Toon posts:

pc crasht vaak na overzetten bestanden hdd --> ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb overlaatst een nieuwe pc gebouwd. De ssd die ik hierbij had gekregen was DOA dus had ik windows alvast op mijn hdd geinstalleerd. Ik heb die ssd geretourneerd en heb een nieuwe gekregen. Bij die ssd zat een programma dat diende om mijn bestanden van mijn hdd op mijn ssd te zetten. Ik heb gewoon de instructies van dit programma gevolgd.
Nu start mijn pc normaal op maar na het openen van bijvoorbeeld meerdere tabbladen gaat het mis. Dan bevriest het scherm en dan moet ik uiteindelijk de pc heropstarten met de aan/uitknop. Toen ik windows gewoon op mijn hdd had geinstalleerd, had ik geen problemen.
Ik ben volledig nieuw in het 'pcbouwen' dus schiet me niet dood als ik een domme fout gemaakt heb.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Heb je Windows wel fris op je SSD geïnstalleerd of heb je gewoon echt een copy paste gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Het was beter om een verse installatie op je SSD te doen (en is misschien sowieso slim om alsnog te doen!) Maar goed, zelfs met het klonen van je HDD naar je SSD is dit niet normaal.

Kan je een lijstje van alle onderdelen van je pc geven? Of is dat het lijstje wat je in je Inventatis hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 06-04-2017 11:05 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:03:
Het was beter om een verse installatie op je SSD te doen (en is misschien sowieso slim om alsnog te doen!) Maar goed, zelfs met het klonen van je HDD naar je SSD is dit niet normaal.

Kan je een lijstje van alle onderdelen van je pc geven? Of is dat het lijstje wat je in je Inventatis hebt?
Ja dat had ik ook al ergens gelezen, kan ik dit nog steeds doen? Zoja hoe doe ik dan die verse installatie? Gebruik ik dan gewoon dezelfde productcode?

Ja dat is de build die ik heb ongeveer, alleen is de processor
Intel Core i5-6400 ipv 6500 en de gpu is 1050 ipv 1060.
Lennyz schreef op donderdag 6 april 2017 @ 11:01:
Heb je Windows wel fris op je SSD geïnstalleerd of heb je gewoon echt een copy paste gedaan?
Copy paste van hdd naar ssd, via een programma 'acronis true image'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:01
Da's niet kopïeren, maar klonen ;)

Fresh install kan makkelijk.
Belangrijkste is al je kostbare data even van je SSD af te halen en bijvoorbeeld op je HDD, of op een externe HDD oid te zetten. Je SSD gaat namelijk geformateerd worden.

Als je dat gedaan hebt kan je het beste even de HDD loskoppelen van je systeem. Het zal waarschijnlijk wel goed gaan, maar je baalt als je per ongeluk de verkeerde schijf formatteert of Windows op de verkeerde schijf installeert.

Je kan je PC een clean install geven door dan in Windows 'PC opnieuw instellen te gebruiken.' Dat zit ingebakken in Windows. Dit is een korte beschrijving.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:33:
Da's niet kopïeren, maar klonen ;)

Fresh install kan makkelijk.
Belangrijkste is al je kostbare data even van je SSD af te halen en bijvoorbeeld op je HDD, of op een externe HDD oid te zetten. Je SSD gaat namelijk geformateerd worden.

Als je dat gedaan hebt kan je het beste even de HDD loskoppelen van je systeem. Het zal waarschijnlijk wel goed gaan, maar je baalt als je per ongeluk de verkeerde schijf formatteert of Windows op de verkeerde schijf installeert.

Je kan je PC een clean install geven door dan in Windows 'PC opnieuw instellen te gebruiken.' Dat zit ingebakken in Windows. Dit is een korte beschrijving.
Bedankt voor je hulp! Ik zie op die link dat er een optie is waarbij persoonlijke bestanden bewaard worden. Kan ik die optie pakken of pak ik best 'Alles Verwijderen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:14:
[...]

Bedankt voor je hulp! Ik zie op die link dat er een optie is waarbij persoonlijke bestanden bewaard worden. Kan ik die optie pakken of pak ik best 'Alles Verwijderen'?
Alles verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! De computer is nu bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het normaal dat mijn monitor geen signaal ontvangt tijdens dit proces?

Edit: Mijn pc heeft niks gedaan en heeft een uur proberen opnieuw op te starten..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2017 @ 14:18:
Is het normaal dat mijn monitor geen signaal ontvangt tijdens dit proces?

Edit: Mijn pc heeft niks gedaan en heeft een uur proberen opnieuw op te starten..
Je kunt toch wel even Google gebruiken hoe je Windows 10 kan installeren. Dat is wel echt basiskennis op Tweakers. Kom je er daarna alsnog niet uit, of loop je tegen allemaal problemen aan dan wil iedereen je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

In veel hoofden van Tweakers is een kale installatie een betere optie dan een kloon. In mijn hoofd niet per se en scheelt het een hele boel werk. Grote kans dat je de issues ook aantreft bij een kale installatie, zeker met de gekkigheid die je hierboven beschrijft.

Welke tool gebruik je om te clonen? Probeer het eens met een recente Acronis?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1