Wacom STU-430

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-06 13:25
Mijn vraag
Ik heb onlangs een Wacom STU-430 aangeschaft om digitaal te ondertekenen. Dit gaat via Rightsignature.
Is er speciale software nodig om de Wacom werkend te krijgen? Ik heb de drivers geinstalleerd maar wanneer ik de wacom aansluit geeft de computer aan dat er geen apparaat is aangesloten.

via de volgende site heb ik de drivers gedownload.
http://signature.wacom.eu/nl/klantenservice/downloads/

Driver for the Wacom STU-520 LCD signature tablet, version 1.0.0 This driver supports Wacom STU-520 under Windows 7, Vista & XP.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:07

RoyK

Hobby tekenaar

Het is onhandig en geen oplossing:

Wat ik met mijn OSX een hele tijd heb gehad met een Wacom tablet is dat hij de driver niet vast hield. Ik installeerde de driver en moest opnieuw booten. Dan kon hij niets vinden. Maar als ik de driver installeerde zonder te booten zag hij de device wel. In mijn geval was het een kapot profiel in OSX want het werkte wel als ik een nieuwe gebruiker aan maakte. Misschien kan je eens testen of dit bij jou ook het geval is. Dus driver installeren en direct kijken of hij hem ziet.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
Heeft niet geholpen. Wanneer ik de Wacom Desktop center opstart zegt hij geen apraat aangesloten.
Als ik de eigenschappen van de wacom tablet wil bekijken zegt hij; de tablet driver niet gevonden.

Zijn er nog andere mogelijkheden? of is de software kopen een geschikte optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
Zou toch raar zijn dat de betaalde software de enige oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-07 21:50
Je hebt het over de STU-430 terwijl de driver voor de STU-520 is. Dat lijkt me ook niet helemaal te kloppen? Anders zou ik even contact opnemen met de Wacom klantenservice, die zijn over het algemeen niet te beroerd om je te helpen met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
Bedankt voor uw contact met de Wacom Klantenservice.

Om de STU-430 tablet werkend te krijgen zal deze aangesloten moeten worden op een computer die de sign pro PDF software geïnstalleerd heeft. U start de sign pro PDF software op en opent uw .PDF bestand, u kan ook direct vanuit Microsoft Word of Adobe Read/Acrobat een PDF bestand printen naar de sign pro PDF software.

Naderhand als het document open is, kan u bovenaan op het "ondertekenen" icoontje klikken en uw handtekening veld definiëren, na het invullen van de ondertekeningsreden en naam van de ondertekenaar. Naderhand gaat de STU tablet aan en kan het document ondertekend worden.

Indien er geen sign pro PDF software bij uw tablet geleverd wordt kan deze van de website hieronder gehaald worden.

- https://eu-marketplace.wacom.com/apps/903#!overview

Met vriendelijke groet,
Pagina: 1