunnen overzetten, of is het daar nu eigenlijk al te laat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Een degelijke spamfilter helpt al.

En geen catch-all!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Gmail doet aardig zijn best, er kwam er namelijk maar 1 in mijn inbox, en toen ging ik mijn spambox bekijken en zag ik er nog tientallen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:13
Het bedrijf waar ik werk registreert regelmatig domeinen, maar we hebben echt nog nooit de klacht gehad dat er vervolgens een hoop spam werd ontvangen. Ik vind dit een raar verhaal. Het lijkt wel alsof de registrar het e-mail adres heeft gebruikt voor marketing doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
Zo raar is dat toch niet ik zie regelmatig dat het administratief contact van een domein bestookt wordt met dit soort mails. Iedereen kan tenslotte gewoon opvragen wie het administratief contact is.

Ik sluis al die mail meestal naar een apart e-mail adres met strenge filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je er al rekening mee gehouden dat je wellicht een domein hebt geregistreerd dat eerder van een andere partij is geweest. Als dit domein al eerder een tijdje in gebruik is geweest wil je niet weten wat er allemaal al aan mail je kant op kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:07:
Heb je er al rekening mee gehouden dat je wellicht een domein hebt geregistreerd dat eerder van een andere partij is geweest. Als dit domein al eerder een tijdje in gebruik is geweest wil je niet weten wat er allemaal al aan mail je kant op kan komen.
Ik denk niet dat dit het geval is, aangezien sommige mails echt mijn naam gebruiken.

Is het vergeefse moeite om nu nog het domein op een ander adres over te zetten, of zou dat wellicht helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Jouw naam en e-mail zal wel voorbij komen bij een whois.

Echter, dat heb ik ook. En ik krijg dergelijke spam niet.
Wellicht heb je toch een grijze registrar gebruikt die je data verkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:03:
Jouw naam en e-mail zal wel voorbij komen bij een whois.

Echter, dat heb ik ook. En ik krijg dergelijke spam niet.
Wellicht heb je toch een grijze registrar gebruikt die je data verkoopt.
TransIP lijkt me een betrouwbaar bedrijf, right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
tiguan schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:11:
Het bedrijf waar ik werk registreert regelmatig domeinen, maar we hebben echt nog nooit de klacht gehad dat er vervolgens een hoop spam werd ontvangen. Ik vind dit een raar verhaal. Het lijkt wel alsof de registrar het e-mail adres heeft gebruikt voor marketing doeleinden.
Ik heb diverse domeinnamen bij Neostrada geregistreerd en ik krijg ook geen spam.

[ Voor 70% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2017 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:35

JointFillah

Techno Addict

LankHoar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:12:
[...]

TransIP lijkt me een betrouwbaar bedrijf, right?
Zeker betrouwbaar. In afgelopen 10 jaar en recent nog diverse domeinen daar geregistreerd (zowel privé als zakelijk). Nooit overspoeld met spam.

Wel krijg je soms op het WHOIS administratie adres mails met domeinverkopers die je een soortgelijke naam willen verkopen.

Niet per ongeluk het mailadres al eens ergens gebruikt online? Ook niet toevallig een KvK registratie?

[ Voor 5% gewijzigd door JointFillah op 07-04-2017 09:20 ]

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat voor afzenders zijn het? Het klinkt namelijk helemaal niet bekend (en heb aardig wat domeintjes bij TransIP registreert)

En qua naam, naar welke mailadressen wordt het gestuurd? Een spammail kan heel simpel opgesteld wordt dat deze je naam bevat

To: pietje.puk@domein.nl

En dan staat er in de brief:
Geachte Pietje Puk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik heb een domein bij namecheap.com ook erg tevreden over en heb daar de dienst whoisguard bijgenomen kost een paar cent extra maar dan word je mail adres ge-maskeerd voor spammers/webcrawlers etc...

http://www.whoisguard.com/

weet niet of transip dit ook kan leveren of dat je het zelf via whoisguard kan regelen?

p.s. of zet je domein over naar namecheap?

[ Voor 6% gewijzigd door copywizard op 07-04-2017 10:00 ]

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

larshack

Zonder melk en suiker

Ik heb dat ook wel eens gehad. Ik krijg met name spam binnen voor domeinen met de .com extensie. Hier worden inderdaad je Whois gegevens misbruikt.

Bij mij staat alles bij TransIP, maar ik denk dat bovenstaande voor alle registrars geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Duidelijk. Ik heb dus inderdaad een .com domein geregistreerd. Het e-mail adres is eigenlijk gewoon domeinnaam@gmail.com, dus wellicht dat ze het op die manier hebben gedaan. Nooit bij nagedacht voor ik eender aanmaakte. Snap dan nog niet hoe ze aan mijn naam komen (en nee, heb geen KvK registratie), want die heb ik nergens ingevoerd behalve bij TransIP zelf.

Whoisguard klinkt wel interessant, eens kijken of TransIP dat kan bieden en wat het dan kost. Echter vraag ik me dan weer af, is het daar niet al te laat voor en is het kwaad reeds geschied?

Afzenders moet ik nog even schuldig blijven, want had voor deze post net mijn spambox weer geleegd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik heb er ook last van. In het bijzonder bij *.com domeinen.
De oplossing is een goede spam-filter of bijbetalen voor een anonieme whois registratie in de toekomst.
Dat domeinregisters je gegevens commercieel verkopen geloof ik op dit moment niet in.

Het positieve is, dat ik nu weet dat er in India een grote florerende markt is in het bouwen van websites en apps.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-09 08:42
Tip: maak op www.xoip.com een gratis 084 nummer aan, en laat deze forwarden naar je mobiele nummer.
Zo heb je gewoon een legitiem telefoonnummer in je WHOIS staan, maar kun je heel makkelijk gesprekken weigeren of blokkeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
Yep bekend verhaal. Nooit je eigen emailadres invullen bij dit soort formulieren.
Sterker nog, merendeel zal me voor gek verklaren, maar ik heb een apart domein waar ik een catchall op toepas en op IEDERE webformulier gebruik ik een andere voorvoegsel die te herleiden is naar de website waarop ik het formulier heb ingevuld.

Bij Transip heb ik het ook gehad. Ze beweren dat ze niet zijn gehackt en de gegevens niet overhandigd hebben, maar ik kreeg er wel spam op binnen. Ik heb het er maar bij laten zitten onder het mom van toeval, maar ergens blijf ik het vreemd vinden. Speciaal emailadres voor Transip wordt op geSPAMd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06

Dido

heforshe

LankHoar schreef op donderdag 6 april 2017 @ 23:06:
Gmail doet aardig zijn best, er kwam er namelijk maar 1 in mijn inbox, en toen ging ik mijn spambox bekijken en zag ik er nog tientallen :)
Wat is dan precies je probleem? Je spambox is ervoor om dat soort zooi op te vangen. Behalve als je een mailtje verwacht en niet ontvangt zie ik eigenlijk weinig reden om überhaupt ooit in mijn spambox te kijken, laat staan dat ik me ga afvragen wat ik met de mail in mijn spambox aanmoet.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Dido schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:06:
[...]

Wat is dan precies je probleem?
Bewustwording lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

mgizmo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:56:
Yep bekend verhaal. Nooit je eigen emailadres invullen bij dit soort formulieren.
Sterker nog, merendeel zal me voor gek verklaren, maar ik heb een apart domein waar ik een catchall op toepas en op IEDERE webformulier gebruik ik een andere voorvoegsel die te herleiden is naar de website waarop ik het formulier heb ingevuld.

Bij Transip heb ik het ook gehad. Ze beweren dat ze niet zijn gehackt en de gegevens niet overhandigd hebben, maar ik kreeg er wel spam op binnen. Ik heb het er maar bij laten zitten onder het mom van toeval, maar ergens blijf ik het vreemd vinden. Speciaal emailadres voor Transip wordt op geSPAMd
Werk zelf bij een grote registrar en de WHOIS gegevens worden gewoon afgevangen door bots, ( niet van de registrar, maar van de spammers ) Hier kan de registrar niks tegen doen. Je enige optie is dus inderdaad een dienst zoals privacy protect, of een 'spam' adres specifiek voor die domains aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-09 09:42
Wat Legendfusion stelt is helemaal waar, daarnaast bestaat er ook een WHOIS history, de kans is groot dat hier je gegevens al in opgeslagen zijn. Maar nieuwe robots zullen na het aanpassen van de huidige houder naar een ander emailadres/anonieme houder je niet meer bestoken met emails.

In deze gevallen word vaak gewezen naar de registrar maar die zet simpelweg je gegevens gewoon door, de gegevens zijn voor een registratie namelijk ook verplicht. Wel zie je steeds meer partijen gratis anonieme houders aanbieden. Google anders eens op https://www.google.nl/#q=anonieme+houder dan zie je wellicht partijen die het gratis aanbieden en waar je je domein eventueel naar kunt overplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:20

Dutch_Celt

Jollygood

itsnaud schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:17:
Wat Legendfusion stelt is helemaal waar, daarnaast bestaat er ook een WHOIS history, de kans is groot dat hier je gegevens al in opgeslagen zijn. Maar nieuwe robots zullen na het aanpassen van de huidige houder naar een ander emailadres/anonieme houder je niet meer bestoken met emails.

In deze gevallen word vaak gewezen naar de registrar maar die zet simpelweg je gegevens gewoon door, de gegevens zijn voor een registratie namelijk ook verplicht. Wel zie je steeds meer partijen gratis anonieme houders aanbieden. Google anders eens op https://www.google.nl/#q=anonieme+houder dan zie je wellicht partijen die het gratis aanbieden en waar je je domein eventueel naar kunt overplaatsen.
Houdt er wel rekening mee dat als je ooit een conflict hebt met een registrar over je domein en deze geeft de verhuiscode niet af, je in dat geval hoogstwaarschijnlijk kan fluiten naar je domein.
Juridisch staat deze dan nl. niet meer op jouw naam, dus bij de registry (SIDN, ICANN, welke dan ook van toepassing) heb je dan geen poot om op te staan.

Wellicht een puntje om rekening mee te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch_Celt op 07-04-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
Dutch_Celt schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:41:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat als je ooit een conflict hebt met een registrar over je domein en deze geeft de verhuiscode niet af, je in dat geval hoogstwaarschijnlijk kan fluiten naar je domein.
Juridisch staat deze dan nl. niet meer op jouw naam, dus bij de registry (SIDN, ICANN, welke dan ook van toepassing) heb je dan geen poot om op te staan.

Wellicht een puntje om rekening mee te houden.
Goed punt! Een escalatie procedure heeft dan ook weinig nut omdat je naam niet meer als houder ingesteld staat. Het is een klein risico wat je sneller zult oplopen bij kleine partijen dan bij grote partijen, vaak worden de tokens ook automatisch verschaft via het klantenpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 11:21:
[...]

Werk zelf bij een grote registrar en de WHOIS gegevens worden gewoon afgevangen door bots, ( niet van de registrar, maar van de spammers ) Hier kan de registrar niks tegen doen. Je enige optie is dus inderdaad een dienst zoals privacy protect, of een 'spam' adres specifiek voor die domains aanmaken.
Ik denk dat je reageert op het tweede deel van mijn post over Transip. De link verwijst naar een topic over de klantportaal van Transip, niet de Whois. Was niet duidelijk in mijn post. Mijn fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsnaud schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:01:
[...]

Goed punt! Een escalatie procedure heeft dan ook weinig nut omdat je naam niet meer als houder ingesteld staat. Het is een klein risico wat je sneller zult oplopen bij kleine partijen dan bij grote partijen, vaak worden de tokens ook automatisch verschaft via het klantenpaneel.
Ook dat is bij de betere registrars gewoon afgevangen hoor. Bij ons hebben we een checkmark die we plaatsen op die accounts, waardoor het alleen vanaf buitenaf ( whois ) te zien is dat het domein op privacy protect staat, maar in het interne account, staat alles nog op de registrant zijn naam.

Door middel van 1 druk op de knop, kan de registrant in zijn portaal privacy protect ongedaan maken, ( bijvoorbeeld voor een transfer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neokarasu
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:16:
[...]

Ook dat is bij de betere registrars gewoon afgevangen hoor. Bij ons hebben we een checkmark die we plaatsen op die accounts, waardoor het alleen vanaf buitenaf ( whois ) te zien is dat het domein op privacy protect staat, maar in het interne account, staat alles nog op de registrant zijn naam.

Door middel van 1 druk op de knop, kan de registrant in zijn portaal privacy protect ongedaan maken, ( bijvoorbeeld voor een transfer )
Klinkt goed, maar in de praktijk komt een escalatieprocedure juist vaak voor tegen de registrar (of de beheerder die er als tussenhandelaar tussen zit en in het controlepaneel van de registrar kan). Dan heb je als klant nog steeds dikke pech omdat andere providers geen escalatie kunnen starten voor die klant, immers zien zij niet dat dat de eigenaar is.

Heb het helaas te vaak meegemaakt en geef dan ook altijd als advies: zorg dat het op je eigen naam staat in de daadwerkelijke Whois informatie. Niet alleen slechts intern bij een provider/registrar of tussenhandelaar.

In the land of the blind, the one-eyed man is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:02
LankHoar schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:48:
Zou ik een extra email adres kunnen aanmaken en daar mijn registratie op kunnen overzetten, of is het daar nu eigenlijk al te laat voor?
Tuurlijk kan dat, jij bent de baas over je eigen domein en bijbehorende adressen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:48
Bij TransIP kun je jouw gegevens uit de whois verbergen. Volgens mij heet die optie 'Whitelabel' maar ben daar niet helemaal zeker van. Dan zetten zij hun gegevens in de Whois, en ben jij nog eigenaar van het domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
henk1994 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:38:
Bij TransIP kun je jouw gegevens uit de whois verbergen. Volgens mij heet die optie 'Whitelabel' maar ben daar niet helemaal zeker van. Dan zetten zij hun gegevens in de Whois, en ben jij nog eigenaar van het domein.
Ik zie dat zo nergens staan, maar gelukkig hebben ze een erg goede klantenservice, dus die ga ik dan schrijven. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsnaud
Helaas biedt TransIP dit niet aan: https://www.transip.nl/vr...noniem-domein-aan-vragen/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is het raar dat Gmail die mailtjes niet in je spambox neerzet. Bij mij gebeurde dat wel, waar andere spamfilters het vaak lieten afweten. Spammailtjes met titels zoals 'Domain expiration...' kwamen altijd in de spambox terecht. Je kan je Gmail ook opvoeden door op elk spammailtje op het spamicoontje te klikken. Misschien dat dat helpt op den duur.
mgizmo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:56:
Ik doe ook zoiets, maar dan zonder catch-all: ik maak voor elk domein waar ik een webformulier van ga invullen eerst een alias aan op mijn domein dat ik voor registraties gebruik. Bijv tweakers@mijnregdomein.nl en dan pas registreer ik me. Voordeel daarvan is dat je je alias weer kan opheffen als je het zat bent en dat het dan niet toch binnenkomt via catch-all, want dat hoef ik dan niet te gebruiken. Is wel ietsje meer werk want je moet de aliassen ook bijhouden, maar wel beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo

[...]

Ik heb mijn eigen mailservers in beheer. Met rules check ik de to adres header of deze aan bepaalde criteria voldoet en redirect dan de mail naar de mailadressen die gekoppeld zijn aan de mailboxen. Ik gebruik ook een apart domein voor die adressen.

Dus:
*.<voornaam>@domein -> persoon x
*.<voornaam2>@domein -> persoon y
*.<achternaam>@domein -> persoon x + persoon y

Zo ging het laatst fout met Knab bank. Ik had een Visa kaart aangevraagd en ze gebruiken Qander daarvoor als partner... Ik kreeg afgelopen week een mail van een andere handelsonderneming van Qander met bedankt voor een autokrediet. Door het mailadres kon ik Knab hierop wijzen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter

[...]

Inmiddels heb ik Gmail netjes opgevoed :+ en de mailtjes zijn er ook nog max. 1-2 per dag, dus dat scheelt al weer. De afgelopen week is er volgens mij nog maar 1 in mijn inbox terechtgekomen, dus ik boek al vooruitgang.

Eigenlijk wel een goed idee betreft accounts, echter gebruik ik voor mijn persoonlijke mail gewoon een @protonmail.com adres op dit moment. Heb er wel eens over zitten denken mijn eigen domein te gebruiken, maar tot noch toe nog niet gedaan.

Donderdag heb ik een catch all adres aangemaakt bij TransIP en daar tot nu toe nog niets op ontvangen, valt me ook weer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olof2006
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-09-2024
Goede discussie-thread!
Nav mijn ervaringen, hierbij wat suggesties die mij/mijn bedrijf heeft geholpen

Wij maken gebruik van 2 partijen mbt domeinregistraties (TransIP en Siteground). Zowel .com als .nl als .be, ...
Het verschil in spam-problematiek is aanzienlijk.
  • TransIP biedt idd geen privacy-bescherming aan. Zie hun antwoord aan mij onderaan dit bericht
  • Siteground doet het wel. Ze maken gebruik van contactprivacy.com
Resultaat:
  • het emailadres op onze .com domeins bij TransiP wordt overspoeld met spam. Gelukkig dat onze spamfilter (bij ons www.maq2.nl) de meeste eruit haalt. Maar toch.. Bij Siteground niet.
  • heeft ons doen besluiten om met Siteground alle toekomstige domeinregistraties te doen
Suggesties:
  • Zoek een bedrijf die privacy bescherming aanbied, zoals Siteground maar er zijn ook anderen, ook in Nederland. Zo kwam ik dit tegen via google: https://www.yourhosting.nl/domeinnaam-registreren/anoniem/
  • Pas aub op! Bovenstaande voorbeeld is een .com adres. Het meest beruchte spamgevoelig domein. Ik/we hebben (nog) geen ervaring met het registreren van een .NL adres met Siteground (of andere met dergelijke bescherming). Het kan zijn dat de wetgeving in Nederland dergelijke privacy-bescherming niet toestaat. Geen idee
Succes
Olof

Bericht van Transip aan mij:

Beste xxxx,

Ik begrijp dat je graag de gegevens van je WHOIS wil afschermen. Het is bij ons helaas niet mogelijk de gegevens op deze manier af te schermen. De houder van een domein is namelijk ook juridisch verantwoordelijk en eigenaar van het domein en die juridische aansprakelijkheid van de domeinen van onze klanten willen wij (op basis van eerdere ervaring) niet op ons nemen.

De informatie zelf die zichtbaar is is helaas inderdaad nogal uitvoerig. Dit is echter zo bepaald door het overkoepelend register (www.sidn.nl) en mogen wij niet van afwijken. Indien foutieve gegevens worden geregistreerd kan dat zelfs tot gevolg hebben dat zij het domein verwijderen.

Ik wens je een fijn weekend en mocht je nog vragen hebben dan help ik je graag verder.

Met vriendelijke groet,
xxxxx
TransIP BV

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:13
Wat een bullshit. De SIDN laat tegenwoordig ook geen contactgegevens meer zien in de standaard WHOIS. Overige extensies zijn vaak ook, voor een kleine meerprijs, met een vinkje te anonimiseren. Dat TransIP hier niet aan mee doet is gewoon hun keuze.

edit: Ik zie dat de SIDN op hun eigen site wel een volledige WHOIS laat zien. Dat is dan wel weer jammer.

[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 28-12-2017 12:16 ]

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:29

MCP cloud

Op het web sinds 1998

copywizard schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:58:
ik heb een domein bij namecheap.com ook erg tevreden over en heb daar de dienst whoisguard bijgenomen kost een paar cent extra maar dan word je mail adres ge-maskeerd voor spammers/webcrawlers etc...

http://www.whoisguard.com/

weet niet of transip dit ook kan leveren of dat je het zelf via whoisguard kan regelen?

p.s. of zet je domein over naar namecheap?
deze dienst levert mijn *knip* Dit wordt gezien als spam. domeinnaam/hosting gratis.....

Liever geen persoonlijke gegevens in de whois? Kies dan volledig gratis onze anonieme houder.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 28-12-2017 18:16 ]