Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig bij het kiezen van een moederbord!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OwNzOr
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2020
Hallo iedereen,

Ik zou graag een computer bouwen, maar aangezien ik dit nog nooit zelf gedaan heb (buiten het vervangen van een grafische kaart) zou ik toch wat hulp kunnen gebruiken. Heel wat video tutorials later ben ik nu op het punt beland waar ik mijn onderdelen probeer te kiezen, maar ik stel mij nog veel vragen bij het kiezen van een moederbord. Voorlopig heb ik een oude computer uit mekaar gehaald waar nog een Asus Sabertooth X58 in zat. Ik dacht eraan om deze opnieuw te gebruiken aangezien dit toch redelijk wat geld uit kan sparen.

Wat ik graag van jullie zou willen weten is het verschil is tussen mijn moederbord en een eventueel nieuwer model. Ik heb al gehoord van DDR3/4, verschillende Sata poorten of zoiets, maar ik snap er helemaal niks van :p.

EDIT: Ik dacht er eventueel aan om een nieuwe i7 processor te kopen (eentje met 4 cores) en een nieuwe gpu (een 1060, 1070 of zoiets). Dit is waarschijnlijk belangrijke informatie aangezien deze onderdelen misschien niet op het huidige moederbord passen?

Alle reacties

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 15:51
Grafische kaart past sowieso op dat moederbord.
Processor moet iets in deze reeks ivm socket: categorie: Processors

Daar hoort DDR3 ram bij.

Zou zelf proberen om dit moederbord nog te verkopen en aan een nieuwe set onderdelen te beginnen. dit is best wel oud ondertussen

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• OwNzOr
shadvet schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:04:
Grafische kaart past sowieso op dat moederbord.
Processor moet iets in deze reeks ivm socket: categorie: Processors

Daar hoort DDR3 ram bij.

Zou zelf proberen om dit moederbord nog te verkopen en aan een nieuwe set onderdelen te beginnen. dit is best wel oud ondertussen
Hij gaat inderdaad wel al een paar jaar mee, maar waarom zou ik hem niet blijven gebruiken als hij even goed werkt? Waar zit het verschil net in?

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-11 15:51
OwNzOr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:09:
[...]

Hij gaat inderdaad wel al een paar jaar mee, maar waarom zou ik hem niet blijven gebruiken als hij even goed werkt? Waar zit het verschil net in?
Deze is alleen bruikbaar in combinatie met oude hardware.
Ik weet niet of je dit al hebt, maar ik zou het niet aanraden om (zo'n) oude hardware te kopen.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-11 16:11
Ik zou niet meer zon oud platform opnieuw gaan inzetten als je er echt op wilt gamen met een moderne videokaart. Tenzij je het platform later weer wilt vervangen, maar dan kun je het net zo goed meteen goed doen.

Mocht het besef nog ontbreken, dergelijke oude cpu's als een i7 920 zijn vaak nog prima maar schieten al snel te kort in moderne games als battlefield 4/1. Mocht je het toch willen dan zou ik er eerder iets van een rx470 in zetten, snellere kaarten zijn denk ik zonde.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• OwNzOr
aminam schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:28:
Ik zou niet meer zon oud platform opnieuw gaan inzetten als je er echt op wilt gamen met een moderne videokaart. Tenzij je het platform later weer wilt vervangen, maar dan kun je het net zo goed meteen goed doen.

Mocht het besef nog ontbreken, dergelijke oude cpu's als een i7 920 zijn vaak nog prima maar schieten al snel te kort in moderne games als battlefield 4/1. Mocht je het toch willen dan zou ik er eerder iets van een rx470 in zetten, snellere kaarten zijn denk ik zonde.
Ok bedankt, dat is al goed om te weten. Ik heb het inderdaad eens bekeken en de cpu socket op mijn moederbord is LGA 1366. Volgens mij passen de recentere cpus daar niet meer op? Ik zie meestal LGA 1151 terugkomen.
Het is allesinds de bedoeling om een systeem te bouwen waar een 10X0 gpu in komt te zitten. Dus ik zal mijn hardware wel vernieuwen als het nodig is. En aangezien de nieuwere cpus die de gpu kunnen volgen niet in het moederbord passen zal ik het ook moeten vervangen.

Heb je misschien een tip voor een moederbord? Ik ben niet echt geïnteresseerd in het overclocken en zal ook nooit meer dan 1 gpu installeren.

Verwijderd

Als je toch niet gaat overklokken dan zou je aan zoiets kunnen denken:

https://www.alternate.nl/...l/product/1330551?lk=9527

Je zou eventueel ook even op V&A rond kunnen neuzen voor vergelijkbare onderdelen.
Pagina: 1