Installatie Private Firewall onmogelijk in Win10 - V1703

Pagina: 1
Acties:
  • 1.350 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09-2023
Is er wellicht hier iemand die hetzelfde probleem ervaren heeft en daar een oplossing voor gevonden heeft?
PF V7.0 werkte bij mij naar behoren bij de Win10 V1607 echter na de update naar V1703 vandaag wordt deze niet meer geinstalleerd.
Krijg hier de foutmelding:

PrivateFirewall Ndis Filter Installer
Error Code 0x80170002

Gezien de ontwikkeling van PF momenteel gestopt is is het niet mogelijk om bij de maker ervan te rade te gaan. Vandaar mijn oproep hier.

Hopenlijk heeft iemand hier een oplossing...

Gt. Hanzo

Beste antwoord (via Hanzo op 08-04-2017 10:38)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hanzo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:58:
... Het hoofdprogramma wordt gewoon niet meer uitgevoerd/kan niet meer worden uitgevoerd.
Dat zei ik toch? Het programma gaat uit van de windows 8.1 NDIS protocolstack. De windows 10 NDIS protocolstack is in build 1703 ingrijpend gewijzigd, dus privateFirewall kan niet meer "praten" met de NDIS protocol stack van windows 10 (build 1703). Ook al zou je het programma kunnen starten zonder foutmeldingen, het gaat z'n werk niet meer doen. Want dat "praten" met de NDIS protocol stack is de enige essentiële functie van een firewall

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hanzo schreef op donderdag 6 april 2017 @ 17:35:
...Gezien de ontwikkeling van PF momenteel gestopt is is het niet mogelijk om bij de maker ervan te rade te gaan...
Waarom zou je voor je eigen veiligheid een product willen gebruiken wat zichzelf niet eens kan installeren?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo
Omdat het altijd perfekt werkte totdat ik gisteren de nieuwe OS versie erop zette.
Waarom zou ik iets veranderen als het altijd goed zijn werk heeft gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
..omdat het niet meer wordt ontwikkeld/ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
We willen een veiligeidsprodukt, zoals een firewall,

en kiezen dan iets dat zijn laatste update had om het geschikt te maken voor windows 8.1

Ja, dan ben je toch wel heel raar bezig.

Tip. De ingebouwde firewall van windows zelf is ook erg goed. Niet dat deze veel hoeft te doen, want de meeste mensen zitten tegenwoordig achter een router en deze heeft ook een firewall functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo
Kritiek leveren is makkelijk ... maar kom eens met een oplossing zou ik zeggen ...
Velen hier gebruiken nog Windows XP ..... terwijl er veiligere OS'sen zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Windows 10 Support
For those experiencing challenges installing/operating Privatefirewall on Windows 10 (either via upgrade or new system), consider the following:

- Uninstall Privatefirewall. Reboot system.
- Apply right mouse to Privatefirewall installer 7.0.30.3 and select Run as administrator. Install and reboot.

Privatefirewall is not formally certified for Windows 10, but in most cases, it will operate as expected on Windows 10 systems. In others, it may be necessary to specify the Win 8 compatibility setting. To do so, go to Start, All apps, Privatefirewall 7.0, apply right mouse and select Properties, Select Compatibility tab, check Compatibility mode checkbox "Run this program in compatibility mode: Windows 8". Click Apply. Restart system.
https://www.privacyware.com/PF_support.html
Dit al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Vorkie op 07-04-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:12
Hanzo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:15:
Kritiek leveren is makkelijk ... maar kom eens met een oplossing zou ik zeggen ...
Supported software gebruiken is ook makkelijk. Lekkere dooddoener zo.

Het lijkt me imo logisch dat je met security software op een supported config wil draaien. Anders is de zekerheid die je van security software wilt hebben niet meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:11
Kritiek leveren is hier vrij logisch, er wordt op GoT een bepaalde inzet verwacht bij het openen van een topic waarin je bijv. aangeeft wat je zelf al allemaal geprobeerd hebt om het issue op te lossen. Dit komt echter in je post(s) totaal niet naar voren.

Daarnaast probeer je een "oud" programma te draaien op een nieuw OS, zeker bij beveiligingsproducten zoals firewalls en virusscanners is de kans vrij groot dat applicaties geupdate moeten worden na de komst van een grote OS update. Verder is het draaien van beveiligingssoftware die niet meer geupdate wordt sowieso nooit aan te raden, ook in beveiligingssoftware kunnen lekken zitten en als deze niet (meer) opgelost worden is het gewoon onveilig om dit soort software nog te gebruiken. Dat het altijd gewerkt heeft is leuk, maar ooit moet er afscheid genomen worden van legacy producten.

De kans is groot dat de oplossing die je zoekt er niet is. Wat je nog wel kan proberen is wanneer je voor de installatie van 1703 Private firewall niet gedeïnstalleerd hebt, deze eerst volledig te deinstalleren (mogelijk moeten hiervoor handmatig DDL's e.d. unregistred en verwijderd worden) en daarna een herinstallatie proberen. Als dat niet werkt is de kans groot dat je toch echt zal moeten wachten op een update van de maker, of om een andere firewall oplossing te gaan zoeken. Ik kan het niet mooier maken voor je dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Craven schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:24:
[...]

Supported software gebruiken is ook makkelijk. Lekkere dooddoener zo.

Het lijkt me imo logisch dat je met security software op een supported config wil draaien. Anders is de zekerheid die je van security software wilt hebben niet meer aanwezig.
Precies dat zeg ik.

Misschien vond je het leuk, dat privatefirewall gedoe waar je van alles kan instellen, maar het geeft je wel een elevated-beschermingsgevoel dat nu juist NIET aanwezig is.

Misschien dat heel wat "aanvallen" bij jouw voorkomen zijn. Niet door dat programmatje, maar door de firewall in je router.

Als je een specifieke bescherming wil, die door PF geboden kan worden, maar niet door je router of windows firewall, geef dan aan welke dat is.
Hoe dan ook zal je een ondersteund en up-to-date programma nodig hebben als je echt bescherming wil. Want PF is nu een lege huls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo
@ ThaNetRunner
Ja daar ben ik mee aan de slag geweest, echter zonder resultaat. Bedankt voor het meedenken !!

@ Craven
Zoals al eerder hier aangegeven draaide het tot en met de voorlaatste versie van Windows (1607) nog als een zonnetje.

@DennisM & Reepje
Alles al (meerdere malen) gedeinstalleerd en opnieuw erop gezet maar krijg steeds dezelfde foutmelding waardoor het programma het laat afweten. Het hoofdprogramma wordt gewoon niet meer uitgevoerd/kan niet meer worden uitgevoerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hanzo schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:58:
... Het hoofdprogramma wordt gewoon niet meer uitgevoerd/kan niet meer worden uitgevoerd.
Dat zei ik toch? Het programma gaat uit van de windows 8.1 NDIS protocolstack. De windows 10 NDIS protocolstack is in build 1703 ingrijpend gewijzigd, dus privateFirewall kan niet meer "praten" met de NDIS protocol stack van windows 10 (build 1703). Ook al zou je het programma kunnen starten zonder foutmeldingen, het gaat z'n werk niet meer doen. Want dat "praten" met de NDIS protocol stack is de enige essentiële functie van een firewall

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 17:51:
[...]

En als toevoeging, de applicatie lijkt dan te werken en je hebt dan de Windows Firewall uit staan en hebt helemaal geen firewall functionaliteit meer.

Daarnaast is het een gruwel om een "beveiligingsproduct" te gebruiken waar geen updates meer op komen.

Overigens is de vraag hoe je een beveilingsproduct serieus kan nemen wanneer ze op de Site Adobe Flash hebben draaien 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Wim-Bart op 07-04-2017 18:15 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-05 16:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er is meerdere malen een oplossing genoemd... producten gebruiken die nog wel ondersteuning hebben.
Ook die mensen gaan, als men een topic start over problemen met hun verouderde OS, het advies krijgen om over te stappen op een wel ondersteund OS. :)

Ontopic:

Welke unieke features van Private Firewall gebruik je nu, wat de built-in Firewall van Windows 10 niet heeft?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Wim-Bart schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:03:
[...]

En als toevoeging, de applicatie lijkt dan te werken en je hebt dan de Windows Firewall uit staan en hebt helemaal geen firewall functionaliteit meer.

Daarnaast is het een gruwel om een "beveiligingsproduct" te gebruiken waar geen updates meer op komen.
Als je met gruwel bedoelt dat het niet veilig is omdat ontdekte fouten niet meer opgelost worden dan ben ik het volledig met je eens.

Zo hoorde ik laatste over een firewall appliance van Cisco in actief gebruik. De meest recente software voor die firewall stamt uit 2004! Deze is nog in gebruik 'omdat hij het nog doet'. Wat voor veiligheid verwacht je daar dan nog van?

1 ding weet ik wel ik ga niemand helpen om niet meer ondersteunde veiligheidssoftware/hardware aan de praat te krijgen. Er hangt al genoeg troep aan het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Anoniem: 63072 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 18:16:
[...]

Als je met gruwel bedoelt dat het niet veilig is omdat ontdekte fouten niet meer opgelost worden dan ben ik het volledig met je eens.

Zo hoorde ik laatste over een firewall appliance van Cisco in actief gebruik. De meest recente software voor die firewall stamt uit 2004! Deze is nog in gebruik 'omdat hij het nog doet'. Wat voor veiligheid verwacht je daar dan nog van?

1 ding weet ik wel ik ga niemand helpen om niet meer ondersteunde veiligheidssoftware/hardware aan de praat te krijgen. Er hangt al genoeg troep aan het internet.
Jij begreep me 100% :-)

En mensen met XP/Vista/Windows 7/2003/2008(R2) issues loop ik ook met een grote boog omheen of het moet betaald worden :9

[ Voor 8% gewijzigd door Wim-Bart op 07-04-2017 18:20 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Er moet inderdaad een wel erg speciale feature in deze firewall zitten wil je die nog gebruiken nadat de ontwikkelaar ermee gestopt is, iets wat geen andere (gratis) firewall kan.
TS: Je kan downgraden en een oudere (minder veilige) Windows draaien met een oude (minder veilige) firewall, grote kans dat een standaard Windows 10 installatie met alle updates en Windows Firewall veiliger is in dat geval.
Advies is dus: 'verspil' je tijd niet aan software die geen ontwikkelaar meer heeft voor beveiliging en kijk verder naar een alternatief of belangrijker: of je een 3rd party firewall nodig hebt?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzo
@ Brahiewahiewa

Bedankt voor je duidelijke uitleg, nu begrijp ik het hoe en waarom het niet meer funtioneert.
Dit was in je eerste artikel nl niet duidelijk. Niet iedereen hier, is van alles op de hoogte en weet alles en overal van ... :)

Uiteraard gebruik ik de nieuwe Firewall nu, maar ik was gewoon geirriteerd waarom PF niet meer werkte.

Voor alle anderen: bedankt voor jullie zegje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzs
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-05-2021
Private firewall werkt in Windows 10 versie 21H1

Hoe installeer je Private Firewall in je Windows 10 versie 21H1 en lager. Heel simpel, verwijder Private Firewall eerst via de officiële weg in > configuratie scherm > Programma's > Programma's verwijderen > Privatefirewall 7.0 start opnieuw op. Ga naar >Verkenner> Klik Driver(C:) (waar Windows is geïnstalleerd) > Search(zoeken in lokale schijf)> type Privatefirewall(let op aan elkaar) alle niet gede-installeerde bestanden worden zichtbaar > verwijder alle bestanden > conflict met tee tot drie bestanden blijven achter, Klik met de rechter muisknop op dat bestand > Eigenschappen > Beveiligd > Geavanceerd > Wijzigen > Geavanceerd > Nu zoeken(zoek je @live account), u wordt nu eigenaar van de bestanden die u niet kunt verwijderen, klik op > Toepassen > (sluit met) oké. Klik vervolgens weer met de rechter muisknop op het niet te verwijderen bestand en verwijder hem, het bestand blijft staan maar u zult geen foutmelding krijgen sluit alles doe de zoek optie Privatefirewall opnieuw en u zult geen bestanden meer treffen. ga naar prullenbak zoek Privatefirewall.exe of download via MajorGeeks. Ga naar Windows defender > Virus en beveiliging > Instellingen beheren > Uitsluitingen Toevoegen of Verwijderen > Een uitsluiting Toevoegen > Bestand > en zoek naar de Download Privatefirewall.exe Ga naar de Download en installeer opnieuw...

Het werkt.!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nee, het installeert. Of het werkt is nog maar de vraag. Grote kans dat de executable alleen maar rondjes om zichzelf loopt te draaien en er niet in slaagt om ook maar één ip pakketje te inspecteren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:00

TheVMaster

Moderator WOS
Daarnaast vraag ik mij af waarom je een 4 jaar oud topic zou willen kicken :+

Dat is niet nodig, dus Ik gooi hem op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.