Hoe 2 VGA monitoren extenden op 1 VGA output?

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb hier een Dell Inspirion 1720 laptop staan met alleen 1 VGA output, maar ik zou graag 2 beeldschermen hier op aansluiten en dan de desktop extenden.

Een VGA splitter werkt hier niet voor want die cloned het scherm, en USB to VGA werkt (zo ver ik kan vinden) alleen goed op USB3.0 voor een full HD resolutie en ik vermoed dat ik die niet heb (zal zo kijken).

Is er nog een andere optie die ik over het hoofd zie om meerdere beeldschermen aan te sluiten op 1 VGA output?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

usb2vga heb ik er 2 van, en die werkte perfect (displaylink adapters), maar die nooit boven de 1024x768 gebruikt.

Je kan kijken naar Matrox DualHead2Go, maar die zijn niet echt goedkoop: pricewatch: Matrox DualHead2Go Analog

Ey!! Macarena \o/

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Het is een vrij oude laptop, waarschijnlijk kan die niet eens meer dan 2 schermen aansturen (1x intern 1x extern). Er zit een s-video aansluiting op lijkt het, daar kan je ook een vga adapter voor krijgen, misschien dat je dat nog kan proberen.

De Matrox DualHead2Go is de enige 'echte' oplossing voor 1x VGA naar 2x VGA, maar dat ding is meer waard dan je laptop, dus of dat nog zin heeft...

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:58:
usb2vga heb ik er 2 van, en die werkte perfect (displaylink adapters), maar die nooit boven de 1024x768 gebruikt.

Je kan kijken naar Matrox DualHead2Go, maar die zijn niet echt goedkoop: pricewatch: Matrox DualHead2Go Analog
Ah er zijn dus wel dedicated boxes, maar tering duur.
johnkeates schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:01:
Het is een vrij oude laptop, waarschijnlijk kan die niet eens meer dan 2 schermen aansturen (1x intern 1x extern). Er zit een s-video aansluiting op lijkt het, daar kan je ook een vga adapter voor krijgen, misschien dat je dat nog kan proberen.

De Matrox DualHead2Go is de enige 'echte' oplossing voor 1x VGA naar 2x VGA, maar dat ding is meer waard dan je laptop, dus of dat nog zin heeft...
Ja klopt, zit S-video op. Ik kan wel even kijken wat daar de output van is. Goed idee. S-Video heeft vrij lage max resolutie, dus dat gaat 'um niet worden.

Dus dan blijft er over of op lage resolutie van USB2.0, zo'n dedicated adapter kopen of deze laptop verlaten :'(

[ Voor 45% gewijzigd door MrVegeta op 06-04-2017 14:38 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:18
Misschien wat slimmer om te kijken naar een 2e handse laptop met wat meer mogelijkheden? :x

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:04

nelizmastr

Goed wies kapot

MrVegeta schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:01:
[...]

Ah er zijn dus wel dedicated boxes, maar tering duur.

[...]

Ja klopt, zit S-video op. Ik kan wel even kijken wat daar de output van is. Goed idee. S-Video heeft vrij lage max resolutie, dus dat gaat 'um niet worden.

Dus dan blijft er over of op lage resolutie van USB2.0, zo'n dedicated adapter kopen of deze laptop verlaten :'(
Met alle respect, maar die laptop is 10 jaar oud, Het is geen schande dat het onderhand tijd is hem te gaan vervangen. Je mist vrijwel alle gangbare technieken zoals USB3, HDMI, displayport, veel snellere processors en graphics etc. Nogmaals geen schande dat-ie met pensioen kan :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 6 april 2017 @ 15:38:
[...]

Met alle respect, maar die laptop is 10 jaar oud, Het is geen schande dat het onderhand tijd is hem te gaan vervangen. Je mist vrijwel alle gangbare technieken zoals USB3, HDMI, displayport, veel snellere processors en graphics etc. Nogmaals geen schande dat-ie met pensioen kan :)
Punt is, ik gebruik hem om via remote desktop verbinding te maken. Dus de verdere specs doen er niet zo aan toe. Verder draait die uitstekend, absoluut geen klachten. SSD er in, 6gb geheugen en knalt nog steeds.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-01 09:45
Kijk eens naar een port replicator, daar kan je vaak meerdere monitoren op aansluiten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1