Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke (game)laptop moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• dosh
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12:05
Hoi Tweakers,

Ik sta voor de mooie kans om een laptop op de kop te tikken, maar ik twijfel nog tussen twee modellen. Ik twijfel tussen:

https://tweakers.net/pric...87/hp-omen-17-w270nd.html

en

https://tweakers.net/pric...13/hp-omen-17-w260nd.html

De verschillen zitten in de volgende aspecten

Prijs laptop 1: €1.600
Prijs laptop 2: €1.460

GPU laptop 1: Een GTX 1070
GPU laptop 2: Een GTX 1060

Storage laptop 1: 512 GB SSD
Storage laptop 2: 1 TB HDD + 256 GB SSD

Het is wellicht handig om te weten wat ik wil gaan doen met de laptop. Het is een desktop replacement en ik wil gaan gamen (DOTA, BF1, GTA, een mix tussen zware games en games die weinig vereisen) en ook zal ik de laptop gebruiken om te surfen/typen/films te kijken. Veel zal ik de laptop niet meenemen.

Beide laptops zijn eigenlijk een koopje voor de specs. Jullie advies vraag ik omtrent welk model ik moet kiezen. Ik vraag mij af of ik echt zoveel meer kan met een 1070 tegenover een 1060. Je kunt toch ook praktisch alles op high/ultra spelen met een 1060?

In andere woorden, zouden jullie voor de meerprijs van zo'n €140 de laptop upgraden naar een GTX 1070?

Verwijderd

Waar zie jij dat laptop 1 voor 1600 te krijgen is? Voor zover ik zie gaat ie vanaf 2000. 1600 zou een superdeal zijn

• dosh
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:11:
Waar zie jij dat laptop 1 voor 1600 te krijgen is? Voor zover ik zie gaat ie vanaf 2000. 1600 zou een superdeal zijn
Met studentenkorting + een andere kortingscode heb ik op beide producten 20% korting. Vandaar de prijs van €1.600. Zou jij dan altijd daarvoor kiezen ?

Verwijderd

1600 is een hele mooie prijs voor zo'n systeem. Ik zou wel even zoeken of er geen problemen met koeling zijn ivm de gtx1070. Even wat reviews lezen en kijken zou je een goed beeld moeten geven van eventuele issues. Maar de 1070 is heel futureproof en zul je nog lang plezier van hebben.

Daarnaast kun je altijd nog een harde schijf bijprikken voor al je media enzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 14:38 ]

Verwijderd

dosh schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:27:
[...]

Met studentenkorting + een andere kortingscode heb ik op beide producten 20% korting. Vandaar de prijs van €1.600. Zou jij dan altijd daarvoor kiezen ?
Als jij zoveel korting krijgt, dan zou ik kiezen voor deze...mits de korting ook geldt op Asus:

pricewatch: Asus ROG Strix GL502VS-FY247T

Deze laptop heeft een aluminium behuizing en doet het ook goed qua tests op Youtube.

YouTube: ASUS ROG Strix GL502VS Review | GTX 1070 on-the-go!

Voor de rest heeft de ROG dezelfde specs...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 14:51 ]

• dosh
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:47:
[...]
Als jij zoveel korting krijgt, dan zou ik kiezen voor deze:

pricewatch: Asus ROG Strix GL502VS-FY247T

Deze laptop heeft een aluminium behuizing en doet het ook goed qua tests op Youtube.

YouTube: ASUS ROG Strix GL502VS Review | GTX 1070 on-the-go!

Voor de rest heeft de ROG dezelfde specs...
Bedankt voor je reactie. Helaas geldt die 20% alleen voor de HP producten :( het beperkt mijn mogelijkheden wat dat betreft flink. Als ik voor jouw voorstel zou kiezen betekent dat direct een flink hogere investering zonder die kortingen.

Verwijderd

dosh schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:51:
[...]

Bedankt voor je reactie. Helaas geldt die 20% alleen voor de HP producten :( het beperkt mijn mogelijkheden wat dat betreft flink. Als ik voor jouw voorstel zou kiezen betekent dat direct een flink hogere investering zonder die kortingen.
Da's jammer inderdaad. In dat geval zou ik dan toch het advies van @Verwijderd volgen en uitzoeken of een GTX1070 GPU niet te heet wordt, en je wellicht beter een GTX1060 kunt kiezen. Deze kaart is namelijk ook enorm krachtig, maar wordt minder heet dan de 1070. Met de GTX1060 kun je ook spellen als BF en COD op Ultra instellingen spelen...

Verwijderd

Ik heb even een beetje voor je rondgekeken. De 1070 versie lijkt geen problemen te hebben met temperatuur. Nou zijn relatief hoge temperaturen voor laptops redelijk normaal. Maar je zou deze zonder problemen op schoot kunnen nemen (mits er lucht bij de intake kan komen). Mijn oordeel: als je er het geld voor hebt neem dan de 1070. Heeft toch wel een hele grote performance boost tov de 1060.

• dosh
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:15:
Ik heb even een beetje voor je rondgekeken. De 1070 versie lijkt geen problemen te hebben met temperatuur. Nou zijn relatief hoge temperaturen voor laptops redelijk normaal. Maar je zou deze zonder problemen op schoot kunnen nemen (mits er lucht bij de intake kan komen). Mijn oordeel: als je er het geld voor hebt neem dan de 1070. Heeft toch wel een hele grote performance boost tov de 1060.
Bamidrol,

Super van je! Ik had ook wat reviews gelezen en zag dat de 1070 geen uitzonderlijk hoge temperatuur had idd. Ik denk dat ik voor de 1070 ga! Heel erg bedankt je hulp.

@Verwijderd Jij ook bedankt voor je tips! Als ik de laptop heb, laat ik van me horen.

Verwijderd

^^

Verwijderd

dosh schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:13:
[...]

Bamidrol,

Super van je! Ik had ook wat reviews gelezen en zag dat de 1070 geen uitzonderlijk hoge temperatuur had idd. Ik denk dat ik voor de 1070 ga! Heel erg bedankt je hulp.

@Verwijderd Jij ook bedankt voor je tips! Als ik de laptop heb, laat ik van me horen.
Wellicht is het dan handig om hier een kleine review achter te laten betreffende bouwkwaliteit, beeldscherm en geluid? ;)

Ik ben benieuwd. :)

• dosh
Het is toch de 1060 geworden in plaats van de 1070. Ik heb hem vandaag besteld, zal in de loop van volgende week denk ik binnenkomen. Reden van mijn keuze: ik had voorheen een budget in gedachten van €1.000 - €1.300. Ik kwam er achter dat dit niet toereikend was voor een degelijke gamelaptop. Ik heb toen mijn budget ietsjes opgeschroefd tot zo'n €1.500. Als ik toch voor de 1070 zou kiezen zit ik weer met zo'n €100/€150 boven dat budget (dus €400/€450 boven mijn oorspronkelijke budget). Dat vond ik te gortig worden, dus ik heb de

https://tweakers.net/pric...13/hp-omen-17-w260nd.html

besteld voor de mooie prijs van €1.450. Lijkt me een zeer goeie prijs voor wat je er voor terug krijgt.

Ik heb nooit een review geschreven, maar zal als ik de laptop er zeker een schrijven (ook mbt de bouwkwaliteit, het scherm en geluid.

Nogmaals dank voor de tips!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:49

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Nu 10% korting op de omen http://store.hp.com/Nethe...d=1AN34EA&opt=ABH&sel=NTB
Nog iets te duur voor mij. kortingscode LENTE17

Verwijderd

Cool Dosh! Laat weten hoe die bevalt!
Pagina: 1