Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

ik ben bij mij werkgever bezig om in excel een rittenplanning voor transport te moderniseren nu ben ik best handig en creatief maar ik vroeg me af of dit mogelijk is,

Ik wil als ik een knop om iets te mailen dat deze mail automatisch te mailen naar desbetreffende email adres

dit gaat dan bijvoorbeeld om een Rittenlijst of Vrachtbrief

Enig idee hoe ik dit op kan lossen ons bedrijf is te eigenwijs om Outlook te gebruiken dus standaard vba word lastig en ik ben nog lerende in VBA

ik heb de beschikking tot lotus notes social edition 9.0 of 9.5 een van de 2 en excel 2013

Groetjes Sham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronenmon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:39
Hoi Bram,

Kijk eens op de website van www.spam.nl , daar staan ongetwijfeld wat voorbeelden die je aan kan passen.

Succes,
(Andere) Ron.

Modbreak: zonder directe link naar relevante content is dit niet meer dan spam, ook als je zegt dat je een andere Ron bent.

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 06-04-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk of je een shell commando af kunt trappen waarmee je een lotus notes mail componeert, evt met attachment.

En verder zou kk je werkgever met klem willen adviseren om Excel los te laten. Dat is een spreadsheet, geen applicatie. Wat je nu doet loopt op een gegeven moment uit de klauwen qua groote, onderhoudbaarheid en beheerbaarheid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle

ik snap je maar als je onze it afdeling zou zien ga je huilen geloof me en enigste wat ik probeer te doen is mijn eigen werk makkelijker te maken met de riemen die we hebben

ik ben geen it'er ik ben een ass.transportplanner

wel een grote hobbyist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronenmon
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:39
Nogmaals poging, vorige bericht is als spam beoordeeld maar geloof me dat op de website van Ron de Bruin talloze voorbeelden staan voor gebruik van VBA in Excel om email vanuit excel automatisch te generen en automatisch te verzenden (naar Lotus Notes of Outlook). Voor de vorm een direct link naar een van de voorbeelden http://www.rondebruin.nl/win/s1/notes/notes4.htm/ Mocht het weer als spam worden beoordeeld heb ik m'n best gedaan.... 8)7

Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gefixt en ze zijn helemaal happy op het werk Thnx voor de reply's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:17:
Het is gefixt en ze zijn helemaal happy op het werk Thnx voor de reply's
Kan je - voor 'future you' - nog even aangeven hoe je het nu hebt opgelost?

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Door de macro's van Ron de bruin gebruiken en deze zodanig aantepassen zodat je de VARecipent veranderd en met html code de body maakt voor de mail kan je per Item die je wilt verzenden een macro maken ik heb hiervoor een userform gemaakt die de activesheet verstuurd ipv activeworkbook dus select BV MAANDAG verzenden naar transporteurs verstuurd de planning die gemaakt is in excel door naar de alle vervoerders door ze eerst te converteren naar pdf dan als attachement verzenden het is misschien niet het beste code maar wel te gebruiken en de aankomende tijd zal ik de code samen met een maat van mij proberen te verkleinen en te optimaliseren

Als iemand het niet begrijp Gewoon een PM sturen

alsnog bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:13:
Als iemand het niet begrijp Gewoon een PM sturen
Het zou (enigszins) begrijpbaar zijn als je punten gebruikte en zinnen maakte met hoofdletters aan 't begin i.p.v. één zin die maar doorratelt ;)

Verder zou 't handig zijn als je de gebruikte code (desnoods 'ge-anonimiseerd') postte; vandaag-of-morgen is Ron's site uit de lucht of verandert de url en kunnen mensen die in de toekomst, middels een google-opdracht of middels het zoeken hier op het forum, op je topic stuiten met eenzelfde probleem nog niet de relevante informatie vinden die jou uit de brand geholpen heeft ;) (Zie ook https://xkcd.com/979/ )

[ Voor 88% gewijzigd door RobIII op 11-04-2017 15:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1