Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Janssen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07-2018
Ik heb nog niet zo lang geleden een HP Pavilion notebook aangeschaft. Programmatuur geïnstalleerd zonder noemenswaardige problemen.

Enige probleem: het inloggen om 'in mijn laptop' te komen. Op enig moment heb ik een wachtwoord ingesteld ter beveiliging. Ik weet heel goed welk wachtwoord dat is en ik weet ook dat ik het foutloos ingeef, maar ik kom er heel moeilijk in. Meestal heb ik na het starten of herstarten minstens 20 tot 30 pogingen nodig. Steeds krijg ik de melding dat het wachtwoord onjuist is, maar zoals gezegd: ik weet heel zeker dat het juist is. En dat blijkt ook, want na talloze pogingen en heel veel ergernis floept dan ineens mijn bureaublad tevoorschijn.

Iemand een idee wat ik daar aan kan doen? Meer specifiek:

- hoe kan ik dat haperen verhelpen? Dus: hoe zorg ik dat ik er wel in kan, met behoud van een wachtwoord?

- of als dat niet lukt: hoe zorg ik er dan voor dat ik dat hele wachtwoordgedoe buiten werking stel?

Groet,
Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Wat heb je zoal geprobeerd om het op te lossen?
Zie; https://www.google.nl/sea...21k1j33i160k1.Y4fq23pT1-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:52

Dograver

>> Insert Title Here <<

Lex Janssen schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:04:

- of als dat niet lukt: hoe zorg ik er dan voor dat ik dat hele wachtwoordgedoe buiten werking stel?
Windows+R > Netplwiz > Tabblad gebruikers > Vinkje weghalen bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven..." > Wachtwoord ter bevestiging invullen en je zult geen wachtwoord meer gevraagd worden tijdens inloggen.

Zo even uit het hoofd hoor, ik zit nu op mijn werk met een domein gekoppeld systeem dus het kan misschien iets afwijken qua uitleg.

[ Voor 44% gewijzigd door Dograver op 06-04-2017 17:27 ]

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Is waarschijnlijk beter om die keylogger van je systeem te halen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows10? Stel een pincode in om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:06

Vae Victus

Awesome God

Misschien is er wel een probleem met je toetsenbord, waardoor je aanslagen soms niet herkend worden.
Volgens mij kan je in Win10 ook je wachtwoord laten zien met inloggen, mouse over bij je wachtwoord veld zie je daar een icoontje staat wat dit mogelijk maakt. Controleer dan even of er ook echt staat wat je getypt hebt.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Pagina: 1