Vraag

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Ik zoek een?
Mooie soepele smartphone voor veelvuldig dagelijks gebruik.

Wat is je budget?
ongeveer 400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dagelijks smartphone gebruik, browsen, verschillende simpele apps (bank, nieuws etc. geen games) en de batterijduur is zeker van belang (Ik laad hem iedere nacht op maar hij moet echt de dag redden met BT, WIFI enz enz aan). Oja, en ik bel wel een uurtje per dag bijna, en veel whatsappen :+

Wat heb je zelf al gevonden?
Oneplus 3T, al is hij eigenlijk net boven budget
Honor 8, jammer van het ontbreken van de double tap on maar is dit een gemis?

Ik kom van een LG G2 (16 gig en daarna een 32 gig) en ik vond dit een super smartphone,
Het is de eerste die ik langer dan een jaar, en zelfs langer dan 2 jaar heb gehad (nu al 2.5 jaar!)
Hij loopt nu op zn laatste loodjes en het bereik is belabberd geworden inmiddels. Iedere keer als ik wil bellen valt alsnog het netwerk uit en moet ik ophangen en nogmaals bellen. Dit hangt me de strot uit inmiddels.
Ook kuren met de lichtsensor waardoor beeld af en toe niet goed aan springt.
+punten: super batterij, double tap-on, lekker menu met weinig extra zooi.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind een telefoon met extra handigheidjes (zoals de G2 had toen hij uit kwam) een erg leuke plus en ben daar weer naar op zoek. Heb geen massa's geheugen nodig, van mijn huidige 32 gig heb ik nog 6,3 gig over.
Ik heb een S2 gehad en daarna een S4 maar die heb ik na 3 dagen aan de vrouw gegeven. Waardeloze interface en geen verschil tussen de S2 en S4 behalve de euro's en dus totaal op afgeknapt.
De Honor spreekt me erg aan maar de gimmick van de glazen achterkant is leuk maar ik heb er toch een bescherming overheen... IR is wel mooi meegenomen (al gebruik ik het bijna niet) en hij is wat goedkoper.
echter... ga ik niet denken had ik maar de 3T genomen?.... ik ben een knop aan de achterkant gewend maar is een FPscanner op die plek handig??
Ik heb an sich geen flagship nodig voor mijn gebruik maar ik wil hem weer langere tijd gaan gebruiken dus een semi/china-flagship vind ik dan weer interessant 8)

Vergeet ik nog interessante telefoons?
Ik wil wel gewoon de appstore etc hebben en moet gewoon een kwalitatief goed product zijn.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Beste antwoord (via DRuw op 19-04-2017 13:50)

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 17:52
Ik heb de OP3, fijnste toestel tot nu toe. 6GB RAM, OLED scherm goede bouwkwaliteit en zeer snel met updates. Ik zou zeker gaan voor OP3T met grote batterij moet je makkelijk de dag doorkomen en als dat niet lukt. Kun je met DASH charge binnen een half uur 40/50 procent erbij laden. Vingerafdruk scanner aan de voorkant is veel handiger kan je hem unlocken als hij op tafel ligt. Verder heb je met de OP3 gewoon een kale Android versie met goede toevoegingen. De OP3T is volgens mij in alles een beter toestel dan de Honor 8.

[ Voor 30% gewijzigd door BlacKstaR- op 06-04-2017 22:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 17:52
Ik heb de OP3, fijnste toestel tot nu toe. 6GB RAM, OLED scherm goede bouwkwaliteit en zeer snel met updates. Ik zou zeker gaan voor OP3T met grote batterij moet je makkelijk de dag doorkomen en als dat niet lukt. Kun je met DASH charge binnen een half uur 40/50 procent erbij laden. Vingerafdruk scanner aan de voorkant is veel handiger kan je hem unlocken als hij op tafel ligt. Verder heb je met de OP3 gewoon een kale Android versie met goede toevoegingen. De OP3T is volgens mij in alles een beter toestel dan de Honor 8.

[ Voor 30% gewijzigd door BlacKstaR- op 06-04-2017 22:02 ]

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Dashcharge of een van de andere snellaad namen maakt bij mij niet veel uit. Ik zou het hooguit in de auto gebruiken want als je ergens bent heb je de speciale lader toch niet bij je. Snachts hangt hij toch de hele nacht in de lader dus mag hij er best een paar uur over doen... Maargoed, voor de rest goeie punten:)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Waarom zitten de LG G4 en G5 niet in je resultaten als mogelijke keuze (of andere LG telefoons)?
Je bent erg blij met je G2 geef je aan, en in de pricewatch sorterend op jou budget hebben zij ook keuze.
categorie: Smartphones

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb begrepen dat de accu er niet op vooruit is gegaan met de G4 en G5.
Ook zou ik graag een wat actueler toestel aanschaffen als ik nu toch bezig ben, de G4 en G5 zijn er al een aardige tijd en volgens mij zijn voor een gelijkwaardig bedrag de honor en Oneplus (okee iets duurder) wel een stukje "moderner"..