Windows 10 printerdriver niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik heb een Epson XP-830 en wil de software op windows 10 64x installeren.
Ik heb 3 kwartier met de helpdesk van Epson alles geprobeerd.
De bestanden zijn mij per mail door de medewerker toegestuurd
We hebben geprobeerd met het ip adres van de printer de driver handmatig te installeren
Ik heb het in veilige mode geprobeerd
Vanaf een CD-rom
Alle oude printerdrivers en software van de vorige printer verwijdert
Als administrator uitgevoerd etc.
Maar niets helpt ik blijf de melding krijgen
"Het installatieprogramma kon de bestanden niet kopieren. Herstart Windows en voer de installatie opnieuw uit"
Of als ik het printerbestand selecteer vanaf de cd rom zie ik keurig de naam van de printer maar met de melding "toegang geweigerd"
In gebruikersaccounts ben ik 'Administrator"
Het lukt gewoonweg niet.
Dit is toch gekkenwerk?
Wie het nu nog weet mag het aub zeggen ik zou heel dankbaar zijn wat meer is dan ik kan zeggen over Windows 10 maar dat is weer een heel ander verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door MatMich op 06-04-2017 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat als je puur alleen de driver (niet zo'n heel software package) probeert te installeren? Driver te vinden op http://esupport.epson-eur...7ImhaToNvlOWhEcU003D&tc=6

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
zoals ik al in het begin, en iets later ook weer schrijf, heb ik dat al geprobeerd.

[ Voor 17% gewijzigd door MatMich op 06-04-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-06 12:41

job

De exe uitpakken met iets als 7zip of winrar en installeren via systeembeheer (en dan dus zelf navigeren naar de map met het inf bestand) al geprobeerd?

Deze manier zou niet hoeven, maar wellicht dat het jouw probleem oplost.

[ Voor 42% gewijzigd door job op 06-04-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
was ik vergeten te noemen maar heb ik inderdaad ook geprobeerd.
de inf liet keurig xp-830 zien, ik blij maar tijdens installatie wederom "toegang geweigerd"
nog even wellicht ten overvloedde ik heb letterlijk met een Epson medewerker drie kwartier aan de lijn gezeten hij heeft het collega's gevraagd maar we zijn er niet uitgekomen.
overigens liet hij fijntjes weten ook niet echt een "fan" van windows 10 te zijn.
het lijkt op een beveiligings probleem alleen kom ik er niet uit maar de oplossingen moeten toch echt in die richting gezocht worden.
dus wie hier iets van weet. graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn MG2550 printer. Op alle mogelijke manieren geprobeerd om de driver te installeren. Ik kreeg dezelfde foutmelding die jij hebt.

Nu draai ik echter de Insider versie en na de update naar 10563.14 was mijn probleem verholpen.

Probeer eens te updaten naar de laatste versie (Creators Update) via deze link: https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=845981

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Xessive schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:51:
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn MG2550 printer. Op alle mogelijke manieren geprobeerd om de driver te installeren. Ik kreeg dezelfde foutmelding die jij hebt.

Nu draai ik echter de Insider versie en na de update naar 10563.14 was mijn probleem verholpen.

Probeer eens te updaten naar de laatste versie (Creators Update) via deze link: https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=845981
TOP!!!
Gelukt mijn dank grenst aan hondsdolheid _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
MatMich schreef op donderdag 6 april 2017 @ 13:53:
[...]

TOP!!!
Gelukt mijn dank grenst aan hondsdolheid _/-\o_ _/-\o_
Graag gedaan, zolang je maar niet gaat bijten d:)b