[WIN10] Unattended update installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wil graag Windows 10 Creators Update gaan uitrollen binnenkort. Dit doen we nog even handmatig omdat mensen anders 2 uur lang zonder PC zitten, niet echt handig.

Nu kun je de setup draaien, wachten, bevestigen en 10 minuten later weer bevestigen. Dit gaat best veel extra tijd kosten.

Is er een manier om dit unattended te maken maar met behoud van data? Een unattended setup ken ik wel, maar nooit echt wat mee gedaan. Als ik ga zoeken op een unattended update dan kom ik niet tegen wat ik zoek.

De ISO heb ik uitgepakt beschikbaar. Ik zal iets van een soort answer file (of batchfile) moeten maken.
Als ik de setup kan starten met een paar parameters zou het makkelijkst zijn.

Vast zullen er mensen zijn dit dit al eerder hebben gedaan.

Ik kan wel klakkeloos "Setup /auto upgrade" proberen, maar ik zit op 't moment zonder testmachine.

Alvast dank!

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 06-04-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Start de update eens met /?
Krijg je dan geen nuttige info over hoe te doen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:15:
Start de update eens met /?
Krijg je dan geen nuttige info over hoe te doen?
Klopt, alleen ben ik niet helemaal zeker en heb ook geen testmachine op het moment.

Op MSDN: Windows Setup Command-Line Options zie ik het volgende

"Setup /auto upgrade" maar ik wil graag voorkomen dat ik hier machines onderuit haal of er veel later achter kom dat ik een stomme fout begaan heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Fairy op 06-04-2017 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat is de output?
Fairy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:17:
alleen ben ik niet helemaal zeker en heb ook geen testmachine op het moment.
Voordat je aan zo'n operatie begint is 't sowieso verstandig een testmachine te hebben...
Upgrade: Performs an upgrade of Windows saving apps and data. If the upgrade installation option is not available, or the user needs to resolve an app compatibility issue, Windows Setup will exit silently and log an exit code.
Exit code loggen. Maar zo te zien zal 'ie dus niet (gauw) je machine onderuit halen; die kans heb je natuurlijk altijd maar zo'n upgrade zal niet gauw je machine in een onbruikbare staat achterlaten.
Fairy schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:17:
maar ik wil graag voorkomen dat ik hier machines onderuit haal of er veel later achter kom dat ik een stomme fout begaan heb.
Waarom dan überhaupt al nu uitrollen en niet nog even wachten totdat er wat meer bekend is / meer mensen de uitrol hebben gedaan / er meer ervaringen zijn? What's the rush?
En als je dan zo graag voorop wil lopen en toch weten wat je te wachten staat dan zorg je voor (minimaal) één testmachine, liefst meerdere en test je 't grondig voordat je er aan begint.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Het lastige is namelijk dat wij de vorige update doorgedrukt kregen terwijl men er niet op voorbereid was. Sommige mensen zetten hun PC om 8.00 aan en konden tot 11.00 niet werken.

Toen hebben we de update geblokkeerd, maar met het gevolg dat na het deblokkeren de update nooit meer doorkwam. Waarom niet was ons ook een raadsel, maar had wel tot gevolg dat we 100 pc's handmatig moesten patchen.

De software die we gebruiken is vrij standaard en de aparte applicaties en maatwerk heb ik al getest met de laatste build vanuit de insider preview.

Ik heb intussen een script gemaakt die de gebruiker kan opstarten zodra het hem/haar uitkomt. Mochten ze hier geen gehoor aan geven, dan krijgen ze hem uiteindelijk automatisch op een moment dat het ze niet uitkomt.... De command line heb ik intussen bij een collega getest die het wel aandurfde en die loopt nu en alles ziet er goed uit.

Bedankt voor de input!

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 06-04-2017 14:50 ]