A friendly message from your SETI neighbor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrAceT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-07 14:48
Hallo DPC'ers,

Hier een berichtje van jullie SETI-buurman Seti@Netherlands.. zoals jullie wellicht op onze site hebben kunnen zien is onze club helaas al een aantal jaren zieltogend.. Ook ik ben daar helaas debet aan.. Ik heb vele jaren geleden de 'statsengine' ontwikkeld en daar later het gauntlet systeem in uitgebreid. Maar helaas zijn de gauntlet's maar een paar keer georganiseerd en missen we bij de club een goede actieve kern.. resultaat is helaas geworden dat de harde kern steeds verder is uitgedund en de club nu rust op een (enkele?) persoon/personen..

Vele (ex) leden hebben in het verleden ontzettend veel energie in de website gestopt, maar er dreigt nu een roemloze ondergang..

De reden dat ik jullie schrijf is omdat ik als S@NL-meubulair altijd een warme (competitieve :P) relatie heb gezien met DPC.. en misschien zijn er hier mensen die een constructieve bijdrage kunnen leveren en heel misschien zouden kunnen helpen om in enigerlei vorm ons stukje SETI-historie in wat voor vorm dan ook te behouden..

http://forum.seti.nl/showthread.php?17605-S-NL-stopt-er-mee

;w Eesger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:18
Jammer om te horen dat S@NL stopt. Ben er ook wel eens op terecht gekomen. Ik denk dat DC in het algemeen steeds minder animo heeft. Dat zien we hier bij DPC, maar ook in ons eigen subteampje. Vroeger had het nog al een hoog hobby gehalte om met overclocking het maximale eruit te halen. De stroomkosten nam je voor lief, want hobby's kosten nou eenmaal geld.

Misschien leuk om nog als laatste snik mee te doen met de S@NL stampede deze maand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Spijtig dat onze concullega's ermee gaan stoppen ;( .

Het Distributed Computering landschap op zichzelf is denk ik niet veel minder populair geworden, alleen is er tegenwoordig een grotere diversiteit aan projecten. Dat heeft mogelijk voor een versplintering van groepen/interessen gezorgd. Bijvoorbeeld personen die vroeger interesse in DC+cryptografie hadden deden mee aan RC5/OGR. Die personen kunnen nu kiezen uit Bitcoins, 10- zoniet 100en andere cryptcoins, Enigma@home, NFS@home en RC5/ORG, etc.

Hardware hobbiesten/prutsers bouwden vroeger elke 1-2 jaar een nieuwe PC, nu kun je met een Sandybridge CPU en een SSD nog prima meekomen en koop je een Raspberry om toch te kunnen hobbyen. De desktop (wat je nodig hebt om een beetje serieus DC te doen) wordt daarnaast steeds meer vervangen door de mobiele telefoon, tablet, laptop of smartTV.

Wat ook niet helpt is de toenemende 'energie bewust wording' bij consumenten/tweakers/etc. Natuurlijk is het fantastisch voor het klimaat dat dit gebeurd! Maar dan heb je net allemaal energie zuinige apparaten gekocht en LED verlichting geplaatst, dan ga je die besparing niet ongedaan door een PC 24/7 aan te zetten :X .

Tijdens de stampede is het gezellig druk op ons forum :) . De rest van het jaar is het helaas ook redelijk rustig op ons forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl1klb
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-03 12:32

nl1klb

May the Moo be with You

VictordeHolland schreef op donderdag 6 april 2017 @ 16:27:
Tijdens de stampede is het gezellig druk op ons forum :) . De rest van het jaar is het helaas ook redelijk rustig op ons forum.
Precies dit. We hebben er allemaal last van en het is altijd jammer als een concullega stopt of wilt stoppen.
Het is voor mij als statsposter-sinds-een-tijd ook echt leuk om al die bedrijvigheid te zien.. maar wetende dat het voor een maand is en ik dan weer dag in dag uit voor een select groepje mensen stats post.
Waarvan je dan niet weet of er uberhaupt wel iemand kijkt..

Bruggetje naar Seti als project:
Bij Seti weet je ook niet of er iemand kijkt.. of luistert.. of..
En we gaan lekker door! }:O

Mochten jullie stoppen, dan denk ik dat er wel gezegd mag worden dat jullie hier gewoon welkom zijn hoor :+

Nogmaals: Erg jammer dat een gewaardeerde community als Seti@NL stopt..

Einde 50 cents.

Stats!
Disce Ut Semper Victurus, Vive Ut Cras Moriturus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de verlate reactie, maar beste Eesger404, ik ben bang dat DPC niet kan helpen.
Dit is onze website dezer dagen: http://dutchpowercows.org :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulasky2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 11:25

Nebulasky2

PCT - Energizer

Ave eesger leuk om je ook is op een ander forum tegen te komen. :)

- Sleep is for the Weak -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

en ik maar denken dat het een 1 april grap was...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Aan wat voor hulp zat jij zelf te denken Eesger?
Is het serverruimte voor website, statsengine of forum? Misschien dat iemand bij DPC of t.net daar wel mee kan helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cow_tipping op 10-04-2017 12:17 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 14:36

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Jammer dat SETI@NL stopt.
Ik zou graag een doorstart met jullie SETI team willen maken.
Ik kan helpen met mod-taakjes o.i.d.
Ik heb namelijk een poos hier de SETI stats gedaan, met veel plezier.

Misschien @mrAceT kun je me een pb'tje sturen met de nog overgebleven mogelijken voor SETI NL.
Het zou immers zonde zijn om alles te deleten... :'(

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efmer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08-2022
Eesger was wat voorbarig.

De huidige SETI@Netherlands server en de daarop draaiende software is verouderd, waardoor we genoodzaakt zijn om over te stappen naar een nieuw systeem.
Dit betekent dat we een aantal zaken even niet meer werken, maar wij zijn achter de schermen druk bezit om de zaak zo snel mogelijk weer op te starten.

Dat betekend dat eind April de oude server wordt uitgezet en dat we met een frisse start opnieuw beginnen.
Heb je interesse om ons te helpen graag, we kunnen de nodige hulp gebruiken.

De nieuwe website zal op 1 Mei in de lucht zijn, is dit niet het geval dan zijn we hier te vinden: http://biz179.inmotionhosting.com/~efmerc5/seti.nl/
P.S. De nieuwe website is nu al in de lucht zij het zeer beperkt en zal nog flink veranderen.

Fred
Penningmeester SETI@Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg nu wat mij betreft, slechte 1 april grap, we blijven wel concullegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Nog één vraag voor mijn duidelijkheid, blijft het team SETI@NL voor Boinc wel bestaan??
Of kan ik beter terug gaan naar DPC??

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 15:05
PeaceFreak schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:50:
En dat vraag je op het DPC forum ?

Wij van WC-eend adviseren WC-eend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

BetelgeuseFive schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:24:
[...]

En dat vraag je op het DPC forum ?

Wij van WC-eend adviseren WC-eend :)
Ach so... 8)7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efmer
De verhalen over de dood van SETI@Netherlands zijn wat overdreven.
De website is er weer (nog steeds) en het team is er ook nog steeds.

Leden kijk op de website http://seti.nl en sluit je aan bij onze Facebook groep of ga naar ons forum.

eFMer (Fred)

[ Voor 9% gewijzigd door efmer op 21-04-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efmer
PeaceFreak schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:50:
Nog één vraag voor mijn duidelijkheid, blijft het team SETI@NL voor Boinc wel bestaan??
Ha het team SETI@Netherlands is er nog gewoon. :)
Pagina: 1