Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Janssen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07-2018
Ik had een Office 365 account voor 1 apparaat. Office 365 Personal dus. Ik heb een upgrade gekocht: Office 365 Home voor maximaal 5 apparaten, want dan kon ik mooi Office 365 installeren op de hagelnieuwe laptop van mijn vrouw.

Met enige hulp van de helpdesk van Microsoft lukte dat uiteindelijk (aanvankelijk leek er een probleem te zijn i.v.m. 32- en 64-bits versies).

Maar goed, Office 365 werd dus op dat tweede apparaat geïnstalleerd. Nu blijkt dat na het starten van die laptop het wachtwoord van mijn Microsoft-account moet worden ingegeven om 'er in te komen'. Want ik heb Office 365 met mijn vrouw gedeeld en ik ben nu Administrator. Het feit dat ik ook een Microsoft-account voor mijn vrouw heb aangemaakt, biedt geen soelaas.

Hoe haal ik die wachtwoordbarrière er af? Ik wil (voorlopig) dat zij haar laptop start en gewoon kan beginnen met wat ze wil doen.

Groet,
Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex Janssen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07-2018
Update: ik heb mezelf (althans, mijn account) van haar laptop kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

En zo zie je maar, altijd eerst zelf onderzoeken en proberen voordat je iets plaatst op Tweakers, het is hier niet voor niets de regel ;)

Het algemeen beleid #quickstart

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lex Janssen schreef op donderdag 6 april 2017 @ 18:07:
Update: ik heb mezelf (althans, mijn account) van haar laptop kunnen verwijderen.
Zou je wellicht nog uit kunnen leggen hoe? Mocht iemand met hetzelfde probleem dit topic dan in te toekomst tegenkomen, dan hebben ze er ook wat aan :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik neem aan dat je vrouw gewoon een eigen account op haar laptop heeft met beheer rechten.
Als zij inlogt in de Office365 portal kan zij van daaruit de installatie op haar laptop uitvoeren. Je hoeft dus niet met de account in te loggen die het Office 365 abonnement beheert. Jij hebt haar uitgenodigd, en zij krijgt dan een link om de installatie uit te voeren op haar computer.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X