Ik bekeek onlangs de reviews van een shop. Die had voornamelijk 5 sterren, vooral door users die zeer recent een account hebben aangemaakt. Eén van de reviewers (al jarenlang zeer actief) merkte dat op en gaf uitgebreid onderbouwd vervolgens 1 ster. Ik vind die ene review eigenlijk belangrijker dan alle 5-sterren van newbies. Ik heb in dit geval geen aanwijzingen, maar ik kan niet uitsluiten dat het hier om fake-accounts gaat (zoals wordt gesuggereerd in één van reviews).
Het zou fijn zijn als op in het shopreview-overzicht meer informatie over de gebruiker wordt weergegeven dat kan helpen bij het inschatten van de betrouwbaarheid. Er is volgens mij meer dan genoeg informatie over users te melden. Hoe dat er precies moet zien laat ik aan jullie, maar toch even wat ideetjes:
Het zou fijn zijn als op in het shopreview-overzicht meer informatie over de gebruiker wordt weergegeven dat kan helpen bij het inschatten van de betrouwbaarheid. Er is volgens mij meer dan genoeg informatie over users te melden. Hoe dat er precies moet zien laat ik aan jullie, maar toch even wat ideetjes:
- Labeltje en/of avatar tonen (zoals op het forum)
- Registratiedatum weergeven (of karma?)
- Een speciaal icoontje bij gebruikers die zeer recent hebben aangemeld (zoals dat baby-icoontje bij Reddit?)
- Aantal shopreviews van de gebruiker weergeven.