Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-07 14:11
Mijn vraag
Als ik bijvoorbeeld dit filmpje kijk: http://www.dumpert.nl/med...ige_papegaai_spreekt.html heb ik een heel 'storend' geluid op de achtergrond. Het geluid is echt zoals dit: YouTube: TV Static sound effect Heb het bij diverse filmpjes al ervaren. Edit: het gaat eigenlijk om alle filmpjes waar achtergrondgeluid te horen is.

Nu is mijn vraag, is dit gewoon door een slechte kwaliteit speakers of is er echt iets met de speakers aan de hand?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: MSI Gaming Series GL62 6QF-1629NL

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met oordopjes in hoor ik het niet, ook op andere devices niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Jurian95 op 06-04-2017 11:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
Niemand die het antwoord weet?
Vanmiddag werd er hier al gevraagd of 1 van de buren aan het straten was (was een serieuze vraag), mijn laptop maakte namelijk op de achtergrond het geluid van zo'n trilplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Heb je de drivers al een keer geupdate / opnieuw geinstalleerd? Dat wil volgens het MSI forum ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:26
Dat filmpje van die papegaai heb ik bekeken en dat heeft ook wel erg veel achtergrond geluid.
Heb je het hier bv ook bij? YouTube: AFLEVERING #1: Vermaak in de quarantaine - Marria vlogt
Ik heb in ieder geval ontdekt dat je even moet spelen met de instellingen, met Nahamic for MSI. Die stond bij mij erg vervelend. Daar heb ik een en ander mee uitgeprobeerd en nu heb ik een mooi geluidje, vind ik zelf.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
Heb vanalles geprobeerd en ben uiteindelijk naar de mediamarkt gegaan. Daar hebben ze ook nog vanalles geprobeerd, maar kwamen ze tot de conclusie dat de rechter speaker niet goed functioneerde.

Nu wachten op een nieuwe laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
Ik heb een nieuwe ontvangen en het geluid is nog steeds drama, zie het filmpje hieronder
YouTube: ASUS audio vs MSI audio vergelijking

Ben benieuwd wat jullie van het geluid vinden.
Hoort dit nou echt zo? Kan het me niet voorstellen bij een laptop van €999...

En m.b.t. Truus, ja ook in dat filmpje is het geluid in sommige stukken slecht.

[ Voor 11% gewijzigd door Jurian95 op 21-04-2017 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Kijk eens in je driver paneel of er nog verbeteringen aan staan zoals crystal clear audio en dat soort geintjes in staan en zet dat allemaal eens uit. Ook dingen zoals 3d audio effecten, voice clarity, dynamic boost etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
Sleepkever schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 11:41:
Kijk eens in je driver paneel of er nog verbeteringen aan staan zoals crystal clear audio en dat soort geintjes in staan en zet dat allemaal eens uit. Ook dingen zoals 3d audio effecten, voice clarity, dynamic boost etc, etc.
Bij configuratiescherm onder geluid heb ik vanalles opgezocht maar kan nergens iets als de verbeteringen die jij noemt vinden. Kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 19:45
Jurian95 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 12:05:
[...]

Bij configuratiescherm onder geluid heb ik vanalles opgezocht maar kan nergens iets als de verbeteringen die jij noemt vinden. Kijk ik verkeerd?
Je hebt waarschijnlijk twee geluidsicoontjes rechts onderin. Je kan bij de standaard windows instellingen even opzoek gaan naar het volgende vinkje wat zit onder de eigenschappen van je audio apparaat. (rechtermuis rechts onderin op het speaker icoontje, afspeel apparaten, en dan daar eigenschappen doen op je speakers)
Afbeeldingslocatie: http://www.trishtech.com/img_art/win7_disable_audio_enhancements_2.jpg

En er is waarschijnlijk (maar niet met 100% zekerheid) ook een oranje bruinig icoontje rechtsonderin die een volgende scherm zal openen, hier ook even alles uitzetten onder het sound effects tabje als er iets aan staat, en alle andere tabjes, als je die hebt, voor room correction of dynamic range spullen uitzetten. eventueel.
Afbeeldingslocatie: https://www.eightforums.com/attachments/sound-audio/38491d1393455419t-realtek-audio-manager-completely-missing-win-7-realtek-hd-audio-manager.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian95
De eerste foto heb ik kunnen openen (had ik ook al), echter heb ik daar bovenin alleen de keuze uit: algemeen, niveaus of gevanceerd... Het andere venster mist.

Realtek HD Audio Manager kan ik daarnaast ook niet vinden.
Pagina: 1