Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben van plan om de Samsung U28E590DS monitor aan te schaffen.

1. Wat is nou precies het verschil tussen de U28E590D en U28E590DS?

2. Beschikt de U28E590DS over een 2.0 HDMI-ingang waardoor ik mijn games op mijn PS4 PRO op 4K kan spelen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 15:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
1. Weinig over te vinden, het lijkt erop dat alleen de U27E590DS beschikbaar is momenteel.
Het zou goed kunnen dat de 'S' voor 'Silver' staat aangezien de monitor zwart/zilver is.

2. Jup, tweemaal HDMI 2.0. Hierdoor is 4K @ 60 FPS in theorie mogelijk.

Let er wel op dat deze monitor uiteraard géén HDR ondersteunt.
De monitor heeft tevens een TN paneel - je moet maar even researchen of dat is wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie!

Ik ga hem nu zeker aanschaffen:)

HDR-ondersteuning voor mijn monitor heb ik niet nodig nee.

Wegens het spelen van competitive games lijkt een TN paneel toch een betere optie.

En dat allemaal voor een hartstikke mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je competitive games speelt, waarom dan een 60 hz monitor? Je bent dan toch beduidend in het nadeel tegenover de 120/144hz spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:31:
Wegens het spelen van competitive games lijkt een TN paneel toch een betere optie.
Als jij het nu had over competitief PC gamen, dan was er misschien een verschil, maar een PS4 Pro die maar maximaal 60Hz output heeft, is net zo goed af met een IPS paneel als met een TN. Het verschil in reactietijd tussen 1ms en 5ms ga je niet merken, bovendien meten fabrikanten respons time toch allemaal maar hoe het hun uitkomt. Je moet gewoon geen al te dramatische respons time hebben, maar dat heb je dan vooral met TV's die teveel aan beeldbewerking doen. Voor een monitor is dat anno 2017 niet zo'n probleem.

Een goede IPS 4K monitor is wel wat duurder, zou minimaal voor deze pricewatch: LG 27UD68-P Zwart gaan, goedkopere IPS modellen zijn niet echt beter dan die met TN paneel.

Het voornaamste verschil tussen U28E590D en U28E590DS is overigens net die HDMI 2.0 aansluiting, de D heeft die niet, en is ook al een 3 jaar oud model. De U28E590DS ondersteunt daarnaast ook FreeSync in combinatie met AMD videokaarten, maar alleen via DisplayPort.
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:10:
Als je competitive games speelt, waarom dan een 60 hz monitor? Je bent dan toch beduidend in het nadeel tegenover de 120/144hz spelers.
Een PS4 Pro kan niet sneller dan 60Hz, ook niet op 1080p. Er is dus geen nadeel tegenover andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacPoedel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:06:
[...]
Een PS4 Pro kan niet sneller dan 60Hz, ook niet op 1080p. Er is dus geen nadeel tegenover andere spelers.
My bad, het stukje over de PS4 niet gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
MacPoedel schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:06:

Het voornaamste verschil tussen U28E590D en U28E590DS is overigens net die HDMI 2.0 aansluiting, de D heeft die niet, en is ook al een 3 jaar oud model. De U28E590DS ondersteunt daarnaast ook FreeSync in combinatie met AMD videokaarten, maar alleen via DisplayPort.
Ben je niet in de war met een U28E570D?
Ik heb zojuist een U28E590D besteld en had al een U28E590DS, ik schrok toen ik op jou reactie uit kwam en heb alles is nagekeken en ik kan geen verschil ontdekken tussen deze 2, behalve dat de DS vnl in Nederland wordt verkocht en de D in andere landen.

Wat is een leuke videokaart om 2 van deze schermen aan te sturen als niet gamer?
Iets met 2x displayport 1.2 en redelijk energie zuinig enniet te veel poespas heeft mijn voorkeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
master30 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 12:19:
[...]

Ben je niet in de war met een U28D590?
Ik heb zojuist een U28E590D besteld en had al een U28E590DS, ik schrok toen ik op jou reactie uit kwam en heb alles is nagekeken en ik kan geen verschil ontdekken tussen deze 2, behalve dat de DS vnl in Nederland wordt verkocht en de D in andere landen.

Wat is een leuke videokaart om 2 van deze schermen aan te sturen als niet gamer?
Iets met 2x displayport 1.2 en redelijk energie zuinig enniet te veel poespas heeft mijn voorkeur
Ik ben al lang vergeten waar ik die informatie over die monitoren gevonden heb, maar denk dat je gelijk hebt, en dat ik U28D590D en U28E590D door elkaar gooide, die eerste had geen HDMI 2.0 en Freesync.

Een videokaart met 2 x Displayport 1.2 is nog niet zo eenvoudig te vinden, de meeste "gewone" videokaarten hebben maar één Displayport. Ik zou de goedkoopste kaart nemen met aansluitingen die je monitoren ondersteunen, en of dat dan 1 x DP 1.2 en 1 x HDMI 2.0 is of 2 x DP 1.2, ga je dat toch niet merken in gebruik. Goedkoopst is dan de pricewatch: MSI Geforce GT 1030 2G LP OC of pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC. Als je naar professionele kaarten moest kijken, dan zit je aan een pricewatch: AMD Radeon Pro WX 2100 of pricewatch: PNY Quadro P400 (vroeger had Nvidia hier de NVS reeks voor, maar vergeleken met een gewone Quadro mijns inziens niet echt de moeite meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-09 23:01
MacPoedel schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:46:
[...]

Een videokaart met 2 x Displayport 1.2 is nog niet zo eenvoudig te vinden, de meeste "gewone" videokaarten hebben maar één Displayport. Ik zou de goedkoopste kaart nemen met aansluitingen die je monitoren ondersteunen, en of dat dan 1 x DP 1.2 en 1 x HDMI 2.0 is of 2 x DP 1.2, ga je dat toch niet merken in gebruik.
Bedankt voor je tips, mijn voorkeur gaat uit naar nvidia, me die 1030 zit ik dus al goed voor nog geen 70 euro.
Ik heb geen idee maar kan zo'n kaart vloeiend 4k afspelen terwijl je op het andere scherm met internet bezig bent of daar ook 4k content wil af spelen?
Heb de fanless maar besteld, klaar voor nog geen 80 euro met verzenden

[ Voor 5% gewijzigd door master30 op 01-01-2018 22:31 ]

Pagina: 1