[Golf] The Masters 2017

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:22
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bi94HVa.jpg?1

Ik ben helemaal geen golf fan en ik kijk eigenlijk nooit golf. Maar sinds enkele jaren zit ik jaarlijks als het april is toch klaar voor The Masters Tournament. Er is iets magisch aan die perfecte grasvelden, (met wat geluk) prachtig weer, strakke regie en oude traditie. Het is bijna een soort Zen TV en vaak ook nog eens spannend.

Vorig jaar gaf de 2015 Masters kampioen, Jordan Spieth, heel verrassend in de laatste ronde een grote voorsprong van 5 slagen op hole 9 weg. De Brit Danny Willet kon zo als eerste Europeaan in de 21ste eeuw The Masters winnen.

De grootste kanshebbers zijn volgens de voorspellingen:
  • Jordan Spieth
  • Rory McIlroy
  • Justin Rose
  • Rickie Fowler
De nummer 1 van de wereld ranking, Dustin Johnson, is uitgevallen met een blessure.

Dit jaar hebben ze een leuke nieuwe gimmick voor de tv kijkers: Trackman. Bij de tee shot (eerste slag op een hole) laten ze een gele lijn zien met enkele statistieken zodat de bal goed te volgen is en je een beetje weet krijgt van wat nu een goede en slechte slag is.

Waar te zien?
De Masters zijn trouwens te zien op het open kanaal van Ziggo (hoewel niet altijd live, vaak samenvattingen).
Of via de betaalde Ziggo Golf Stream (die is echter ook niet helemaal live (10 minuten achter?)

Waar ik echter van op keek is dat The Masters gewoon gratis te zien is via de CBS Sports website: http://www.cbssports.com/golf/masters/live/
Je moet wel net doen als of je uit Amerika komt. Dat kan simpel via een VPN. De stream die je wilt bekijken is volgens mij de "Amen Corner".

Ik ben benieuwd of er nog andere Tweakers zijn die The Masters ook kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:50
Al sinds "sportnet" :)
Heeft de bbc trouwens ook geen samenvattingen? Daar keek ik vroeger altijd, maar de laatste jaren hadden die geen live rechten meer meen ik. Daar was intern toen nogal wat discussie over dacht ik, dus misschien is dat nu ook alweer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Carnoustie schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:59:
Al sinds "sportnet" :)
Heeft de bbc trouwens ook geen samenvattingen? Daar keek ik vroeger altijd, maar de laatste jaren hadden die geen live rechten meer meen ik. Daar was intern toen nogal wat discussie over dacht ik, dus misschien is dat nu ook alweer anders.
Dit jaar wel. Alleen niet de eerste rondes. Pas vanaf zaterdag volgens mij:
http://www.tvgids.nl/golf-the-masters/programma/22482555/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Lekker supporteren voor Thomas Pieters. :)B

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
azz_kikr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 22:32:
Lekker supporteren voor Thomas Pieters. :)B
Die ging ontzettend goed met -5. Helaas deze ronde met 0 geëindigd.

edit: die Hoffman kwam ook effe uit het niks gisteren, meteen -7. Ik ben benieuwd naar vandaag.

Dag 2: Danny Willet begint echt rampzalig aan hole 1.

Thomas Pieters gaat goed nu. Staat gedeeld eerste.

[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 07-04-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Daar sie, piters mee aan de leiding!

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:41
BBC2 samenvatting, moeilijke baan hoor!
Edit, comma:-)

[ Voor 18% gewijzigd door TakeAway op 08-04-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Spannend. Het zit nu nog dichter bij elkaar als het zo blijft. Spieth kruipt langzaam naar de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Blijft prachtig om te zien. Zijn jullie zelf ook golfers? Het lijkt me een heel rare sport om te kijken als je het zelf niet doet.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Boudewijn schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 23:19:
Blijft prachtig om te zien. Zijn jullie zelf ook golfers? Het lijkt me een heel rare sport om te kijken als je het zelf niet doet.
Ik golf niet. Als ze het bijvoorbeeld over de clubs hebben, dus de ... Iron, heb ik totaal geen beeld van hoe ver zoiets nu slaat. Maar ondanks het gebrek aan kennis en ervaring blijft het machtig mooi om te zien. De basis ken ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Boudewijn schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 23:19:
Hier wel een golfer, het lijkt makkelijk als je het ziet, tot je op de baan staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
TakeAway schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:08:
[...]

Hier wel een golfer, het lijkt makkelijk als je het ziet, tot je op de baan staat ;)
Vooral op Augusta. Het hoogte verschil is daar gigantisch, maar dat zie je op de TV niet zo meteen: http://www.golf.com/tour-...-changes-augusta-national

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
Ja echt bizar, de moeilijkheid van de baan is ook wel te zien aan de score. Wist ook niet dat het hoogte verschil zo groot is daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Prachtig weer voor de slotdag. Het ligt dicht bij elkaar. Ik denk dat je er pas bij de laatste 4/5 holes iets zinnigs over kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TakeAway schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:08:
[...]

Zeker. Blijft heel knap als ik zie wat deze mannen structureel slaan en wat jij (nou ja denk ik) en ik (weet ik) doen...

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Wat is dit spannend. Zonde van die matige dag van Pieters gisteren. Maar hij kan nog steeds winnen.

Super vet net die hole in one van Kuchar. Mooi dat hij die bal aan dat jochie geeft.

Er zijn er nog denk ik nog 7 die het kunnen winnen waarvan het tweetal Rose en García 'm alleen nog maar kunnen verliezen.
Pagina: 1