Upgrade advies PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jvork
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-11-2021
Mijn ruim 5 jaar oude PC werkt nog prima voor Office en dagelijks gebruik. Alleen bij spelletjes begint het beeld te haperen. Nu speel ik niet vaak spelletjes, maar dit stoort mij toch.

Mijn vraag:
1. is het zinvol om de grafische kaart te upgraden of ontstaat er dan een andere bottle neck (processor of geheugen)?
2. Welke kaart adviseren jullie?

Grafische kaart: Asus 1GB D5 X EA HD6850
Moederbord: Asus P*Z68-V LE
Processor: i5-2500
Geheugen: D3 8GB 1333-999

Beste antwoord (via jvork op 07-04-2017 16:33)

Verwijderd

https://gyazo.com/95af8ffca023bccd457c77abb52f42e8

De tool werkt bij mij wel gewoon. Zie bovenstaande afbeelding. Je processor voldoet in ieder geval ruimschoots vergeleken met de recommended requirements.

Je RAM zit op het minimum, dus precies 8 GB. Ik verwacht persoonlijk dat een betere graphics card je het beste resultaat opleverd gezien die toch wel erg oud is.

Een kaart als:
pricewatch: Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 4G

Zou in dat geval al meer dan ruimschoots moeten voldoen. Vraag is alleen of je er verder nog wat qua gaming mee van plan bent want dan zou eventueel een 470 ook nog geen hele slechte overweging kunnen zijn.

pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dat ligt dan natuurlijk aan het specifieke spel, de settings, en de resolutie.

Alle drie geef je niet, dus dan wordt het moeilijk.
Als gokje: grafische kaart is de zwakste dus een sterkere kan een hele verbetering brengen.

• genesis1650
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-02 09:23
wat is je budget?
welke spelletjes loop je op vast?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Misschien heb je hier wat aan?
Nieuw systeem of oud systeem upgraden (budget 500 euro)
Dat is waarschijnlijk een beetje hetzelfde probleem afhankelijk wat je doet.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

@genesis1650 Gefeliciteerd!

@jvork Welke voeding gebruik je?

• jvork
Oké, jullie hebben meer info nodig. Het wordt grondig aangepakt ;)

Spel is Tacx Trainer software 4: een programma gekoppeld aan mijn fietstrainer waarmee ik in virtuele werelden kan fietsen. Resolutie 1920 x 1200 minimale kwaliteitsinstellingen, geen schaduw etc. Wanneer ik dan de bocht omga schokt het fietsertje. Dat verloopt op snellere PC's vloeiend.
Tacx heeft een testprogrammatje om vast te stellen of je PC voldoet, maar dat werkt niet.......

Budget € 250

Voeding OCZ ZS550W
SSD 128GB 175/415 M4

Hoop dat dit voldoende info is.

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

https://gyazo.com/95af8ffca023bccd457c77abb52f42e8

De tool werkt bij mij wel gewoon. Zie bovenstaande afbeelding. Je processor voldoet in ieder geval ruimschoots vergeleken met de recommended requirements.

Je RAM zit op het minimum, dus precies 8 GB. Ik verwacht persoonlijk dat een betere graphics card je het beste resultaat opleverd gezien die toch wel erg oud is.

Een kaart als:
pricewatch: Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 4G

Zou in dat geval al meer dan ruimschoots moeten voldoen. Vraag is alleen of je er verder nog wat qua gaming mee van plan bent want dan zou eventueel een 470 ook nog geen hele slechte overweging kunnen zijn.

pricewatch: MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G

• jvork
Bedankt pcartigny, hier heb ik wat aan. Ook bedankt voor de Tacx gegevens, blijkbaar wordt het bij mij geblokkeerd?
Gezien de reviews ga ik voor de 470, dan kan ik voorlopig vooruit.
Met vriendelijke groet,
Jacques
Pagina: 1