Versterker+speaker set voor PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L V S
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-08 16:44
Ik zoek een?
Versterker en 2.1 of 2.0 set voor mijn pc.

Wat is je budget?
Rond de 400-450 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de speakers voor m'n pc. Hierop luister ik naar muziek (vooral blues en rock, als dat iets uitmaakt) en speel ik spellen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf vond ik de Audioengine D1 en Audioengine A2+ erg mooi, maar ik ben benieuwd of er betere sets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Even wat uitleg.
Je hebt passieve speakers welke een losse versterker nodig hebben.
Je hebt actieve speakers welke een ingebouwde versterker hebben.
En je hebt een DAC welke een digitaal signaal naar een analoog signaal overzet. Elke geluidskaart bevat ook een DAC.

Jouw eigen voorbeeld betreft een DAC en een actieve speaker.

De meeste pc's hebben een prima geluidskaart op het moederbord zitten, een losse geluidskaart (in het moederbord geprikt via bijvoorbeeld pci-e) kan betere kwaliteit geven, maar beiden halen meestal niet de kwaliteit van een losse DAC. Hoe groot het verschil is, hangt ook wel af van de speakers die erop aangesloten worden en van je eigen gehoor. De theorie is dat een geluidskaart in de computerkast, last kan hebben van storing door de andere componenten.

Persoonlijk denk ik dat je een DAC als iets extra's moet zien en dat je meer kwaliteit behaald als je je hele budget in de speakers steekt.

Dan komt de Audioengine A5+ binnen handbereik, welke echt wel wat meer in zijn mars heeft dan de A2+.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat voor iets meer, de Ruark Audio MR1 fantastische speakers zijn. Voor hetzelfde budget heb je ook een Edifier S2000Pro welke goed is gereviewd door Foritain.

Voor iets minder heb je ook de destijds goed beoordeelde Kef Egg's en de Edifier S1000DB en Edifier S730D.

Er zijn nog meer alternatieven, maar volgens mij zijn dit de meest serieuze concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
L V S schreef op donderdag 6 april 2017 @ 00:22:
Zelf vond ik de Audioengine D1 en Audioengine A2+ erg mooi, maar ik ben benieuwd of er betere sets zijn.
De A2+ heeft een eigen DAC, waarom dan toch de D1?