Prijsverhoging online.nl, opzeggen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.452 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik neem aan dat dit wel onder contractbreuk valt toch?

De prijs van het abonnement in het geval van een familielid van mij gaat van 25 naar 28,50 euro per maand.

Kan gewoon opgezegd worden toch?
De online.nl site meldt daar in ieder geval niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:32

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03

Mentalist

[avdD]

Soldaatje schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:13:
Ik neem aan dat dit wel onder contractbreuk valt toch?

De prijs van het abonnement in het geval van een familielid van mij gaat van 25 naar 28,50 euro per maand.

Kan gewoon opgezegd worden toch?
De online.nl site meldt daar in ieder geval niks over.
Dat is een verhoging van 14% en dat is ruim meer dan de inflatie dus normaliter wel.

Maar een tip: als het betreffende familielid eigenlijk geen zin heeft in het gedoe, bel dan de helpdesk om beklag te doen over de prijsverhoging en op te merken te overwegen op te zeggen. Bij een aantal providers krijg je dan een aanbod om b.v. een jaar prijsverhoging terug te krijgen of om het contract met een jaar te verlengen tegen de huidige prijs. Of een gratis WiFi-repeater of ander cadeautje. Dan zit je er weer een jaar aan vast, maar dan wel voor de huidige prijs.

Wil je familielid juist wel opzeggen, wees dan voorbereid op een gesprek met de helpdeskafdeling "retentie" die een dergelijk aanbod gaan doen om de klant vast te houden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
We beginnen wel met een mailtje.
Onze eis is zelfde prijs houden of opzeggen, geen cent meer.
Ben benieuwd of er nog anderen hier gaan opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:04
Soldaatje schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 12:41:
We beginnen wel met een mailtje.
Onze eis is zelfde prijs houden of opzeggen, geen cent meer.
Ben benieuwd of er nog anderen hier gaan opzeggen?
Dreigen en eisen helpt natuurlijk niet, bel gewoon even op en zeg dat je een goed aanbod wilt en dat je anders in je recht staat om het eenzijdig op te zeggen.

Uiteindelijk verhogen ze de prijs niet voor niets, het is niet meer kosten dekkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 11:34
GrooV schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:08:
Uiteindelijk verhogen ze de prijs niet voor niets, het is niet meer kosten dekkend
De bonus van de directeur en management is niet meer hoog genoeg.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
GrooV schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:08:
[...]

Dreigen en eisen helpt natuurlijk niet, bel gewoon even op en zeg dat je een goed aanbod wilt en dat je anders in je recht staat om het eenzijdig op te zeggen.

Ik ga niet ook nog eens telefoonkosten maken.
Ze reageren maar op mijn mail of contactformulier.

In het verleden heeft eisen en dreigen anders heel goed gewerkt bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Soldaatje op 07-04-2017 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 16:39
Je kunt gewoon opzeggen , ook al was het maar 50 cent b.v de verhoging.
Wellicht dat ze je een aanbod doen korting voor x aantal maanden.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Opzeggen, hoe dan ook. Kies dan een goede provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:50

slaay

Natuurbeleven.com

dutchinteldude schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:52:
Je kunt gewoon opzeggen , ook al was het maar 50 cent b.v de verhoging.
Wellicht dat ze je een aanbod doen korting voor x aantal maanden.
Tegenwoordig staat er steeds vaker in de algemene voorwaarden dat een jaarlijkse prijsverhoging op basis van de inflatie geen reden voor opzeggen is. Dus je kan niet altijd bij een prijsverhoging zomaar opzeggen.

Wel vreemd dat Online.nl niet netjes op https://www.online.nl/prijswijziging/ vermeldt dat klanten kunnen opzeggen per datum prijsverhoging.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Als je langer dan een jaar bij een provider zit, kan je per maand opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
vincedd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:24:
Tenzij je een twee-jaar contract hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
Dan word het na 2 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Soldaatje schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:22:
[...]

Heb je ook een belabo?
Verbeterde klantenservice
We hebben een onbetaald servicenummer geïntroduceerd;
Heb je Bellen van Online.nl? Dan kan je met je vaste telefoon gratis bellen met de klantenservice via nummer 1200.
Dat telefoonnummer was wel goed verstopt. Op https://www.online.nl/klantenservice/contact/ staat het niet. :X
slaay schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:03:
[...]

Tegenwoordig staat er steeds vaker in de algemene voorwaarden dat een jaarlijkse prijsverhoging op basis van de inflatie geen reden voor opzeggen is. Dus je kan niet altijd bij een prijsverhoging zomaar opzeggen.
Klopt als een bus. Dat is wel beperkt tot inflatiecorrecties overigens, een aanbieder mag niet in de AV zetten dat ze de prijs naar eigen inzicht maar lukraak mogen verhogen.
Wel vreemd dat Online.nl niet netjes op https://www.online.nl/prijswijziging/ vermeldt dat klanten kunnen opzeggen per datum prijsverhoging.
Zeer curieus.
vincedd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:24:
Klopt. (uitgezonderd 2-jarige contracten) Maar bij een prijsverhoging (of andere nadelige wijzing in je abo) anders dan een in de AV beschreven inflatiecorrectie kan het dus ook voor je contract is afgelopen en daar gaat het in dit geval om.
LordSinclair schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:11:
[...]

De bonus van de directeur en management is niet meer hoog genoeg.
Meestal meer een kwestie van wat de gek ervoor geeft. Een prijsverhoging kost X klanten maar verhoogt de marge met Y. Als er onder de streep meer overblijft na een prijsverhoging voeren ze hem door. De echte smeerlappen verhogen alleen de prijzen van bestaande abonnementen. Voor nieuwe klanten introduceren ze nieuwe abonnementen met een lagere prijs en zetten zo een soort abonnementencarrousel op.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:03
Mijn broer had ook nog een jaarcontract bij Online en heeft gewoon kunnen opzeggen. Ze probeerde wel de resterende termijnen in rekening te brengen!? Maar na gebeld te hebben is dat ook gecorrigeerd en kan hij gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Mediacj schreef op zondag 9 april 2017 @ 18:38:
Mijn broer had ook nog een jaarcontract bij Online en heeft gewoon kunnen opzeggen. Ze probeerde wel de resterende termijnen in rekening te brengen!? Maar na gebeld te hebben is dat ook gecorrigeerd en kan hij gewoon weg.
Dan zou ik de rekeningafschriften in de gaten houden. Dingen die handmatig worden gecorrigeerd gaan naar mijn ervaring uitzonderlijk vaak mis.

En nog veel curieuzer dat ze de resterende termijnen in rekening probeerden te brengen. Blijkbaar vergeten ze niet alleen om naar buiten toe de mogelijkheid tot opzeggen te communiceren maar is de interne memo ook niet verzonden.. Een helpdesktruus kan dan niet anders dan "klant wil voortijdig opzeggen, voldoe per onmiddelijk alle resterende termijnen" aanvinken.

[ Voor 19% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2017 18:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Soldaatje schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 14:22:
[...]

Ze reageren maar op mijn mail of contactformulier.

In het verleden heeft eisen en dreigen anders heel goed gewerkt bij mij.
*knip*. Houden we het wel even netjes?

[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 10-04-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
*knip*
Het is simpelweg contractbreuk van Online.nl zijn kant, niet de mijne.
Daarnaast behandelt Online ons al een tijdje niet helemaal fris, dus er zit wat oud zeer bij ja.
Hoewel ik het wel met je eens ben dat het goedkoopste provider van Nederland was mag dit in Nederland niet een reden mag zijn om opgelicht of genaaid te worden.

Dus om een lang verhaal kort te houden; er is niks mis mee met eisen waar je recht op hebt, en anders dreigen met maatregelen. Want als ik dat niet had gedaan, had ik sowieso gewoon moeten betalen.

(Het ging om een situatie waarbij een adsl-lijn geen signaal kreeg na start abonnement, toen hebben we voor de weken dat het niet werkte het geld terug gevraagd en gekregen.)

Maar goed, ik had die laatste zin beter niet zo kunnen neerzetten, of het meteen wat beter uitleggen, dat snap ik. :)

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 10-04-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op Tweakers is het wel de bedoeling om eerst wat eigen inzet te tonen, aangezien je openingpost al heel erg karig is en de rest van de reacties ook niet uitblinken in kwaliteit. Zet ik hier een slotje op.

Neem contact op met Online en komen jullie er dan nog niet uit, maak dan even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.